3000 cfl op de relatie Brussel Luxemburg

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
bobby

Bericht door bobby »

Steven schreef:wij moeten in de machiene kamer een schakelaar gaan draaien :-) anders staat die er wel voor piet snot gemonteerd :-)
is dit bij de 27mux met snelkoppeling ook nog het geval?

als de tb manueel in de machinekamer een schakelaar moet gaan omzetten, dan is deze snelkoppeling toch niet zo snel...


(vb: als de tb vooraan in z'n stuurstand rijtuig zit en hij moet deze schakelaar na het splitsen van de trein manueel gaan omzetten in een loc die 5 rijtuigen verder staat)
Laatst gewijzigd door bobby op 18 apr 2007, 12:14, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

die schakelaar die staat daar nog steeds, de mux doet enkel maar dienst als communicatiemiddel he :-)
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Steven schreef:die schakelaar die staat daar nog steeds, de mux doet enkel maar dienst als communicatiemiddel he :-)
Ha dan moet je de schakelaar niet meer bedienen ? Mux heeft het al aan de lok verteld dat er nog een tweede achter hangt.

Heb mij laten vertellen dat de dubbeldekker op één MUX niet uit de tunnel in Antwerpen mag. Een niet MUX rijdt altijd naar boven met slchts één 27 die werkt.... rara waarom ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

als mux op 1 staat wil dat zeggen dat de twee loc in dienst is en dus bijgevolg geen 100% tractie is, = niet in tunnel, als de loc op voertuig staat beschouwt men deze als voertuig en niet als loc, trein mag binnen.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Steven schreef:als mux op 1 staat wil dat zeggen dat de twee loc in dienst is en dus bijgevolg geen 100% tractie is, = niet in tunnel, als de loc op voertuig staat beschouwt men deze als voertuig en niet als loc, trein mag binnen.
Probleem was: opbouw eerste lok mislukte steeds....veel heeen en weer geloop.
Machinist stond te zuchten..ik zei dan stuur je de tweede lok toch vanuit de eerste, kan perfect met mux. Hij zei inderdaad maar dan mag ik de tunnel niet uitrijden want tractiestoring. Is blijkbaar een "gat" in de logica van de procedure , want die ene lok 27 is even sterk als die ene lok 27 van de vorige dubbeldekker waar de achterste niet mee kon doen (geen mux).

Het duwen kan het niet zijn want de benelux gaat ook geduwd naar boven....
Plaats reactie