Franstalige politici op de trein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick

Franstalige politici op de trein

Bericht door Patrick »

Ze werden gisterenochtend geïnterviewd door jongeren tussen Brussel en Luik.
Op 26 mei te zien op RTBF. Bron: DS-Online.

"Allez, viens, assieds-toi sur ma jambe!" :lol:
Afbeelding
5307

Bericht door 5307 »

i.p.v. "kijk ens nar get vogeltjeu"

is het geworden: " regardez mon papillon " :lol:
paljas

Bericht door paljas »

...come to daddy!
Patrick

Bericht door Patrick »

Wrijf eens over mijn knietje :lol:
overweg13

Bericht door overweg13 »

Dag,

Zo te zien moeten we nog niet bang zijn dat de PS eerste klas wil afschaffen.
Met vriendelijke groet

overweg13
Patrick

Bericht door Patrick »

overweg13 schreef:Dag,

Zo te zien moeten we nog niet bang zijn dat de PS eerste klas wil afschaffen.
En de MR, cdH, Ecolo :)
Afbeelding
groentje

Bericht door groentje »

Rijden parlementairen niet voor niks in eerste klas? Zitten hier treinbegeleiders op het forum?
Jean

Bericht door Jean »

groentje schreef:Rijden parlementairen niet voor niks in eerste klas? Zitten hier treinbegeleiders op het forum?

Tja met zo'n schamel pré-ken kun je natuurlijk geen ticket betalen hé
groentje

Bericht door groentje »

Jean schreef:
groentje schreef:Rijden parlementairen niet voor niks in eerste klas? Zitten hier treinbegeleiders op het forum?

Tja met zo'n schamel pré-ken kun je natuurlijk geen ticket betalen hé
NMBS-personeel krijgt toch ook een vrijkaart (2e klasse, pas in een bepaalde graad wordt dat 1e) van hun werkgever? Ongeacht wat ze verdienen. Laat ons zeggen dat als parlementairen dat krijgen, het wel in hunne 'cao' zal staan, zeker? :wink:
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Wat zouden de heren en dames politici toch veel goodwill kunnen creeren door in 2e klasse te gaan zitten. Verbazend dat ze dat niet doorhebben.
overweg13

Bericht door overweg13 »

Miljaarde schreef:Wat zouden de heren en dames politici toch veel goodwill kunnen creeren door in 2e klasse te gaan zitten. Verbazend dat ze dat niet doorhebben.
Van mij mogen ze gerust in eerste gaan zitten. Andersom zou plat populisme zijn. Dat ze gratis mogen reizen, heeft te maken met hun rol als volksvertegenwoordiger, en dat moet je letterlijk nemen. Het stamt ongetwijfeld nog uit de 19de eeuw: om ons in Brussel te kunnen vertegenwoordigen moesten ze naar Brussel kunnen reizen. Ik vind het nogal logisch dat ze die belangrijke functie kunnen opnemen zonder voor de kosten op te draaien; alle vertegenwoordigers waren tenslotte niet zo kapitaalkrachtig dat ze alles uit eigen zak konden betalen. Aan de basis ligt dus een nobel democratisch streven.
Met vriendelijke groet

overweg13
260689

Bericht door 260689 »

al zie je op de 2de foto dat er gereserveert is want er hangt een rood papierke tegen de ruit
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

overweg13 schreef:
Miljaarde schreef:Wat zouden de heren en dames politici toch veel goodwill kunnen creeren door in 2e klasse te gaan zitten. Verbazend dat ze dat niet doorhebben.
Van mij mogen ze gerust in eerste gaan zitten. Andersom zou plat populisme zijn. Dat ze gratis mogen reizen, heeft te maken met hun rol als volksvertegenwoordiger, en dat moet je letterlijk nemen. Het stamt ongetwijfeld nog uit de 19de eeuw: om ons in Brussel te kunnen vertegenwoordigen moesten ze naar Brussel kunnen reizen. Ik vind het nogal logisch dat ze die belangrijke functie kunnen opnemen zonder voor de kosten op te draaien; alle vertegenwoordigers waren tenslotte niet zo kapitaalkrachtig dat ze alles uit eigen zak konden betalen. Aan de basis ligt dus een nobel democratisch streven.
Wat jij plat populisme noemt, noem ik de kloof met de gewone burger dichten. Als het uit de 19e eeuw stamt, dan wordt het hoog tijd om het aan te passen. Maar niet met wetten. Laat elke politieker dat maar voor zichzelf beslissen. Met andere woorden: wie is sterk genoeg om de 'vetpotten' van zich weg te duwen? (ook al is dit voorbeeld maar marginaal) Die is in mijn ogen een onbezoedelde geest...
Jonathan

Bericht door Jonathan »

groentje schreef:Rijden parlementairen niet voor niks in eerste klas?
Die rijden inderdaad gratis. Ze krijgen een abonnement voor een heel jaar, worden met de taxi van het Brusselse Centraal Station gehaald (het is tien minuten te voet, wel bergop). De meesten worden natuurlijk heel en terug gevoerd met de auto van en naar hun woonplaats. Waarvan sommige (o.a. De Croo) onder politiebegeleiding.
enrico

Bericht door enrico »

komt da ké tege op de trein :lol:
Plaats reactie