Jeroen schreef:Nu ik de posts heb gelezen, stel ik mij toch enkele vragen:
1) Was het nu een 21 of een 27?
2) Wie heeft wie aangereden? Als de loc de M4-stam heeft aangereden (zoals hier beweerd) kan ik uit de foto's opmaken dat beide treinen op tegenspoor reden?
3) Als de detectoren niet verplaats werden, moet men de spoorbezetting in de blok toch hebben opgemerkt? Werd er nog gepoogd de stroom te snijden?
1. De 2132
2. De in de foto's rechtse stam M4 + 2135 heeft de linkse stam M4 + 2132 aangereden. Het M4-stuurstandrijdtuig van de eerste trein heeft dus de duwende loc 2132 aangereden. Beide treinen reden op normaalspoor.
Hallo,
Ivm die 2132: Het is dus duidelijk Infrabel die de fout maakte, en dus het materiaal van de NMBS beschadigde. Nara mijn gedacht moet Infrabel dus betalen aan de NMBS, en dan denk ik dat de verzekering wel de goedkoopste manier zal verkiezen: de 2132 herstellen.
Die M4 is al in 2 gezaagd, dus die zal enkel vergoed worden, denk ik.
Kloppen m'n veronderstellingen zo een beetje?
Groeten,
Joris De Mol
2) Wie heeft wie aangereden? Als de loc de M4-stam heeft aangereden (zoals hier beweerd) kan ik uit de foto's opmaken dat beide treinen op tegenspoor reden?
3) Als de detectoren niet verplaats werden, moet men de spoorbezetting in de blok toch hebben opgemerkt? Werd er nog gepoogd de stroom te snijden?
Het was de 2132. De IC 818, geduwd door 2132, op normaal spoor, is achteraan aangereden door een leeg stel met het stuurstandrijtuig vooraan. Beide treinen reden richting Kortrijk.
Om het nog wat moeilijker te maken stond op het andere spoor de IC van de tegenrichting; (Ze kruisen elkaar in Izegem, en waren dus blijkbaar allebei op tijd.)
2132, de nummer van de andere stam zijn loc, weet ik niet
Jonathan schreef:Vandaag stond in Oostende en Brugge weer 'Kortrijk' aangeschreven. De 809 werd door Klassieke stellen gereden.
Over het ongeval werd niets meer gezegd, blijkbaar kunnen de treinen weer door Izegem.
Zeer juist.
Wel dus nog vertragingen in de strook van het ongeval wegens trager rijden. Het perron aan de kant van het ongeval is nog niet in orde. Zou dus tegen woensdagochtend zijn.
Eens vragen of Paljas van service was/is... De mannen van Infradinges hebben toch wel hard gewerkt vind ik!
Zo'n veiligheidsysteem bestaat er toch uit om te detecteren als er zich een trein op het spoor bevind. Daartoe zet men een spanning tussen de twee spoorstaven, en als de detector geen spanning detecteerd, dan zal het sein op rood staan.
Als die detector niet aangesloten is, dan zou het sein toch automatisch op rood gaan staan, of hoe gaat dat in zijn werk ?
Steven schreef:zover ik weet is dat ver buiten paljas zijn werkgebied, paljas doet enkel brussels gewest dacht ik
Idd, district Centrum. Brussel en omstreken dus.
Vrijdag was er trouwens ook een ontsporing te Vorst waarvan niemand waarschijnlijk iets zal weten. Daar was er een lege trein beginnen rollen en is zo 200m verder uit de sporen gegaan en tot stilstand gekomen tegen een bovenleidingspaal. Eens horen of er foto's in omloop zijn...
Hoe heeft hij dan die koppelingbreuk geflikt ? Meestal duw je de buffers toch bij mekaar als je remt en hangt de koppeling door...Of het moest zijn dat het ene deel harder remt dan het andere...
Concurrent schreef:Hoe heeft hij dan die koppelingbreuk geflikt ? Meestal duw je de buffers toch bij mekaar als je remt en hangt de koppeling door...Of het moest zijn dat het ene deel harder remt dan het andere...