Reeks 1801-1860
wim, de lokale boemel rijd puur op elektriciteit en is voorzien van klassieke belgische stellen, het is niet omdat de lokale trein uit NL op diesel is dat belgie het idem doet.
etcs level 1? nee hoor ze beginnen eerst met TBL1+ dat nadien zal uitgebouwd worden tot etcs level 1 (systemen zijn compatibel), alles word uitgevoerd door siemens om de aanpassingen te doen aan de seinen (in schaarbeek liggen een paar van die bakjes daarvoor in spoor om te testen)
etcs level 1? nee hoor ze beginnen eerst met TBL1+ dat nadien zal uitgebouwd worden tot etcs level 1 (systemen zijn compatibel), alles word uitgevoerd door siemens om de aanpassingen te doen aan de seinen (in schaarbeek liggen een paar van die bakjes daarvoor in spoor om te testen)
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
- Locatie: Zeist, Nederland
Steven,Steven schreef: etcs level 1? nee hoor ze beginnen eerst met TBL1+ dat nadien zal uitgebouwd worden tot etcs level 1 (systemen zijn compatibel), alles word uitgevoerd door siemens om de aanpassingen te doen aan de seinen (in schaarbeek liggen een paar van die bakjes daarvoor in spoor om te testen)
Wat ik begrijp is, dat TBL1+ apparatuur in de trein zowel overweg kan met de signaalgeving van de krokodillen, als met de signaalgeving van de eurobalises. De signaalgeving van de eurobalises zou echter ook verwerkt kunnen worden door ETCS-treinapparatuur.
Volgens een verslag dat ik vond op de website van ERFA (zie http://www.rfg.org.uk/library/european/ ... &ped=22503 ) moet vanaf 2009 alle nieuwe tractiematerieel voorzien zijn van ETCS. Ik denk dus, dat serie 18 gelijk met ETCS wordt uitgerust. Of er dan ook nog apparatuur in komt om de krokodillen te lezen?
Wim
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
- Locatie: Zeist, Nederland
Waarom niet? Kwestie van kosten. Terwille van 10 treinen per dag een dure omschakelbare bovenleiding in een groot station in stand houden? En om hoeveel reizigers per dag gaat het eigenlijk? Tussen Heerlen en Aken met 17 treinen per dag per richting wordt de dienst toch ook met diesels uitgevoerd?sncf-sncb schreef: De Liège-Guillemins - Aachen HBF diesel???
Wim
tja ns en meerspanningsmaterieel LOL hier bij ons is dat beter gekend dan bij jullie in NL. trouwens er is daar ook nog de INT naar berlijn die momenteel door een 27 tot in aachen gesleept word.
in de winter heb je dan ook nog is de twee wintertreinen die langs daar komen, dus afwachten wat er daar juist gaat gebeuren. trouwens denk dat de duitsers nogal huiverachtig zijn om onze mw41 te zien komen
LOL
in de winter heb je dan ook nog is de twee wintertreinen die langs daar komen, dus afwachten wat er daar juist gaat gebeuren. trouwens denk dat de duitsers nogal huiverachtig zijn om onze mw41 te zien komen

Over Aachen: er is in 2005 beslist dat de systeemscheiding in het station Aachen Hbf blijft. Eerdere plannen om de spanningsscheiding richting grens te verleggen zijn daarmee van de baan.
Er was vorig jaar sprake van dat de DB Netz ERMTS ging eisen voor het materieel dat Aken via L37 bereikt. Toen overwoog de NMBS om alvast enkele MW41 uit te rusten. Voor de klassiekskes die nu naar Aken rijden zou dit niet meer de moeite zijn. Nadien niets meer van gehoord.
