geen excuses, maar ik vond het wel verschrikkelijk goed gevonden... de man uit Loppem (ah ja Treinspotterke dacht ik) heeft een goeie invalshoek !Joris schreef:Hallo,Klopt! Dat stond destijds in de babbelhoek als ik me niet vergis.am62 schreef:Als ik me niet vergis is dit een creatie van de HGBTF'er (zijn naam ontsnapt me) uit Loppem !Joris schreef:Hallo,
Hij had hem gewoon nooit afgevraagd waarom er nu in hemelsnaam een brandweerman bij die 41'ers was meegeleverd...
Groeten,
Joris De Mol
En ik ben het er vergeten bijzetten, waarvoor mijn excuses!
Groeten,
Joris De Mol
Treinwagon volledig uitgebrand in Geel
Adler schreef:Ik vind toch dat de NMBS deze voorvallen nogal licht opvat of in elk geval weinig informatie geeft hierover. Dat er tot nu toe bij de verschillende branden geen slachtoffers zijn gevallen is puur geluk denk ik. Bij de beelden op tv was gisteren duidelijk te zien dat een groot deel van het interieur sterk beschadigd was door de brand.
Wat als er eens brand uitbreekt in een volledig bezet motorstel en er paniek uitbreekt bij de reizigers? Hoeveel tijd vraagt het om de trein tot stilstand te brengen, de deuren te openen en alle inzittenden te laten uitstappen langs de 2 smalle deuren op een plaats waar geen perron is? Of in het ergste geval als de deuren niet meer zouden openen de evacuatie langs een raam te laten gebeuren?
Als bij dezelfde reeks een aantal keren brand ontstaat betekent dit toch duidelijk dat er een ernstige constructiefout is. Kent men deze fout of doet men wel voldoende onderzoeken om de fout op te sporen?
Als dit zich in Duitsland had voorgedaan, had het EBA (Eisenbahn Bundesamt) de hele reeks al lang aan de kant laten zetten om de oorzaak op te sporen en een afdoende oplossing te vinden. Of in het ergste geval de toelating definitief in te trekken zoals is gebeurd met de volledige reeks ICE-TD.
In ons land is het het Directoraat-generaal Vervoer te Land die de vergunningen aflevert maar ik heb nog nooit een onderzoek weten gebeuren of een toelating weten intrekken.
Waarschijnlijk moet er weer eerst een ongeval gebeuren met tientallen doden en gewonden voor men in actie schiet, zoals steeds het geval is in dit land.
ter info: VR Finland had ook zo'n motorstellen besteld. Een aantal werd geleverd, doch deze hebben nooit de acceptatietesten doorstaan.
Resultaat: retour naar fabrikant en annulatie van het contract?
waar zijn die geretourneerde stellen gebleven? (geleverd aan NMBS?)
niet naar het model want daar lijken ze niet op, wel naar de comfortnorm (in 2de klasse), dan spreken we over individuele zetels, bagage rekken in langsrichting ipv dwarsrichting, airco, omroepinstallatie,...Dietrich schreef:Dat zal wel niet denk ik, de AR41 was toch gebouwd naar het model van een I11? Lijkt mij vreemd dat men in Finland dan juist dezelfde modellen zou gekregen hebben.
Ik neem dagelijks een 41 van Gent-Sint-Pieter naar Gent-Dampoort. Gelukkig duurt dit maar 9 minuten ! Ondertussen weet ik ongeveer waar ik moet gaan zitten, maar als je op de verkeerde plaats zit krijg je er gratis een massagebeurt bij.
Deze stellen kunnen soms hevig trillen wanneer ze stilstaan in een station. Ik ben er niet weg van, ze blijven ver weg van het comfort van een I11, een AM96 of een M6.
Deze stellen kunnen soms hevig trillen wanneer ze stilstaan in een station. Ik ben er niet weg van, ze blijven ver weg van het comfort van een I11, een AM96 of een M6.
Tekening heeft op dit forum gestaan, je bent hier al veel langer als mij dus je moet ze zeker wel gezien hebben.Steven schreef:ik heb voor de mw41 nooit een neusontwerp gekend dat gelijkend was als i11 of ms96

Dat er ooit een neus was zoals MS96 heb ik niet gezegd, ik zei dat men de zwarte band rond de ramen ook wel ongetwijfeld zal hebben overgenomen van MS96 en I11.
Patrick schreef:Nieuw koosnaampje voor deze stellen: de vibratorsJC schreef:[...], maar als je op de verkeerde plaats zit krijg je er gratis een massagebeurt bij.
Deze stellen kunnen soms hevig trillen wanneer ze stilstaan in een station. [...]
Er zit een Amerikaanse motor in (van Cummins ) , bij sommige MW zou je eerder denken dat ze er een Harley Davidsonmotor in gehangen hebben gelijk die soms kunnen trillen

Ik zeg daar wasmachines tegen omdat ze zo heen en weer wiegen als een wasmachines, die de was aan het droog zwieren is.JC schreef:Ik neem dagelijks een 41 van Gent-Sint-Pieter naar Gent-Dampoort. Gelukkig duurt dit maar 9 minuten ! Ondertussen weet ik ongeveer waar ik moet gaan zitten, maar als je op de verkeerde plaats zit krijg je er gratis een massagebeurt bij.
Deze stellen kunnen soms hevig trillen wanneer ze stilstaan in een station. Ik ben er niet weg van, ze blijven ver weg van het comfort van een I11, een AM96 of een M6.



- trainfreak
- Berichten: 2659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
ik geloof dat CFL een financiele schadeloosstelling verkoos boven de herstelling/vervanging van de 3001.Joris schreef: En dan nog... De 3001 CFL en de 4117 NMBS gingen in vlammen op in de garantie-periode (bij mijn weten toch).
De hedendaagse toestand: van de 3001 blijft enkel de kast over, die is nooit hersteld, en de 4117, die roest dacht ik ook nog altyd weg in hasselt, ik dacht wel dat die al een kuis & pluk beurt gekregen heeft..
Groeten,
Joris De Mol