Misschien dan ook die treinen 's morgenswat vroeger laten vertrekken.groentje schreef:Inderdaad. Liever meer treinen laat op de avond, dan per se nachttreinen op een aantal hoofdlijnen...
Nachtnet
Zo vreemd is dat toch niet? Ik ben heel blij met die trein.NSNMBS schreef:Hier in NL heb je ook nachttreinen die een bepaalde vreemde route rijd![]()
Zeker als je van Utrecht naar Rotterdam moet!
Deze IC rijd: Utrecht Centraal-Amsterdam Centraal-Schiphol-Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal en van Rotterdam C gaat ie weer via dezelfde route terug naar Utrecht C. En dat heb je dan tussen 1u en 4u ieder uur een trein in beide richtingen..
Ik snap dat je misschien een volledige cirkel zou willen, maar ik weet of er nou veel reizigers zijn voor Utrecht - Gouda - Rotterdam.
Er is nog steeds sprake van een Brabants nachtnet... wordt daar al een hele tijd om gevraagd.
Maar ik ben er heel blij mee... ik zie het alleen in België niet zo snel gebeuren eerlijkgezegd. De treinen stoppen er nu ook al erg vroeg over het algemeen.
Jonathan schreef:Ze zouden die laatste toch gewoon kunnen laten doorrijden. die moet toch de volgende dag uit Ronse Vertrekken, denk ik... Alee, als ik die dienstregeling zo een beetje bekijk.
de laatste (L 1972) rijdt naar Oudenaarde waar hij uitwijkt.
de Zondagochtend wordt hij dan klaargemaakt en zal hij leeg naar Ronse rijden om dan aan (L 1978) te beginnen
hem laten doorrijden kan ook niet omdat de TB al om 14h25 begint en een TB mag max 9h00 werken.
de Maandag doet de Mw dan mijn P 7963 naar Gent
Ik dacht dat een MW 41 (grote rammelkast) uitgerust was om zonder Treinbegeleider te rijden.OO-MSS schreef:Jonathan schreef:Ze zouden die laatste toch gewoon kunnen laten doorrijden. die moet toch de volgende dag uit Ronse Vertrekken, denk ik... Alee, als ik die dienstregeling zo een beetje bekijk.
de laatste (L 1972) rijdt naar Oudenaarde waar hij uitwijkt.
de Zondagochtend wordt hij dan klaargemaakt en zal hij leeg naar Ronse rijden om dan aan (L 1978) te beginnen
hem laten doorrijden kan ook niet omdat de TB al om 14h25 begint en een TB mag max 9h00 werken.
de Maandag doet de Mw dan mijn P 7963 naar Gent
De laatste treinen hier in Belgisch Limburg lijken allemaal voor 10 uur te vertrekken, wat ik toch erg vroeg vind.
Err komt in Nederland trouwens een nieuwe 'nachttrein' bij zie ik net: Haarlem naar Amsterdam om 00.53 iedere dag. Het is niet veel, maargoed, toch een mooie aanvulling op het hele-nacht-door nachtnet, net zoals die nachttreinen Utrecht - Arnhem en Arnhem - Doetinchem 's weekends.
Err komt in Nederland trouwens een nieuwe 'nachttrein' bij zie ik net: Haarlem naar Amsterdam om 00.53 iedere dag. Het is niet veel, maargoed, toch een mooie aanvulling op het hele-nacht-door nachtnet, net zoals die nachttreinen Utrecht - Arnhem en Arnhem - Doetinchem 's weekends.
Laatst gewijzigd door sweek op 04 mar 2006, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Tsja maard at zien we niet echt als een nachtnet hoor, voor NL is een nachttrein echt een trein die dan ook ieder uur blijft rijden. En ja in Nederland zijn er veel diensten die nog laat doorrijden, Bijvoorbeeld Schiphol-Lelystad Centrum met een vertrek van 0u27 op Schiphol.
Zelfs de laatste IC naar Vlissingen van Amsterdam vertrekt nog naar mijn ogen laat. Dat is 22u16 op Schiphol..
Zelfs de laatste IC naar Vlissingen van Amsterdam vertrekt nog naar mijn ogen laat. Dat is 22u16 op Schiphol..
Mja,wil met die E522 aanduiden dat er wel degelijk interesse zou zijn om snachts treinen te laten circuleren. Met een kleine aanpassing zou het traject van de E522 al interessant worden daar er toch een groot aantal stations worden bediend! Een commerciële stop in Vilvoorde en Mechelen zit er zonder probleem in.Als er dan nog een paar kruisende verbindingen worden opgestart,dan kan het zeker en vast renderen....
hier ben ik ook voor want vele charterluchtvaartmaatschapijen laten hun vluchten om 2 of 3 uur s'ochtends aankomen in BrusselJonathan schreef:Voor de luchthaven beter te bedienen kunnen misschien de laatste IC E en IC H doorrijden naar de luchthaven. De IR o zou ook vierentwintig uur op vierentwintig rijden.