wat?Mark7758 schreef:Mag ik?????
Helling NZ Antwerpen
Wat denk je?Steven schreef:wat?Mark7758 schreef:Mag ik?????
Met een 23er en een stel rijtuigen die helling op.

Maar nog liever met een 55er.
Ken het gevoel om met een 55er een trein de helling van Ans op te duwen. Heerlijk dat geluid.

Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
De 2 doorgaande sporen zijn in de eerste plaats bedoeld voor de HST naar Nederland. Hoeveel treinen daar uiteindelijk gaan op rijden is nog steeds niet duidelijk maar zeker niet zoveel dat er problemen zouden zijn.Shrek schreef:dat denk ik niet, de meeste treinen op -2 rijden gewoon terug richting brussel heJonathan schreef:Nu al problemen met de NVZ in Antwerpen. En over jaar gaan ze daar hetzelfde hebben als nu in Brussel. Veel te weinig sporen voor al de treinen.
Verder zullen er in totaal 8 perrons zijn op -1 en -2 en 6 perrons op +1, dat moet dus zeker volstaan.
Het zwakke punt is volgens mij Berchem waar alles samenkomt (L25/27, L12 en L59) en dat ook nog alle goederentreinen te verwerken krijgt.
Misschien over een jaar of veertig. In 1945 zij men al dat ze zot waren voor zes sporen aan te leggen in Brussel. Vier zijn meer dan genoeg!Steven schreef:je mag die twee ni vergelijken, antwerpen centraal krijgt geen 1200 treinen per dag hoorJonathan schreef:Nu al problemen met de NVZ in Antwerpen. En over jaar gaan ze daar hetzelfde hebben als nu in Brussel. Veel te weinig sporen voor al de treinen.
En waren vier er nu meer dan genoeg geweest?
Jonathan, je moet toch ook eens naar het prijskaartje kijken. De tunnel met 2 sporen heeft nu al 765 miljoen euro gekost, dat is meer dan 30 miljard oude frank of ongeveer 8 keer zoveel als de Kennedytunnel destijds. Bij nog meer sporen was de prijs nog veel hoger geweest.Jonathan schreef:Misschien over een jaar of veertig. In 1945 zij men al dat ze zot waren voor zes sporen aan te leggen in Brussel. Vier zijn meer dan genoeg!
En waren vier er nu meer dan genoeg geweest?
De tunnel is enkel bestemd voor reizigerstreinen en dan zijn 2 sporen zeker genoeg. Zelfs de nieuwe Gotthard-basistunnel in Zwitserland zal maar 2 sporen hebben en zal 10 keer meer verkeer te verwerken krijgen.
Zoals Steven al zei kan je de tunnel in Antwerpen niet vergelijken met de NZ verbinding in Brussel waar zowat de helft van alle IC's en IR's door moet denk ik.
dan nog is het zot om te vergelijken omdat het aantal lijnen dat toekomt in brussel groter is dan in antwerpen, bijgevolg kunnen er zo al meer treinen toekomen in aantal ook.Jonathan schreef:Misschien over een jaar of veertig. In 1945 zij men al dat ze zot waren voor zes sporen aan te leggen in Brussel. Vier zijn meer dan genoeg!Steven schreef:je mag die twee ni vergelijken, antwerpen centraal krijgt geen 1200 treinen per dag hoorJonathan schreef:Nu al problemen met de NVZ in Antwerpen. En over jaar gaan ze daar hetzelfde hebben als nu in Brussel. Veel te weinig sporen voor al de treinen.
En waren vier er nu meer dan genoeg geweest?
antwerpen = 12/15/25/27/59
brussel = 25/26/27/28/36/36N/50/50A/60/96/96N/124/161
men gaat daar geen dozijn lijnen bijleggen hoor, dat zal voldoende blijven hoorJonathan schreef:Nu nog, maar over zoveel jaar.Shrek schreef:en in brussel komen er aan de noordkant ongeveer evenveel lijnen toe als aan de zuidkant, in antwerpen zijn er in het noorden alleen L4 en L12. En voor deze 2 lijntjes zijn 2 sporen zeker voldoende