een bestuurder die een paar uur reserve is in luik kan je (in mijn geval toch) moeilijk aan een stoel binden, dus even op wandel door het nieuwe station en de buitenkant, naast wat treinen zie je ook al een paar nieuwe dingen verschijnen. Afwerking om het zo te zeggen, want trappen en liften behoren toch tot de fase van afwerking, of niet soms? laat verder de beelden maar spreken.
de eerste drie foto's geevn u een beeld van roltrappen (die moeten nog komen), rolbanden (die zijn bijna allemaal geplaatst, kant verviers) en vaste trappen (staan er ook bijna allemaal aan kant Verviers).
Kant Brussel van het station komen er ook vaste trappen en roltrappen, geen rolbanden. de roltrappen naar de centrale gang beneden zijn ook bijna allemaal geplaatst.
sncf-sncb schreef:Ja, 't is erg mooi daar voor passagierstreinen!
Maar die P-trein met die reeks 15, was dat de P-trein naar Gouvy? Want die is geweldig!
een deel van het nieuwe station is dus in gebruik zijnde de nieuwe doorgang over de sporen kant Duistland. dit vanaf heden dus (04/06/07) en men kan gebruiken maken van de vaste trappen en roltapijten. de roltrappen zijn nog niet allemaal geinstalleerd en dus nog niet in gebruik. voor een vlotte overgang maakt men gebruik van stewards om de mensen de weg te wijzen naar de voorllopige loketten en wachtruimte (de nieuwe ingang is nog volop in aanbouw zoals je kan zien op foto 2 let vooral op de boog tussen de twee rechtse kranen op foto 2.
op foto 1 zie je hoe uw zicht is als je vanbovenuit naar de sporen te kijken