Trein in nood
Trein in nood
Hallo
Ik dacht te weten dat een trein of loc die in nood staat, de mogelijkheid heeft om zijn witte koplampen te laten knipperen om de tegemoet komende treinen hiervan te verwittigen.
Bestaat dit nog, en wat is ongeveer de snelheid van dit knipperen ?
Jos
Ik dacht te weten dat een trein of loc die in nood staat, de mogelijkheid heeft om zijn witte koplampen te laten knipperen om de tegemoet komende treinen hiervan te verwittigen.
Jos
de snelheid van het knipperen? goh nog nooit nagemeten zepaljas schreef:Bestaat idd nog en deze knipperen iedere halve seconde ongeveer. Opperhoofd Steven zal dit mss wel precies weten.

als je u lampen doet knipperen sta je in nood, maar doe dit niet omdat uw loc technisch in nood staat he

het knipperen van de koplichten gaat ook automatisch op het moment de bestuurder iets overkomt en er aldoende eerst al een noodremming was door de waakinrichting.(dodemanspedaal)
Re: Trein in nood
Eigelijk is knipperen met de witte lichten ALARM geven. In nood staan das zoiets als in panne staan. Maar alarm geef je als je een aanrijding gehad hebt met auto of voetganger, ... of ook als je ontspoort bent. T'is een middel om tegenmoet komende treinen te laten stoppen om te vermijden dat die ook nog eens tegen die auto rijd of tegen de ontspoorde wagons als die in het nevenliggend spoor staan of hangen.Break302 schreef:Hallo
Jos
Als je in panne staat en het naastliggend spoor is vrij dan mag men daar in principe aan volle snelheid voorbij razen en mag je je witte lichten niet laten knipperen.
-
- Contacteer:
-
- Contacteer: