laten we toch gewoon de Quievrain-Brussel-Luik-Verviers doorgaan naar Eupen...Steven schreef:ja ok das idd beter carlos maar dat zit je in het vaarwater van de duitse gemeenschap die ook een rechtstreekse ic naar brussel willen, niet eenvoudig hoor om alles voor iedereen goed te doen
dubbeldek motorstellen
Steven , hiervoor bestaan een paar eenvoudige oplossingen :Steven schreef:ja ok das idd beter carlos maar dat zit je in het vaarwater van de duitse gemeenschap die ook een rechtstreekse ic naar brussel willen, niet eenvoudig hoor om alles voor iedereen goed te doen
-IC A wordt doorgetrokken naar Aachen bij de levering van de 18'en , die kunnen dan zonder probleem naar Aachen en gaan ook over de nieuwe HSL tegen 200.
-AixXpress (IR q) gaat naar Eupen i.p.v. Aachen
-Ter vervanging van de IR q moet men een nieuwe verbinding Luik - Stolberg ofzo met Talenten van de DB Euregiobahn opstarten..
Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan , maar als men hoort dat de DB gerust haar Talenten voor België wil laten keuren voor verbindingen naar het Luikse maar de NMBS dit belet wegens eigenbelang (IR q en Thalys !!) moet men daar niet in het Duitse landgedeelte gaan klagen dat het aan de DB ligt..


Waarom 2 "klassieke" treinen doortrekken naar Aix?msts.be schreef:Steven , hiervoor bestaan een paar eenvoudige oplossingen :Steven schreef:ja ok das idd beter carlos maar dat zit je in het vaarwater van de duitse gemeenschap die ook een rechtstreekse ic naar brussel willen, niet eenvoudig hoor om alles voor iedereen goed te doen
-IC A wordt doorgetrokken naar Aachen bij de levering van de 18'en , die kunnen dan zonder probleem naar Aachen en gaan ook over de nieuwe HSL tegen 200.
-AixXpress (IR q) gaat naar Eupen i.p.v. Aachen
-Ter vervanging van de IR q moet men een nieuwe verbinding Luik - Stolberg ofzo met Talenten van de DB Euregiobahn opstarten..
Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan , maar als men hoort dat de DB gerust haar Talenten voor België wil laten keuren voor verbindingen naar het Luikse maar de NMBS dit belet wegens eigenbelang (IR q en Thalys !!) moet men daar niet in het Duitse landgedeelte gaan klagen dat het aan de DB ligt..![]()
Die IR naar Aix zit anders ook nooit zo vol, dus waarom én een Talent IR én IC A doortrekken? Deze gaan dan ook de Thalys en ICE beconcureren, daar gaat Thalys en ICE niet mee kunnen lachen.
die hebben nooit geklaagd dat het om de DB gaat he, de regio is gewoon vragende partij om een treinverbinding met de hoofdstad te hebben, denk niet dat ze hun zorgen maken om wie dat deze verbinding wil maken trouwens euregiobahn is ook vragende partijd om eupen met aachen te verbinden hoor (eventueel doortrekken tot welkenraedt als de ic A naar aachen zou gaan, lijkt me veel gezondermsts.be schreef:Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan , maar als men hoort dat de DB gerust haar Talenten voor België wil laten keuren voor verbindingen naar het Luikse maar de NMBS dit belet wegens eigenbelang (IR q en Thalys !!) moet men daar niet in het Duitse landgedeelte gaan klagen dat het aan de DB ligt..![]()
wanneer?super1500 schreef:volgens mij zal niet zozeer de fysieke plaatsing van de koppleing het probleem zijn , maar zullen de problemen zich eerder op het vlak van elektrische compatibiliteit bevinden.Steven schreef:ik vermoed dat de opstelling van de koppeling op zich een beetje lastig is, aangezien deze bij MS96 heel laag staan opgesteld en de elektrische contactdoos van dubbele aard is (normaal zoals bij sprinters en break staat deze boven de koppelaar, bij ms96 is dat links en rechts in twee delen)
Idee van Belgische VIRM-versie die koppelbaar is met AM96 en die dan beiden 200 km/u zouden kunnen zou wel een interessante oplossing kunnen zijn voor het capaciteitsprobleem op IC-A