L3: Neue Hightech-Löschfahrzeuge für Herve und Lüttich
L3: Neue Hightech-Löschfahrzeuge für Herve und Lüttich
(bron: BRF1 Regionalnachrichten, 06.06.2007)
Ende Juni nehmen die Feuerwehren in Herve und Lüttich zwei neue Löschfahrzeuge in Betrieb, die sowohl auf der Straße als auch auf den Eisenbahnschienen fahren können. Die Hightech-Fahrzeuge kosten 2,3 Millionen EURO. Diese Kosten werden aber von der belgischen Eisenbahn übernommen. Besonders die Feuerwehr in Herve hatte darauf gedrängt, das neue Löschfahrzeug zu erhalten. Es könnte dann eingesetzt werden, wenn es im TGV-Eisenbahntunnel von Soumagne zu einem Brand käme. Der Tunnelausgang liegt nur wenige Kilometer von der Feuerwehrkaserne von Herve entfernt. Die 19 Tonnen schweren Fahrzeuge werden derzeit als Spezialanfertigung in Frankreich gebaut.
* * * * * * *
Eind juni nemen de brandweerkorpsen in Herve en Luik 2 nieuwe blusvoertuigen in gebruik, die zowel op de straat als ook op de spoorwegen rijden kunnen. De hightech voertuigen kosten 2,3 mio. Euro. Deze kosten worden betaald door de NMBS. In het bijzonder de brandweer van Herve drong erop aan, nieuwe voertuigen te krijgen. Ze kunnen ingezet worden wanneer er in de HST-spoortunnel van Soumagne brand zou optreden. De tunneluitgang ligt slechts enkele kilometers van de brandweerkazerne van Herve verwijderd. De 19 ton zware voertuigen worden op dit moment op maat in Frankrijk gebouwd.
Ende Juni nehmen die Feuerwehren in Herve und Lüttich zwei neue Löschfahrzeuge in Betrieb, die sowohl auf der Straße als auch auf den Eisenbahnschienen fahren können. Die Hightech-Fahrzeuge kosten 2,3 Millionen EURO. Diese Kosten werden aber von der belgischen Eisenbahn übernommen. Besonders die Feuerwehr in Herve hatte darauf gedrängt, das neue Löschfahrzeug zu erhalten. Es könnte dann eingesetzt werden, wenn es im TGV-Eisenbahntunnel von Soumagne zu einem Brand käme. Der Tunnelausgang liegt nur wenige Kilometer von der Feuerwehrkaserne von Herve entfernt. Die 19 Tonnen schweren Fahrzeuge werden derzeit als Spezialanfertigung in Frankreich gebaut.
* * * * * * *
Eind juni nemen de brandweerkorpsen in Herve en Luik 2 nieuwe blusvoertuigen in gebruik, die zowel op de straat als ook op de spoorwegen rijden kunnen. De hightech voertuigen kosten 2,3 mio. Euro. Deze kosten worden betaald door de NMBS. In het bijzonder de brandweer van Herve drong erop aan, nieuwe voertuigen te krijgen. Ze kunnen ingezet worden wanneer er in de HST-spoortunnel van Soumagne brand zou optreden. De tunneluitgang ligt slechts enkele kilometers van de brandweerkazerne van Herve verwijderd. De 19 ton zware voertuigen worden op dit moment op maat in Frankrijk gebouwd.
het kan mss vreemd zijn maar als je kijkt naar zwitserland of oostenrijk die hebben dat ook heWover schreef:En die bakjes zullen waarschijnlijk ook wel met memor, TBL en ETCS uitgerust zijn zeker?
Nuja, we zien wel wat er van komt, maar mijn eerste gedacht is dat het maar een vreemd project is.
ik geloof zelfs dat ze er een hele trax voor hebben gemaakt
De brandweer van Zaventem beschikt over een voertuig dat ingericht is voor het ontzetten van slachtoffers (geknelden) bij spoorwegongevallen. Het voertuig is in mindere mate voorzien om te blussen. Het voertuig werd destijds gesponsord door de NMBS. Meer informatie op http://www.brandweer.zaventem.be, en daarna klikken op het voertuigenpark.
De Zwitsers hebben op dit moment twee modellen "brandweer trein". Het oude model ziet er zo uit:260689 schreef: het kan mss vreemd zijn maar als je kijkt naar zwitserland of oostenrijk die hebben dat ook he
ik geloof zelfs dat ze er een hele trax voor hebben gemaakt

Onlangs hebben de BLS en de SBB een aantal nieuwe brandweer en reddingstreinen aangekocht. De basis van deze nieuwe treinen vormden cargosprinters.

http://www.windhoff.de/d/v1/lrz/index.htm
Inderdaad, maar de tunnels zijn niet de enige reden, want in Bern staat er ook een brandweer trein. Dat nogal wat spoorwegen slecht over de weg te bereiken zijn is ook een reden.Steven schreef:dat heeft er eerder te maken met het aantal lange(re) tunnels dat men er heeft tov bij ons, als hij hier al tunnels hebben in vergelijking met wat ze ginder hebbenDietrich schreef:De spoorlijnen liggen daar ook wel wat meer afgelegen dat in het dichtbebouwde België he.