Treinverkeer station Leuven ontregeld door zelfmoord
En een vuilnisman is een hygiënisch medewerker zeker ...Sander schreef:Overigens, 't is over het algemeen wat netter om te spreken over een "zelfdoding" in plaats van "zelfmoord" tegenover de nabestaanden. Dat schijnt in zulke situaties psychologisch gezien heel veel uit te maken. Als je het echt net wilt doen, heb je het over een "aanrijding met persoon".
effe vermelden dat de meeste die het effectief doen het zelden voor een grote groep mensen zullen doen omdat er dan te veel kansen bestaan dat er nog iemand is die hen kan tegenhouden. als je gaat nazien waar en wanneer de meeste ongevallen van dergelijke aard gebeuren zal je vaststellen dat dit meestal op plaatsen is waar men weinig mensen zal zien, waar men onverwacht uit struiken of bosjes kan komen.
Met die eufemismen doe ik ook niet mee, je kan nu telkens beginnen spreken over "zelfdoding", binnen 5 jaar is dat woord dan ook al te "cru" en gaat men het nog mooier voorstellen tot wanneer je eigenlijk niet meer weet waar het over gaat.
Hetzelfde met tuberculose -> TBC -> TB -> in de toekomst kan men beginnen spreken over de ziekte "T".
Hetzelfde met tuberculose -> TBC -> TB -> in de toekomst kan men beginnen spreken over de ziekte "T".

Zelf getuige geweest? Poging tot zelfmoord valt in feite onder dezelfde wetgeving als poging tot moord (sla me niet dood, dat heeft een leerkracht in het middelbaar mij wijsgemaakt), dus in feite moest je die man tegenhouden, de politie bellen etc. Dan zou de rechter hem waarschijnlijk naar een instelling verwijzen.Jeroen schreef: Soms loopt het ook anders. Nog niet zo heel lang geleden gooide in een metrostation iemand zich voor de aankomende metro (spoor 1). Dit deed hij echter vlak na een wissel waarop een reisweg van spoor 1 naar spoor 2 stond geprogrammeerd. Gevolg: de trein veranderde van spoor en reed langs de man voorbij. Uiteindelijk is hij dan maar terug opgestaan, op het perron geklommen en weg gewandeld.......
En wat doe je dan met alle stopplaatsen op L36? Daar zijn ze van plan de treinen zelfs aan 200 door te laten vliegen, zonder afsluiting (Steven, corrigeer mij als dat niet klopt, ik heb gezien dat er in het midden van de perrons een omheining staat, maar de perrons van L36N zijn ook genummerd, dus ik neem aan dat ze ook toegankelijk zijn voor reizigers).Ik stel mij toch echter ook twee vragen bij dit voorval:
1) allereerst moest dit ooit eens gebeuren. Op spoor 2 en 3 "vlammen" de Thalys en ICE tegen hoge snelheid voorbij. Iemand die suicidaal is, heeft niet meer nodig. Waarom kan perron 2-3 (dus sporen 2 en 3) niet afgesloten worden op momenten dat zulk een voorbijrijdende trein in aantocht is. Dit moet toch technisch mogelijk zijn met een soort sluis aan de voetgangerstunnel en een supervisor? Enkel dit perron vrijgeven voor reizigers wanneer er halthoudende trein in aantocht is.
Akkoord dan men ook vanop andere perrons voor een trein kan springen die halt gaat houden, maar als je weet dat er ook een perron is waar er regelmatig treinen langsdoor razen, dan is waarschijnlijk de keuze snel gemaakt.
En om het ook even cru te stellen: of een trein daar nu tegen 40 of 400 aankomt dat maakt niet veel uit, dood ben je toch als je op het laatste moment springt, het geeft de hulpverleners achteraf enkel maar een moeilijkere taak...
Maar ik stel voor, hoewel dat velen hierover wel willen discussiëren, dat we het hierbij laten, uit respect voor nabestaanden en zeker voor de vele treinbestuurders die hier zitten die aan bepaalde zaken liever niet herinnerd worden.
merci wover voor u laatste woorden.
idd L36N heeft normaal als toekomst 200 km/u idem voor L50A tot brugge
L36N , L36, L50A, en nog verschillende andere lijnen zijn al 160 waar dus treinen aan 160 voorbij kleine stopplaatsen rijden.
enkel de stopplaats haren op L36/L36N heeft draad op het perron staan (deze is onderbroken op een tweetal plaatsen. alle perrons zijn er genummerd van spoor 1 tot spoor 4)
idd L36N heeft normaal als toekomst 200 km/u idem voor L50A tot brugge
L36N , L36, L50A, en nog verschillende andere lijnen zijn al 160 waar dus treinen aan 160 voorbij kleine stopplaatsen rijden.
enkel de stopplaats haren op L36/L36N heeft draad op het perron staan (deze is onderbroken op een tweetal plaatsen. alle perrons zijn er genummerd van spoor 1 tot spoor 4)
Nee, camerabeelden. En denk je nu echt dat men zo iemand gaat interneren???Wover schreef:Zelf getuige geweest? Poging tot zelfmoord valt in feite onder dezelfde wetgeving als poging tot moord (sla me niet dood, dat heeft een leerkracht in het middelbaar mij wijsgemaakt), dus in feite moest je die man tegenhouden, de politie bellen etc. Dan zou de rechter hem waarschijnlijk naar een instelling verwijzen.Jeroen schreef: Soms loopt het ook anders. Nog niet zo heel lang geleden gooide in een metrostation iemand zich voor de aankomende metro (spoor 1). Dit deed hij echter vlak na een wissel waarop een reisweg van spoor 1 naar spoor 2 stond geprogrammeerd. Gevolg: de trein veranderde van spoor en reed langs de man voorbij. Uiteindelijk is hij dan maar terug opgestaan, op het perron geklommen en weg gewandeld.......
Sorry, Wover, dat klinkt niet alleen zeer klef maar slaat ook op niets....Wover schreef:Maar ik stel voor, hoewel dat velen hierover wel willen discussiëren, dat we het hierbij laten, uit respect voor nabestaanden en zeker voor de vele treinbestuurders die hier zitten die aan bepaalde zaken liever niet herinnerd worden.
Gaan we dan ook zwijgen over geweld op de trein, vertragingen, stakingen, het slechte weer en dies meer waaraan bestuurders liever niet herinnerd willen worden? Anno 2007 zou dit geen taboe meer mogen zijn, zonder het daarmee belachelijk te willen maken.....
Maar ik stel voor, hoewel dat velen hierover wel willen discussiëren, dat we het hierbij laten, uit respect voor nabestaanden en zeker voor de vele treinbestuurders die hier zitten die aan bepaalde zaken liever niet herinnerd worden.
Uit respect voor de nabestaanden sluiten we dan ook dit hoofdstuk.
Vergeet niet dat er niet dat er dagelijks mensen op dit forum surfen, die liever niet geconfronteerd worden met zelfdoding. (reken hieronder maar mijzelf)