De 4192 rijdt intussen al geruime tijd weer rond en de 4109 staat zoals reeds eerder gezegd in de CW Mechelen voor herstelling.Jonathan schreef:In de topic 15/08/1974 vond ik dit lijstje met uitgebrande 41'ers!
4109 2001 0 gebrand Erquelinnes 6/4/2005
4117 2001 0 uitgebrand in Mol op 09/03/2002
4192 2003 0 beschadigd bij aanrijding met vrachtwagen in Wondelgem op 18/03/2004
Treinwagon volledig uitgebrand in Geel
In de eerste periode na de indienststelling heb ik gezien dat bij veel stellen die plaat inderdaad was weggenomen.edje schreef:Misschien een idee om de schortplaten om de motoren weg te halen.
Zo kan de warmte weg, en worden de motoren extra gekoeld.
Verder kan zo bij een gesprongen leiding, de Diesel, Olie, of andere brandbare vloeistoffen weg waaien van de motor.
Misschien was dit juist om het probleem van oververhitting te voorkomen.
Waarom die nadien dan is teruggeplaatst weet ik ook niet.
- trainfreak
Hallo,
De 4192, dat was wel niet de fout van de 41'er, een ongeluk met een vrachtwagen kan je evengoed met een BR 189 hebben.
De vraag die ik me nu stel: als er deuren open vliegen, als de bescherm schilden wegvliegen, als er een motorstel uitbrand, waarom plaats je dan nog een bestelling bij?
Groeten,
Joris De Mol
Er is dus nog geen enkele uitgebrande 41'ers hersteld... Zal dat er dan ooit van komen?Tim schreef: De 4192 rijdt intussen al geruime tijd weer rond en de 4109 staat zoals reeds eerder gezegd in de CW Mechelen voor herstelling.
De 4192, dat was wel niet de fout van de 41'er, een ongeluk met een vrachtwagen kan je evengoed met een BR 189 hebben.
De vraag die ik me nu stel: als er deuren open vliegen, als de bescherm schilden wegvliegen, als er een motorstel uitbrand, waarom plaats je dan nog een bestelling bij?
Groeten,
Joris De Mol
Neen, Overweg13 heeft wegens de topic gaande over het ongeval in Luttre op 15/08/1974 een lijstje geplaatst met al de beschadegingen en de niet al te positieve avonturen van het NMBS-materieel.Steven schreef:Jonathan schreef:In de topic 15/08/1974 vond ik dit lijstje met uitgebrande 41'ers!
mmm toch een foutje denk ik, in 1974 dergelijke onderwerpen al? wist men het dan al zo snel ?![]()
zoals de zin er stond kwam het over alsof de topic bestond sinds 1974Jonathan schreef:Neen, Overweg13 heeft wegens de topic gaande over het ongeval in Luttre op 15/08/1974 een lijstje geplaatst met al de beschadegingen en de niet al te positieve avonturen van het NMBS-materieel.Steven schreef:Jonathan schreef:In de topic 15/08/1974 vond ik dit lijstje met uitgebrande 41'ers!
mmm toch een foutje denk ik, in 1974 dergelijke onderwerpen al? wist men het dan al zo snel ?![]()