Concurrent voor Eurostar?
Concurrent voor Eurostar?
Volgens dit BBC-berichtdenkt Air France-KLM aan een eigen hogesnelheidstrein Londen-Parijs. Tot 2010 heeft Eurostar exclusiviteit op de lijn.
Edit: oorspronkelijk pakte The Times uit met het nieuws (3 mei).
Edit: oorspronkelijk pakte The Times uit met het nieuws (3 mei).
Laatst gewijzigd door Patrick op 07 mei 2007, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
maar NMBS is wel zo dom om met HSA in zee te gaan (en brengt zo de rendabiliteit van zijn eigen thalys in gevaar )sweek schreef:KLM-Air France is deels eigenaar van de High Speed Alliance, die dus ook de Nederlandse hogesnelheidstreinen en de treinen naar Antwerpen en Brussel vanuit Nederland gaat uitbaten. Het is dus geen nieuwe bedrijf weer denk ik.
Maar de speciallekes van de eurostars (750 VDC, kleiner profiel,..)zijn bijna allemaal overbodig als de CTRL volledig operationeel is,Shrek schreef:door de tunnel rijden is wel heel mooi op papier, maar waar gaan ze stellen kopen die aan alle specificaties voldoen? de eurostars waren al veel duurder dan gewone TGV's, en die zijn dan nog met redelijk veel tegelijk besteld
Enkle voor de tunnel zelf moeten er een aantal veiligheidssystemen aangebracht worden.
Inderdaad. Wel zijn de normen voor de kanaaltunnel best streng. Te streng eigenlijk. Het zou beter zijn indien men voor de grote tunnels in Europa een norm zou hanteren. Kan men een HST stel bouwen dat in een keer geschikt is voor de kanaaltunnel, de Lötschberg tunnel en de nieuwe Gotthard tunel.pietje schreef:Maar de speciallekes van de eurostars (750 VDC, kleiner profiel,..)zijn bijna allemaal overbodig als de CTRL volledig operationeel is,Shrek schreef:door de tunnel rijden is wel heel mooi op papier, maar waar gaan ze stellen kopen die aan alle specificaties voldoen? de eurostars waren al veel duurder dan gewone TGV's, en die zijn dan nog met redelijk veel tegelijk besteld
Enkle voor de tunnel zelf moeten er een aantal veiligheidssystemen aangebracht worden.
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Vergeet niet dat de Eurostar een aangepast vrije-ruimte-profiel heeft voor Engeland. Die is een stuk kleiner dan het Europese.K V B schreef: Inderdaad. Wel zijn de normen voor de kanaaltunnel best streng. Te streng eigenlijk. Het zou beter zijn indien men voor de grote tunnels in Europa een norm zou hanteren. Kan men een HST stel bouwen dat in een keer geschikt is voor de kanaaltunnel, de Lötschberg tunnel en de nieuwe Gotthard tunel.
Misschien bruikbaar met verwisselbare assen voor de smalspoorlijntjes in Zwitserland.









Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Maar dat vervalt dacht ik, eens de CTRL in dienst is.e49memling schreef:Vergeet niet dat de Eurostar een aangepast vrije-ruimte-profiel heeft voor Engeland. Die is een stuk kleiner dan het Europese.K V B schreef: Inderdaad. Wel zijn de normen voor de kanaaltunnel best streng. Te streng eigenlijk. Het zou beter zijn indien men voor de grote tunnels in Europa een norm zou hanteren. Kan men een HST stel bouwen dat in een keer geschikt is voor de kanaaltunnel, de Lötschberg tunnel en de nieuwe Gotthard tunel.
Misschien bruikbaar met verwisselbare assen voor de smalspoorlijntjes in Zwitserland.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Groeten,
Joris De Mol