Op zondag 29 april waren er in Brussel enkele evenementen waarbij men extra breaks nodig had. Het gevolg daarvan is dat de minder druk bereden lijnen zoals in de Kempen dan werden bediend door klassiekjes. Het was welliswaar maar 1 trein die enkele keren op de dag langs is gereden.
Bijlagen
Hier zie je de 660 komende van Turnhout. Hij is nu onderweg naar Herentals. Foto getrokken op Lijn 29 in Lille (tussen Tielen en Herentals)
100_1478ED.jpg (221.25 KiB) 4399 keer bekeken
Hier zie je de klassiek in het station staan naast een MW-41er. Vergelijk, wat is nu de trein en welk is de playmobyl?
100_1483ED.jpg (249.24 KiB) 4398 keer bekeken
De 660 moet nog even een 41er voorlaten en staat vertrekkensklaar in het station van Herentals.
100_1485ED.jpg (218.18 KiB) 4398 keer bekeken
Laatst gewijzigd door LierTrainspotter op 01 mei 2007, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Een gemoderniseerd klassiekje is inderdaad erg zeldzaam, maar elke weekdag worden er niet-gemoderniseerde klassiekjes ingezet voor de P-treinen Turnhout - Antwerpen .
idd de P trein 7211 van turnhout naar antwerpen die in turnhout vertrekt om 7.41 en aakomst te berchem om 8.28 zijn voorzien met twee breaks en een bestuurder van brussel zuid, deze trein gaat nadien door tot antwerpen noorderdokken met een bestuurder van antwerpen.
Heb vorig jaar nog eens IR Antwerpen-Herentals met een MS96 gereden.
Was normaal een break die leeg vanuit Hasselt komt maar ze waren daar gemist en zo kreeg ik een MS96. Na telefoontje naar verdeler is motorstel bij terugkomst te FN omgewisselt voor een break.
Tussen antwerpen en herentals rijden enkel L-treinen met am-86ers (vroeger breaks) en Mw-41. In het weekend rijden er breaks naar antwerpen komende van turnhout. Net zoals de ze klassieke. Zeg nu zelf het interieur van de moderne klassieke is moderner dan 'oude' break, behalve de middewagon van break die zit zalig zelfs beter dan die stoffen brol van mw-41er
er zijn mensen die totaal niet graag in dat middenrijtuig zitten, omdat de rugleuning te recht is opgesteld van deze zetels, dus veel hangt af van eigen ervaring om te zeggen dat de middenwagen van een break beter zou zitten dan de zetels van een mw41
Dietrich schreef:Ik kan mij toch niet herinneren dat deze speciaal meer lawaai zouden maken dan in de oudere gedeeltes...
och jawel hoor dat doen ze zeker meestal is ga je vaststellen dat als er opmerkingen zijn dit over het middenrijtuig gaat, onlangs logboek gezien van een break waar er ook klachten waren over lawaai in middenrijtuig met bijhorende extra trillingen
De AM-86ers zijn op da gebied nie veel beter hoor. Als deze remmen dan schud hij ook een stukske ze, en als je dan uitstapt danruik je gesmolten rubber.
LierTrainspotter schreef:De AM-86ers zijn op da gebied nie veel beter hoor. Als deze remmen dan schud hij ook een stukske ze, en als je dan uitstapt danruik je gesmolten rubber.