verbetering kempense treinverbindingen
verbetering kempense treinverbindingen
De NMBS heeft de intentie tegen december een aantal maatregelen te nemen om de Kempense treinverbindingen te verbeteren.
Het gaat onder meer om 2 verbindingen per uur van Mol en Geel naar Antwerpen, via een rechtstreekse verbinding of via een overstap in Herentals. Ook zijn er plannen om de lijnen Turnhout-Brussel en Mol-Antwerpen op elkaar af te stemmen. De afstemming van beide spoorlijnen maakt onrechtstreekse verbindingen mogelijk tussen Turnhout en Antwerpen en Mol en Brussel. Ook wil de NMBS op de lijn Turnhout-Brussel tijdens de spits permanent dubbeldektreinstellen inzetten. ACW Kempen en CD&V-volksvertegenwoordiger Servais Verherstraeten zijn tevreden over de intenties van de NMBS.
rtv.be
-------------------------
Hou zouden ze de 2 verbindingen per uur van Mol naar Antwerpen realiseren? De trein van Hasselt naar Mol door laten rijden tot Herentals of Antwerpen?
In ieder geval hoop ik op verbetering want de Kempen is niet de regio die het in 1910 was met die boerkes. Of kennen we geen bedrijven in de Kempen? Johnson&Johnson, Soudal, Kappa, Philips, RBV Leaf, Miko, Schöller, DAF trucks + ES&S, Alcatal, BP, Belgonucleaire, Baudoin, ... ???
Het gaat onder meer om 2 verbindingen per uur van Mol en Geel naar Antwerpen, via een rechtstreekse verbinding of via een overstap in Herentals. Ook zijn er plannen om de lijnen Turnhout-Brussel en Mol-Antwerpen op elkaar af te stemmen. De afstemming van beide spoorlijnen maakt onrechtstreekse verbindingen mogelijk tussen Turnhout en Antwerpen en Mol en Brussel. Ook wil de NMBS op de lijn Turnhout-Brussel tijdens de spits permanent dubbeldektreinstellen inzetten. ACW Kempen en CD&V-volksvertegenwoordiger Servais Verherstraeten zijn tevreden over de intenties van de NMBS.
rtv.be
-------------------------
Hou zouden ze de 2 verbindingen per uur van Mol naar Antwerpen realiseren? De trein van Hasselt naar Mol door laten rijden tot Herentals of Antwerpen?
In ieder geval hoop ik op verbetering want de Kempen is niet de regio die het in 1910 was met die boerkes. Of kennen we geen bedrijven in de Kempen? Johnson&Johnson, Soudal, Kappa, Philips, RBV Leaf, Miko, Schöller, DAF trucks + ES&S, Alcatal, BP, Belgonucleaire, Baudoin, ... ???
Men heeft hier drastisch ingegrepen. De trein Turnhout-Manage is nu ingekort tot Brussel-Zuid omdat er te veel vertragingen zijn. In de spits zijn de treinen verzekerd door M5 en M6en. Maar de kempenaren zagen voor M6en meer te krijgen, ze moeten niets van dei oude M5en! Maar ik ben daar al blij mee.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Hallo,
Dat is inderdaad de bedoeling.
* De IR e zal niet meer worden gekoppeld/ontkoppeld in Mol.
* De L-trein Herentals - Antwerpen vertrekt ter compensatie al vanuit Hasselt en rijdt dus met dieselmotorwagens. Gevolg: 2 treinen per uur op het baanvak Mol - Herentals.
* Er komt een nieuwe IR Turnhout - Antwerpen (weldegelijk een snelle verbinding, geen veredelde stoptrein zoals in het weekend), naast de al bestaande Turnhout - Brussel die een half uur verschoven wordt.
* In Herentals komt er een knoop tussen de Turnhout - Brussel en de L-trein, zodat er overstapverbindingen Mol - Brussel en Turnhout - Antwerpen ontstaan.
Bovenstaande zaken staan in de planning. Of ze daadwerkelijk worden uitgevoerd hangt af van de beschikbaarheid van materieel, rijpaden en personeel.
(Ik heb deze informatie bekomen van Kees Smilde op een ander forum, waarvoor trouwens dank.)
Groeten,
Dat is inderdaad de bedoeling.
* De IR e zal niet meer worden gekoppeld/ontkoppeld in Mol.
* De L-trein Herentals - Antwerpen vertrekt ter compensatie al vanuit Hasselt en rijdt dus met dieselmotorwagens. Gevolg: 2 treinen per uur op het baanvak Mol - Herentals.
* Er komt een nieuwe IR Turnhout - Antwerpen (weldegelijk een snelle verbinding, geen veredelde stoptrein zoals in het weekend), naast de al bestaande Turnhout - Brussel die een half uur verschoven wordt.
* In Herentals komt er een knoop tussen de Turnhout - Brussel en de L-trein, zodat er overstapverbindingen Mol - Brussel en Turnhout - Antwerpen ontstaan.
Bovenstaande zaken staan in de planning. Of ze daadwerkelijk worden uitgevoerd hangt af van de beschikbaarheid van materieel, rijpaden en personeel.
(Ik heb deze informatie bekomen van Kees Smilde op een ander forum, waarvoor trouwens dank.)
Groeten,
Allee nu dat de AM-86ers net terugrijden zijn het binnekort terug M-41ers. Wat een verspilling. En da gaat lang duren die rit. Naar mol zijn er genoeg treinen. Ik zou het beter vinden:
*IR Antwerpen-Mol
vanuit mol: L naar Neerpelt en Hasselt
IR antwerpen en brussel komende van turnhout koppelen maar dat gaat niet wegens te veel volk. Maar in het weekend zou dit het beste zijn.
*IR Antwerpen-Mol
vanuit mol: L naar Neerpelt en Hasselt
IR antwerpen en brussel komende van turnhout koppelen maar dat gaat niet wegens te veel volk. Maar in het weekend zou dit het beste zijn.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
- Locatie: Turnhout
Nee dat kan niet, de treinen uit Brussel moeten op spoor 2/3 of 5 aankomen en vertrekken
. Er ligt wel een wissel om van spoor 2 naar spoor 1 te gaan, die wordt soms gebruikt door de IR naar Neerpelt die op spoor 2 aankomt en dan op tegenspoor rijdt tot Olen, zodat de IR naar Brussel een stukje kan doorrijden als hij wat te laat is.
Snel in paint getekend:


Snel in paint getekend:
er zijn er juist wegShrek schreef:ik vind het vooral raar dat ze daar niet 1 wisselke bijleggen, dat zou veel meer mogelijkheden scheppen voor kruisingen, inhalen, ...
