Mw41 sleept break!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Jochen

Mw41 sleept break!

Bericht door Jochen »

Ik zat hier dernet rustig op mijn kamer rond 17.15u.
Normaal passeert op dat uur den enigsten dubbeldek van den dag (E2314)
Tot ik ineens een stil geroffel hoor...
Ik kijk en zie...

Afbeelding Afbeelding Afbeelding En'n beetje nadien :) Afbeelding Blijkbaar was er'n bovenleidingsbreuk tussen Zele en Dendermonde. Ma voor zover ik weet mag nen MW41 toch genen break slepen :)

En nog'n filmpje...
http://www.youtube.com/watch?v=mFo6p6RFjOY
M1

Bericht door M1 »

Een 41 mag gerust een break uit de nood helpen, ik heb dat hier ook al gezien enkele jaren terug twee stuks 41 die drie breaks naar Aalst sleepten toen ze in Erembodegem de draad hadden vernield.
In gewone dienst doet men dit niet maar in noodgevallen zoals dit is het de gewoonste zaak. Ik heb zo ooit een break en een duikbril mekaar weten helpen (wie de pechvogel was weet ik niet).
Toch altijd wel leuk om zien die niet dagelijkse combinaties.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Was inderdaad iets mis in de omgeving van Dendermonde, gevolgen waren 12h45 al te voelen in Denderleeuw toen de IC naar Kortrijk afgeschaft was.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Er is een kraan die de bovenleifing heeft meegenomen, een eind verderop van deze foto (tussen het Spoele en de E17).
Er is een hele ravage, de draad is beschadigd over een hele afstand, en verschillende palen verder geplooid, de slagboom werd afgereden.
De ES 509 en de ES 503 proberen de ravage op te ruimen, wat er met de palen gaat gebeuren is nog niet duidelijk.
Op het nippertje zijn spelende kinderen gelukkig gaan lopen, want, enkele seconden later vloog de wasdraad in hun tuin.
Foto's volgen later wel.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
adminn

Bericht door adminn »

:shock:
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
maar dat ik verd*** die Break niet heb zien staan... Ik was op pad vanaf 16.00u, dus dan had ik die nog kunnen zien... Aan de Heilig Hartelaan stond die niet, en vanaf het Spoele volgt die aan die nieuwe wijk een fietspad het spoor, en daar stond die ook niet, dus moet die tussen de ring en de Lokerhoutstraat gestaan hebben... Demmn, das jammer...
Het werkstel dat je dara ziet si trouwens de ES 503, die toekwam om 16.00u in het station van Lokeren.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

idd voor noodgevallen mag dit dus wel en als je goed kijkt op de foto zie je dat enkel het mechanische en pneumatische deel gekoppeld is en dat dus bijgevolg de elektrische contactdozen open staan, zoals het moet.

er zijn dus geen bedieningen mogelijk van deuren of iets dergelijks op deze manier op de break
Bart

Bericht door Bart »

Steven schreef:idd voor noodgevallen mag dit dus wel
Evacueren van een trein in nood.
Ik dacht dat je steeds 50% tractie moest hebben.
1break= 3 rijtuigen, 1mw41= 2 rijtuigen.
totaal 5 rijtuigen, waarvan er maar 2 tractie leveren.
40% tractie = Rit verboden.
1 moterwagen mag enkel, 1 sprinter evacueren, of een andere moterwagen. Voor 1 break te evacueren moesten er minstens 2 moterwagens komen voor de evacuatie.
Laatst gewijzigd door Bart op 18 mei 2007, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven

Bericht door Steven »

elk stel mag max het gewicht slepen dat ze zelf wegen, er staat toch niets vermeld ivm aantal rijtuigen wel met motoren, maar in geval van die mw is diesel met hydraulische overbrenging, lastig deeltje, want dan moet je mixen van deel 9 en deel 4
Bart

Bericht door Bart »

Steven schreef:elk stel mag max het gewicht slepen dat ze zelf wegen, er staat toch niets vermeld ivm aantal rijtuigen wel met motoren, maar in geval van die mw is diesel met hydraulische overbrenging, lastig deeltje, want dan moet je mixen van deel 9 en deel 4
Ja dat klopt.
Maar ik denk dat het vrij logisch is dat dienen break met zijn 3 rijtuigen wel zwaarder is dan 1 moterwagen 41 met zijn 2 rijtuigen.
Ze komen nooit aan 50% tractie hé.
Pas op, ik zeg niet dat die moterwagen schade gaat hebben hé, het was tenslotte maar tot het station van Lokeren dat die moest worden weggesleept.
Steven

Bericht door Steven »

mmm ja ma op de foto is ook nergens duidelijk te zien om hoeveel mw het gaat he?
Concurrent

Bericht door Concurrent »

En aan een beperkte snelheid van bv max 40/u?Staat daar niets van beschreven?
Steven

Bericht door Steven »

Concurrent schreef:En aan een beperkte snelheid van bv max 40/u?Staat daar niets van beschreven?
ik ken de mw 41 niet dus ik weet niet wat in het handboek vermeld staat van die mw's
Bart

Bericht door Bart »

Steven schreef:mmm ja ma op de foto is ook nergens duidelijk te zien om hoeveel mw het gaat he?
Nee, maar het was er maar 1tje.
Jochen die de foto heeft genomen woont vlak aan die spoorlijn, en hij zei, dat het er maar 1tje was.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Je ziet duidelijk dat het slechts 1 MW was.
Hieronder een plaatje van de overweg.
Groeten,
Joris De Mol
Bijlagen
De overweg. Let vooral op de gedraaide palen van de bovenleiding.
De overweg. Let vooral op de gedraaide palen van de bovenleiding.
IMG00351.jpg (113.28 KiB) 5845 keer bekeken
Afbeelding
Plaats reactie