Nieuwe verbinding tussen Antwerpen en Brugge?
Deze groene jongen is alvast voorstander.
Maar goed, zoals reeds in het vorige topic gezegd, vraag ik me af, of L58 nog moet worden verlegd, nu de verdubbeling van Brugge-Gent er komt. Het was om die te vermijden, dat de BTTB haar tegenvoorstel had gedaan, om L58 in ere te herstellen, en zo een goede omleidingsroute te hebben, mochten er problemen zijn tussen Gent en Brugge...

Maar goed, zoals reeds in het vorige topic gezegd, vraag ik me af, of L58 nog moet worden verlegd, nu de verdubbeling van Brugge-Gent er komt. Het was om die te vermijden, dat de BTTB haar tegenvoorstel had gedaan, om L58 in ere te herstellen, en zo een goede omleidingsroute te hebben, mochten er problemen zijn tussen Gent en Brugge...
Ja, zoals die keer dat de bovenleiding weer naar de maan was. Toen waren er treien met meer dan een uur vertraging. Of als er weer eens stroompanne in tussen Landegem en Aalter (het is altijd daar dat dat gebeurt). Dan zou het wel goed zijn als ze dat dan zouden kunnen omleiden. Maar om dat te kunnen doen moeten ze de lijn wel eerst electrificeren.
Ik weet niet of je regelmatig de trein tussen Antwerpen & Gent neemt, maar die zitten toch steeds vol tot overvol.Greg schreef:Over Lijn73 ben ik het ermee eens.![]()
Er zijn al 2 treinen per uur vanuit antwerpen richting gent, wat meer dan genoeg is denk ik.
Vooral den Oostende. Tussen 11u00 en 15u00 heb je op de treinen naar Kortrijk-Lille Flandres nog genoeg vrije zitplaatsen, op voorwaarde dat het slecht weer is

Dus een derde trein richting Gent is zeker geen overbodige luxe.
Trouwens de nmbs heeft dat zelf al ingezien, want vanaf het nieuwe ic-ir plan komt die er. En die zal Blankenberge als eindbestemming hebben.