M6 BDx
Hekken plaatsen levert niets op tenzij je elke paar kilometer omheen depots en stations afsluit. De enige oplossing is zorgen dat die graffiti niet meer blijft hangen door de nodige bescherming te voorzien op de stellen/rijtuigen zelf, ik wacht nog steeds op de vreugdevolle dag dat de NMBS hier iets kan en wil voor doen.
En wat kost dat weer dan ? De kost moet ook niet groter worden dan wat ze eraan winnen.Dietrich schreef:Hekken plaatsen levert niets op tenzij je elke paar kilometer omheen depots en stations afsluit. De enige oplossing is zorgen dat die graffiti niet meer blijft hangen door de nodige bescherming te voorzien op de stellen/rijtuigen zelf, ik wacht nog steeds op de vreugdevolle dag dat de NMBS hier iets kan en wil voor doen.
Men ontdoet nu ook veel materieel van graffiti maar dat kost telkens geld, plus het blijft dweilen met de kraan open, soms lijkt het wel alsof er op een week meer graffiti bijkomt dan dat er verwijderd wordt.
Dus ofwel zorg je voor een bescherming (eenmalige kost), blijf je de graffiti manueel verwijderen (telkens terugkerende kosten) of je laat ze allemaal staan (kost niets).
Dus ofwel zorg je voor een bescherming (eenmalige kost), blijf je de graffiti manueel verwijderen (telkens terugkerende kosten) of je laat ze allemaal staan (kost niets).
100% akkoordDietrich schreef:Men ontdoet nu ook veel materieel van graffiti maar dat kost telkens geld, plus het blijft dweilen met de kraan open, soms lijkt het wel alsof er op een week meer graffiti bijkomt dan dat er verwijderd wordt.
Dus ofwel zorg je voor een bescherming (eenmalige kost), blijf je de graffiti manueel verwijderen (telkens terugkerende kosten) of je laat ze allemaal staan (kost niets).
maar wat is duurder Alle treinen die beschermende laag geven of regelmatig de grafitti verwijderen. Bestaat die laag trouwens? Ik weet wel dat er iets bestaat waardoor de grafitti gemakkelijker te verwijderen is.
Steven schreef:het is de bedoeling dat de treinen 45xx die de relatie brussel antwerpen doen ook met dat stuurrijtuig gaan verzekerd worden. M6 te schaarbeek dient voor de bestuurders van fbmz en fsr van de nodige opleiding te kunnen laten genieten
idd IC-N zal hoogst waarschijnlijk de eer krijgen om als eerste M6 TD trein te rijden
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Verschillende linkjes gevonden over zo een bescherming:
- http://www.stewartsigns.co.uk/rail/graf ... ection.php
- http://www.security-int.com/categories/ ... ection.asp
- http://solutionsmb.com/040~MB2000_Anti_ ... i_Coating/
Het bestaat dus, of het effectief is heb ik dus ook geen idee. De NMBS zou hier eens deftig research moeten voor doen, vooral voor hun nieuwe GEN-stellen.
- http://www.stewartsigns.co.uk/rail/graf ... ection.php
- http://www.security-int.com/categories/ ... ection.asp
- http://solutionsmb.com/040~MB2000_Anti_ ... i_Coating/
Het bestaat dus, of het effectief is heb ik dus ook geen idee. De NMBS zou hier eens deftig research moeten voor doen, vooral voor hun nieuwe GEN-stellen.
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Gewapende patrouilles...Dietrich schreef:Men ontdoet nu ook veel materieel van graffiti maar dat kost telkens geld, plus het blijft dweilen met de kraan open, soms lijkt het wel alsof er op een week meer graffiti bijkomt dan dat er verwijderd wordt.
Dus ofwel zorg je voor een bescherming (eenmalige kost), blijf je de graffiti manueel verwijderen (telkens terugkerende kosten) of je laat ze allemaal staan (kost niets).
Het is de 65003 met GF koppeling, hij staat er samen met een stam andere M6'en + de 2742 en 2750. Om 14u was hij er nog steeds.Steven schreef:1 van de zovele die er al zijn hoor gisteren stond stuurrijtuig nr 4 in brugge, dus als je een melding maakt tracht dan te zien over welke nr het gaattrainfreak schreef:Daarnet stond de M6 stuurstand nog in Merelbeke.
Groeten
KurtDS
Nee , maar je kunt ze aan 2 nummers herkennen : ofwel het 5-cijferige interne NMBS nummer dat doorstreept is (aangezien enkel de UIC-nummers sinds 1966 geldig zijn als geldige nummering , voor normaalspoorrijtuigen dan wel te verstaan , smalspoor is een andere zaak !) , voor de M6 BDx is dat de reeks 65001-65018.Ofwel het UIC-nummer natuurlijk dat onderaan in de blauwe balk staat en normaal zoiets is : '50 88 86-72 xxx-y' waarvoor de x staat voor het eigenlijke volgnummer en de y voor het controlecijfer.Shrek schreef: staat er in het groot een nummer op ofzo?
Het makkelijkst is het interne nummer , dat staat namelijk vooraan op de zijkanten van de stuurpost.