goeidedag allemaal. ik ben nieuw op dit forum. en wel omdat ik voor mijn opleiding een werk moet maken. dit werk gaat over de kennedytunnel. mijn taak is om het spoorvervoer erdoor wat te onderzoeken.
nu heb ik een vraag of iemand meer info heeft over deze lijn door de tunnel. het betreft de lijn 59.
er mag ng meer info komen over de toekomst van dezelijn(vervangen door lijn in liefkenshoektunnel?) en ook over de gentboeg en lijn 10 die lijn 59 verbindt met de waaslandhaven.
Spoorlijn 59 door Kennedytunnel
Lijn 59
De liefkenshoeketunnel wordt gebouwd zodat goederentreinen vanuit
Antwerpen Noord rechtstreeks naar Frankrijk zouden kunnen rijden
via de lijn op de linkeroever en de zgn. Gentboog. Zodoende kunnen
een aantal goederentreinen de ringspoorlijn via Antwerpen Oost en Berchem vermijden.
een aantal goederentreinen de ringspoorlijn via Antwerpen Oost en Berchem vermijden.
Re: Lijn 59
je vergeet het belangrijkste nog de haven heeft dan geen nood meer aan de verbinding via berchem voor onderlinge sleepdiensten van linker naar rechterover en omgekeerd. dagelijks zijn er vele bewegingen van linker naar rechter over en omgekeerd. deze kunnen dan compleet vermeden worden waardoor het station berchem een extra last kwijt isBraintrain schreef:De liefkenshoeketunnel wordt gebouwd zodat goederentreinen vanuit