Zouden ze hiervoor ook het oudste treinmateriaal gebruiken?
Extra treinen voor 100 jaar Scouts
Extra treinen voor 100 jaar Scouts
Tientallen extra treinen om de ongeveer 90.000 Scouttertjes van en naar Brussel te krijgen.
Zouden ze hiervoor ook het oudste treinmateriaal gebruiken?
Zouden ze hiervoor ook het oudste treinmateriaal gebruiken?
-
5941
-
Wover
Ik heb het daarstraks gemerkt. Van Antwerpen tot Mechelen zat ik rustig op de IR naar Leuven. Twaren 2 breaks. Dan plots overrompeling, heel eerste klasse vol met mensen met 2e klasse biljet (terwijl er plaatsen gereserveerd waren en er dus eigenlijk niemand in 1e moest zijn).
Achja, gelukkig kwamen er 2 niet onknappe jongedames tegenover mij zitten, dus ik klaag niet
Achja, gelukkig kwamen er 2 niet onknappe jongedames tegenover mij zitten, dus ik klaag niet
ik denk dat ik op diezelfde trein zat, maar dan tussen haacht en leuven.Wover schreef:Ik heb het daarstraks gemerkt. Van Antwerpen tot Mechelen zat ik rustig op de IR naar Leuven. Twaren 2 breaks. Dan plots overrompeling, heel eerste klasse vol met mensen met 2e klasse biljet (terwijl er plaatsen gereserveerd waren en er dus eigenlijk niemand in 1e moest zijn).
Achja, gelukkig kwamen er 2 niet onknappe jongedames tegenover mij zitten, dus ik klaag niet
in 2 breaks waren 400 plaatsen gereserveerd
Net terug van een hele dag/avond/nacht hulpverlening voor het Rode Kruis op de camping in Sint-Joris-Weert.
De NMBS zou pas donderdag en vrijdag met een ploeg de lengte van de perrons in het stationnetje van Sint-Joris-Weert zijn gaan opmeten. Ruim op tijd dus. De meting viel ook effe tegen: ze moesten de treinen een pak inkorten dus veel minder plaats dan voorzien.
Daarenboven hebben de leden van de scouts afgelopen week ongeveer elke dag een mail gekregen waarin de NMBS de uren van de extra treinen wijzigde. Nu ja, ze wisten het ook maar van een jaar tevoren.
Uiteindelijk werd er afgesproken om alle Antwerpse afdelingen op de parking aan Mechelen-Nekkerspoel te laten samenkomen (onder politiebegeleiding) om vandaar de trein te nemen. Ter elfde ure moest het opeens Mechelen-Centraal zijn. Alle plannen mochten de vuilbak worden ingegooid.
Ongelooflijk allemaal.
Voor zondag hebben de scouts in Bxl dan maar weer betaald voor extra metrotreinen tot 16u. Vanaf 16u wordt er weer overgeschakeld naar de zondagdienst van de MIVB. Wordt nog leuk als ze allemaal uit het Koning Boudewijnstadion willen vertrekken.....
De NMBS zou pas donderdag en vrijdag met een ploeg de lengte van de perrons in het stationnetje van Sint-Joris-Weert zijn gaan opmeten. Ruim op tijd dus. De meting viel ook effe tegen: ze moesten de treinen een pak inkorten dus veel minder plaats dan voorzien.
Daarenboven hebben de leden van de scouts afgelopen week ongeveer elke dag een mail gekregen waarin de NMBS de uren van de extra treinen wijzigde. Nu ja, ze wisten het ook maar van een jaar tevoren.
Uiteindelijk werd er afgesproken om alle Antwerpse afdelingen op de parking aan Mechelen-Nekkerspoel te laten samenkomen (onder politiebegeleiding) om vandaar de trein te nemen. Ter elfde ure moest het opeens Mechelen-Centraal zijn. Alle plannen mochten de vuilbak worden ingegooid.
Ongelooflijk allemaal.
Voor zondag hebben de scouts in Bxl dan maar weer betaald voor extra metrotreinen tot 16u. Vanaf 16u wordt er weer overgeschakeld naar de zondagdienst van de MIVB. Wordt nog leuk als ze allemaal uit het Koning Boudewijnstadion willen vertrekken.....
Weten ze de lengte niet dan? Dat lijkt me toch te horen tot de basisgegevens van het netwerk, die je nodig hebt als je een trein wilt inleggen. En dan wil je niet altijd moeten wachten totdat er een mannetje een perron is gaan opmeten. De perronlengtes in Nederland zijn b.v. gewoon op de website van ProRail te vinden.Jeroen schreef:De NMBS zou pas donderdag en vrijdag met een ploeg de lengte van de perrons in het stationnetje van Sint-Joris-Weert zijn gaan opmeten.
Groetjes,
Rian
Hier vind je de lengte van alle perrons.rvdborgt schreef:Weten ze de lengte niet dan? Dat lijkt me toch te horen tot de basisgegevens van het netwerk, die je nodig hebt als je een trein wilt inleggen. En dan wil je niet altijd moeten wachten totdat er een mannetje een perron is gaan opmeten. De perronlengtes in Nederland zijn b.v. gewoon op de website van ProRail te vinden.
Inderdaad ongelooflijk, omdat je in de netverklaring kunt lezen hoe lang de perrons zijn, en dat op de meter nauwkeurig. Dit zal dus wel weer een sterk verhaal zijn, zoals de spoorwegen ze lijken te inspireren....Jeroen schreef:Net terug van een hele dag/avond/nacht hulpverlening
Ongelooflijk allemaal.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
LierTrainspotter
Dat kan best. Dat van die wisselende uurregelingen heb ik echter van vele mensen gehoord. Daar is de maatschappij enorm tekort geschoten.....overweg13 schreef:Inderdaad ongelooflijk, omdat je in de netverklaring kunt lezen hoe lang de perrons zijn, en dat op de meter nauwkeurig. Dit zal dus wel weer een sterk verhaal zijn, zoals de spoorwegen ze lijken te inspireren....Jeroen schreef:Net terug van een hele dag/avond/nacht hulpverlening
Ongelooflijk allemaal.
-
Jonathan
Ik heb ook scoutstreinen gezien. Vrijdagavond stond er daar een scoutstrein aangeschreven die zou vertrekken om 20:07 in Brugge en uit Oostende zou komen. De trein werd met M6'ssen gereden en omstreeks 20:05 klokt 'een spijtig bericht door micro voor de scouts op het spoor 9'. De trein had namelijk al 20 tot 25 minuten vertraging.