Franstalige politici op de trein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Jean

Bericht door Jean »

groentje schreef:
Jean schreef:
groentje schreef:Rijden parlementairen niet voor niks in eerste klas? Zitten hier treinbegeleiders op het forum?

Tja met zo'n schamel pré-ken kun je natuurlijk geen ticket betalen hé
NMBS-personeel krijgt toch ook een vrijkaart (2e klasse, pas in een bepaalde graad wordt dat 1e) van hun werkgever? Ongeacht wat ze verdienen. Laat ons zeggen dat als parlementairen dat krijgen, het wel in hunne 'cao' zal staan, zeker? :wink:

NMBS-personeel dat aangeworven is na 1996 of 1998 (weet het niet exact ) krijgt NOOIT vrijkaart of ticketten voor 1ste klasse , vroeger kreeg je daar na xx aantal jaar dienst zoveel ticketten 1ste Klasse .

(tenzij ze instructeur ofzo worden , dan weer wel 1ste klasse ).
Steven

Bericht door Steven »

idd voor het rijdend personeel is dat dus zo, geen verandering naar ste klas (met biljetten, de eigenlijke vrijkaart bleef altijd al tweede).
id medio jaren 90 hebben ze idd die vrijbiljetten eerste klas afgeschaft voor rijdend personeel en nog x aantal andere graden
Patrick

Bericht door Patrick »

Steven schreef:idd voor het rijdend personeel is dat dus zo, geen verandering naar ste klas (met biljetten, de eigenlijke vrijkaart bleef altijd al tweede).
id medio jaren 90 hebben ze idd die vrijbiljetten eerste klas afgeschaft voor rijdend personeel en nog x aantal andere graden
Mijn oom werkte vroeger bij De Post (loketbediende) en had een pak gratis biljetten (zeg maar gele kaartjes) 1e klas. Ik heb ze lang bewaard en heb er spijt van dat ik ze weggeworpen heb :cry:
groentje

Bericht door groentje »

Jean schreef:
groentje schreef:
Jean schreef:
Tja met zo'n schamel pré-ken kun je natuurlijk geen ticket betalen hé
NMBS-personeel krijgt toch ook een vrijkaart (2e klasse, pas in een bepaalde graad wordt dat 1e) van hun werkgever? Ongeacht wat ze verdienen. Laat ons zeggen dat als parlementairen dat krijgen, het wel in hunne 'cao' zal staan, zeker? :wink:

NMBS-personeel dat aangeworven is na 1996 of 1998 (weet het niet exact ) krijgt NOOIT vrijkaart of ticketten voor 1ste klasse , vroeger kreeg je daar na xx aantal jaar dienst zoveel ticketten 1ste Klasse .

(tenzij ze instructeur ofzo worden , dan weer wel 1ste klasse ).
Da's toch wat ik zei? Pas met een graadverhoging (bijv. instructeur) krijg je ook een "opslag" wat betreft vrijkaart. Terwijl die gasten net al meer verdienen, en zelf wel zouden kunnen opdraaien voor eerste klas, maar goed.
Plaats reactie