SNCF loc op Luchtbal

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

msts.be schreef:
Stijn D.C. schreef:Volgens een SNCF TB dat ik ken rijden ze nu ook naar Essen met de BB36000
??? Wordt daar dan niet gewisseld van loc ofzo ? Vroeger werd de loc al in Schijnpoort vervangen door een HLE25.5 , is dat dan nu het geval te Essen ? Enfin , het zou wel kunnen hoor , nu die bundel daar toch maar voor niets ligt te verrotten hebben ze er nog iets aan..

Verwondert mij toch wel aangezien bij INT-treinen (Bergland Express als die door een 27 ipv een 25.5 getrokken wordt..) de loc pas in Roosendaal gewisseld wordt...

En daarbij : als ze in Nederland willen gaan rijden moeten ze ATB hebben + WITTE snor (rood is niet geldig , cfr. Railion NL BR232 locs die ook een rood front hebben maar uiteindelijk een extra wit vlak hebben , zelfde zal het geval zijn bij de BR189 toegelaten voor NL..) :roll:

FRET heeft namelijk toch die 2 G2000'en gekocht/gehuurd voor NL , zijn die dan maar tijdelijk tot de BB36000 gekeurd is dan ? Zou wel best kunnen , maar ik weet niet of de aansluiting van de klant geëlektrificeerd is.. :roll:
Ik zal het eens vragen...
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Het probleem zal het volgende misschien zijn: BB36000 mag NL niet in, maar die G2000 mogen wel in België én Nederland rijden.
Nu, die BB36000 is driespannig, en dus wil men al lang met die locs naar Nederland.
Om iets te gaan halen in Schijnpoort zou het bvb wel handig zijn. Dan komt B-Cargo er al niet meer aan te pas.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Hallo,

Na een navraag, die BB 36000 dat je zag was op weg naar FNND (Noord)

Het plan naar Essen is afgeblazen. Dit waren ze van plan, maar gaat dus niet door.

Zal te maken hebben met dat ze niet verder naar NL mogen of weet ik veel :wink:
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Steven schreef:SNCF is 1 van de prive firma's die vrij in belgie goederentreinen mogen doen, samen met ondermeer DLC, R4C
SNCF is het Franse staatsbedrijf voor de spoorwegen, met als goederendivisie FRET en is dus geen privebedrijf. Sncf-Fret heeft verregaande samenwerkingsakkoorden met B-cargo, zoals Sibelit op de as Muizen-Basel. Een rode sncf loc spotten in Belgie betekent niet noodzakelijk een Franse bestuurder: Vanuit Antwerpen rijden Nmbs bestuurders tot in Kortrijk en Mons. (zelf heb ik deze machines onlangs geleerd , een los machien gaat van 0km naar 100 km in amper 27 seconden ,zelf uitgetest) Depot Kortrijk rijdt met franse locs (alsook met het belgisch meerspanningslocomotief type 12) Frankrijk binnen tot in Rijsel, Somain en zelfs tot aan de kanaaltunnel in Frethun. Depot Mons rijdt eveneens Frankrijk binnen tot in Aulnoye en misschien zelfs nog verder, maar dit laatste onder voorbehoud.
Over het nieuw te bouwen depot van de sncf doen inderdaad allerlei geruchten de ronde ... al enkele jaren ondertussen. Wie hier meer info over heeft (gelieve waarheidsgehalte te checken aub) mag dit altijd op dit forum geven.

Louter economisch gezien is het noch voor de sncf-fret, noch voor nmbs-B-cargo niet interessant om NIET samen te werken. (men zou elkaar veel teveel schade berokkenen door het 'boycotten van elkaars treinen)

Persoonlijk denk ik dat B-cargo binnen hier en tien jaar zal overgenomen zijn door sncf fret.
Steven

Bericht door Steven »

men excuus miljaarde ik bedoelde eigenlijk met prive, bedrijven andere dan nmbs cargo :-)
msts.be

Bericht door msts.be »

Miljaarde schreef:Persoonlijk denk ik dat B-cargo binnen hier en tien jaar zal overgenomen zijn door sncf fret.
Dan wil ik wel eens weten welke betrouwbare bron je hebt.. Fret SNCF is een nog ziekere patiënt dan B-Cargo hé , wie maakt er nu €800 miljoen verlies per jaar (dat cijfer heeft dus betrekking op FRET..).. :roll: en heeft de SLECHSTE dienstverlening van alle spoorbedrijven in Europa ? Ik denk dat het antwoord dubio is..

Ik geef FRET nog 2 jaar , daarna is het er op of er onder.De kemels die er uitgehaald zijn zijn ongeloofelijk te noemen :

a) Zoals genoemd , verschrikkelijk slechte dienstverlening aangezien klanten overstappen naar EWS (EuroRailCargo) en Veolia.
b) Verkeerd materiaalpark : wie koopt er nu nog 160 veredelde rangeerkarren met een techniek , design en stuurpost van 10 jaar oud (BB460000 , gebaseerd op SBB Am841) met een betrekkelijk laag vermogen tov courantere types (Vossloh G1700BB) voor hetzelfde gebruik ? Een G1700BB met 1500kW vermogen is toch véél beter in rangeerwerk dan een prulmachine van 930kW ? Natuurlijk hangt het er vanaf welk soort rangeren men bedoeld , maar in dit geval is groter wél beter :!:

Zelfde verhaaltje met BB75000 : waarom nu eens geen degelijke loc à la Class'66 of G2000 gaan kopen die gestandardiseerd zijn , terwijl je nu met een consortium zit met alle problemen van dien (en neen , ook niet als men zegt dat een 75000 een Eurorunner met Prima kast is !).. :roll:

De problemen om de BB37000 te keuren in D en CH waren ook betrekkelijk groot te noemen (vooral de zwaardere beschadiging in bochten door de afwijkende canon-box bogies van de BB37000) en daarbovenop is hij maar op één route toegelaten.(Apach - Köln Gremberg).Kan misschien de winstgevenste zijn , maar speelt niet in je voordeel als Franse klanten met een Duits dochterbedrijf aan de andere kant van Duitsland zitten en het contract bij Fret willen houden omdat ze er ook al andere daar hebben..

