Een bepaalde politieke partij heeft gisteren actie gevoerd voor betere treinverbindingen tussen Ieper en Brugge. 3 personen vertrokken vanuit Brugge naar Ieper via Roeselare waar elk zijn weg ging: met de trein, de bus en de fiets. Volgorde van aankomen in Ieper:
1. de fiets
2. kort gevolgd door: de bus (er staat niet bij hoeveel minuten)
3. 15' later: de trein (na de gebruikelijke lange overstaptijd in Kortrijk).
(Hiergelezen.)
Twee L-treinen tussen Brugge en Kortrijk.
De eerste vertrekt in Brugge telkens om :07 achter (of in het weekend om :09 achter). De tweede vertrekt in Brugge na de IC trein, namelijk om :37 achter (of in het weekend om :39 achter). Voordeel: een betere treinverbinding tussen Brugge, en vooral vanaf Lichtervelde (trein staat er acht minuten stil, misschien moet ook de IR i om het halfuur gaan rijden), en de IC C moet in Brugge niet meer wachten voor aansluitingen.
Patrick schreef:Een bepaalde politieke partij heeft gisteren actie gevoerd voor betere treinverbindingen tussen Ieper en Brugge. 3 personen vertrokken vanuit Brugge naar Ieper via Roeselare waar elk zijn weg ging: met de trein, de bus en de fiets. Volgorde van aankomen in Ieper:
1. de fiets
2. kort gevolgd door: de bus (er staat niet bij hoeveel minuten)
3. 15' later: de trein (na de gebruikelijke lange overstaptijd in Kortrijk).
(Hiergelezen.)
Misschien ligt het aan de achterlijkheid van hun politieke voorkeur!
Patrick schreef:Een bepaalde politieke partij heeft gisteren actie gevoerd voor betere treinverbindingen tussen Ieper en Brugge. 3 personen vertrokken vanuit Brugge naar Ieper via Roeselare waar elk zijn weg ging: met de trein, de bus en de fiets. Volgorde van aankomen in Ieper:
1. de fiets
2. kort gevolgd door: de bus (er staat niet bij hoeveel minuten)
3. 15' later: de trein (na de gebruikelijke lange overstaptijd in Kortrijk).
(Hiergelezen.)
Misschien ligt het aan de achterlijkheid van hun politieke voorkeur!
Ach ja als de achterlijken van een andere politieke kleur hun gang konden gaan, bleef er niet meer veel over van het openbaar vervoer.
Patrick schreef:Een bepaalde politieke partij heeft gisteren actie gevoerd voor betere treinverbindingen tussen Ieper en Brugge. 3 personen vertrokken vanuit Brugge naar Ieper via Roeselare waar elk zijn weg ging: met de trein, de bus en de fiets. Volgorde van aankomen in Ieper:
1. de fiets
2. kort gevolgd door: de bus (er staat niet bij hoeveel minuten)
3. 15' later: de trein (na de gebruikelijke lange overstaptijd in Kortrijk).
(Hiergelezen.)
Misschien ligt het aan de achterlijkheid van hun politieke voorkeur!
Ach ja als de achterlijken van een andere politieke kleur hun gang konden gaan, bleef er niet meer veel over van het openbaar vervoer.
Het lijkt me trouwens veel beter om daar opnieuw een tramnet uit te bouwen zoals dat tot de jaren '50 bestond. Veel lijnen die in der tijd verdwenen zijn kunnen tegenwoordig makkelijk bediend worden, maar dat vereist natuurlijk nogal wat politieke durf en zware investeringen.
Dus de test is eigenlijk niet zo eerlijk want de fietser en de automobilist zijn wellicht rechtstreeks doorgereden i.p.v. bv. in elk boerengat een plasje te maken (+ of -)
Wat dat Brugge-Ieper betreft -> natuurlijk heeft de fietser gewonnen!
Ten eerste: had men de trein later genomen en de bus 40 Torhout-Ieper genomen te Torhout, was men al 20 minuten vroeger te Ieper.
En ten tweede: als je bus 95 neemt tussen Roeselare en Ieper, ben je natuurlijk veel vlugger met de fiets. Die buslijn is nu niet echt dé busverbinding tussen Roeselare en Ieper, dat is bus 94, ook 20 minuten vlugger...
Een oplossing is: een snelbus Ieper-Brugge [/quote]
Patrick schreef:Sorry, 't was dus vandaag: inderdaad, Tom Steels en koning Auto hebben "gewonnen" met 20' voorsprong
natuurlijk het eindpunt was een cafe op de grote markt, de treinreiziger heeft nog een heel stuk te voet moeten afleggen, terwijl tom tot aan den toog is kunnen rijden.