Er was vorig jaar sprake van dat de DB Netz ERMTS ging eisen voor het materieel dat Aken via L37 bereikt. Toen overwoog de NMBS om alvast enkele MW41 uit te rusten. Voor de klassiekskes die nu naar Aken rijden zou dit niet meer de moeite zijn. Nadien niets meer van gehoord.
ik heb altijd opgevangen dat als er een vervolgorder komt de locs specifiek voor cargo zullen zijn en dan zal de max snelheid ergens op 140 km/u liggen als dat effectief zo is (meer is ook niet nodig voor cargo)super1500 schreef:er zou ook een 'vervolg bestelling' gepland zijn, nl 20 extra 3-spanningen los en 40 4-spanningen locs.
hopelijk zal men dan wel locs bestellen die 230 km/u kunnen en zullen de 3-spanningen loc een snelkoppeling hebben kompatibel met M6 stuurstand rijtuigen.
als het voor cargo is, kan men dan niet beter de br189 versie nemen?Steven schreef:ik heb altijd opgevangen dat als er een vervolgorder komt de locs specifiek voor cargo zullen zijn en dan zal de max snelheid ergens op 140 km/u liggen als dat effectief zo is (meer is ook niet nodig voor cargo)super1500 schreef:er zou ook een 'vervolg bestelling' gepland zijn, nl 20 extra 3-spanningen los en 40 4-spanningen locs.
hopelijk zal men dan wel locs bestellen die 230 km/u kunnen en zullen de 3-spanningen loc een snelkoppeling hebben kompatibel met M6 stuurstand rijtuigen.
pietmol dat machien is modulair gebouwd, dus als men een optie heeft om nog eens zoveel loks heeft dat enkel te maken met het aantal, aanpassingen in functie van cargo kunnen altijd he, als ik zeg dat het dan zo al een 140km/u max snelheid zal hebben (in functie van cargo) dan zal men die andere aanpassingen ook wel doen. het is maar een kwestie van de juiste modulles te monteren.
Zowel siemens als bombardier werken sinds de eurosprinter en traxx locs er zijn met modulaire systemen wat een veelvoud aan mogelijk geeft zonder te veel echte aanpassingen te moeten doen aan de loc zelf, het basisplatform blijft altijd gelijk he. zo kan men op goedkope manier (wegens veel gemeenschappelijke delen) loks gaan maken
dingen zoals treinverwarming horen er dan niet in thuis natuurlijk.
Zowel siemens als bombardier werken sinds de eurosprinter en traxx locs er zijn met modulaire systemen wat een veelvoud aan mogelijk geeft zonder te veel echte aanpassingen te moeten doen aan de loc zelf, het basisplatform blijft altijd gelijk he. zo kan men op goedkope manier (wegens veel gemeenschappelijke delen) loks gaan maken
dingen zoals treinverwarming horen er dan niet in thuis natuurlijk.
steven, br189 is de 'echte' cargo-versie van de siemens eurosprinter (ES64F4)Steven schreef:pietmol dat machien is modulair gebouwd, dus als men een optie heeft om nog eens zoveel loks heeft dat enkel te maken met het aantal, aanpassingen in functie van cargo kunnen altijd he, als ik zeg dat het dan zo al een 140km/u max snelheid zal hebben (in functie van cargo) dan zal men die andere aanpassingen ook wel doen. het is maar een kwestie van de juiste modulles te monteren.
Zowel siemens als bombardier werken sinds de eurosprinter en traxx locs er zijn met modulaire systemen wat een veelvoud aan mogelijk geeft zonder te veel echte aanpassingen te moeten doen aan de loc zelf, het basisplatform blijft altijd gelijk he. zo kan men op goedkope manier (wegens veel gemeenschappelijke delen) loks gaan maken
dingen zoals treinverwarming horen er dan niet in thuis natuurlijk.
Laatst gewijzigd door super1500 op 24 apr 2007, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
awel ja maar het zijn modulaire machines op zich, dus 1 echte variant bestaat er op zich niet he, aangezien de koper begint met spanningen te kiezen waarop de loc kan rijden, de veiligheidssystemen als tweede moet kiezen en zo zal je eigenlijk toch steeds een andere loc bekomen ook al is alles familie van elkaar de BR 189 hoort dus ook gewoon in het rijtje eurosprinters, daar waar ze allemaal onder vallen, of ze er nu uitzien zoals de br189 of zoals een oostenrijkse taurus maakt dan weinig uit