Kortom , het einde van Fret is nog nakender in zicht dan in B-Cargo.Waarom gaat men dan ineens allemaal die samenwerkingsverbanden aan ? In D en CH gaat het er anders aan toe : bikkelharde concurrentie : SBB mag wel in D komen en DB in CH , maar ze werken niet samen , meer nog : ze hebben eigen dochterbedrijven in de respectievelijke landen.Van Railion is dat nog maar kort het geval , vroeger reden zij onder de BLS-licentie maar zij hebben onlangs een kleine operator overgenomen zodat ze geen nieuwe licentie moeten aanvragen..

Laten we dus maar eerder hopen dat B-Cargo overgenomen word door Railion , one big happy family in Europa !
Shrek

Bericht door Shrek »

als B-cargo een beetje herstructureerd kunnen ze misschien fret opkopen :P
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Bedankt voor de info mst... Ik heb geen enkele betrouwbare bron, het is slechts een persoonlijke mening. Als je bekijkt wat voor een franstalig bastion de nmbs nog altijd is (zeker aan de top) en als je kijkt naar die nieuwe samenwerking met fret, zie ik dat toch als een mogelijkheid.
(en er is ook nog de politiek natuurlijk)
Inderdaad, misschien zou het beter zijn om samen te gaan met raillion, daar er voor de nmbs vanaf 2008 financieel evenwicht wordt voorspeld en fret dus op dat vlak absoluut geen betrouwbare partner is. Voor Fret is er de voorbije jaren geen enkele verbetering geweest op vlak van de resultaten, in tegenstelling met die van de nmbs. Ook Verliescijfers van B-cargo zelf gaan de goede richting uit, ondanks alle onheilsprofeterij op dit forum

Groeten
Sander

Bericht door Sander »

Miljaarde schreef:Louter economisch gezien is het noch voor de sncf-fret, noch voor nmbs-B-cargo niet interessant om NIET samen te werken. (men zou elkaar veel teveel schade berokkenen door het 'boycotten van elkaars treinen)
Sorry, ik ga je toch even wakker maken: we hebben inmiddels een bedrijf dat SNCF Fret Benelux heet, dat treinen gaat rijden zonder dat B-Cargo er ook maar naar mag wijzen. Puur om onder de hoge kosten van B-Cargo uit te komen.
Start op 11 juni.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Welke treinen gaan die precies rijden Sander? En met welk materieel dan?
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Op de site van Sncf fret benelux staat nochtans het volgende:

our strong points: Direct priority contacts with the SNCF, Raillion benelux, B-Cargo, eurorailcargo.
Sander

Bericht door Sander »

In ieder geval containertreinen tussen Rotterdam Pernis en Lyon (drie keer in de week) en autotreinen vanuit de Sloehaven naar Frankrijk, en sigarettentreinen vanuit Bergen op Zoom naar Frankrijk. Tractie in Nederland tot ergens in België door G2000 van Vossloh, in Frankrijk en een stuk van België voornamelijk met BB36000.
Sander

Bericht door Sander »

Miljaarde schreef:our strong points: Direct priority contacts with the SNCF, Raillion benelux, B-Cargo, eurorailcargo.
Klopt, via SNCF Fret hebben ze goede verhoudingen met de overige vervoerders, via SNCFF Benelux niet. Doel van SNCFF Benelux is alle Fret-treinen in de Benelux in eigen beheer rijden, dus met eigen personeel en tractie.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Ach zo, dan zie ik maar 2 mogelijke oplossingen: ofwel Franse bestuurders opleiden en ze Nederlandse taalopleiding geven (wat niet evident is want een Fransman pikt nog moeilijker het nederlands op dan een Waal) Deze diensten zullen dan bijna onvermijdelijk met een uitslaap zijn, want nu slapen sncf-bestuurders al uit in Antwerpen.

Ofwel ronselt men treinbestuurders in Belgie en Nederland die Frans kunnen.

Of een ander leuk idee: een tb rijdt van bvb anwerpen tot rijsel op dag 1, op dag 2 rijdt hij van rijsel tot Parijs, op dag 3 van parijs naar rijsel en op dag 4 van rijsel naar antwerpen.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Joris schreef:Hallo,
Adler schreef:
5307 schreef:om daarop te antwoorden heb ik meer info nodig hoor! al ken ikzelf maar 1 rode sncf eloc die in belgie mag, das de bb36000 oftewel astride...
is het deze???
Dat type lok zie je inderdaad vaak op lijn 27 en 12. Er zijn ook groene maar ik geloof dat die niet meer zijn toegelaten in Belgie.
Die zijn wel nog toegelaten (onlangs was er nog 1 in België), maar omdat de groene MUX hebben, en de rode niet, worden de groene ingezet tussen Fr en It.
Groeten,
Joris De Mol
Als ik het goedheb rijden er groene fret locs los naar Tessenderlo en een treintje terug
Plaats reactie