Verkiezingen

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.

Op welke partij ga je zondag stemmen?

CD&V/N-VA
15
30%
Open VLD
6
12%
Vlaams Belang
11
22%
Lijst Dedecker
0
Geen stemmen
SP.a/Spirit
5
10%
Groen!
8
16%
CAP
0
Geen stemmen
BUB
0
Geen stemmen
Ik weet het nog niet
5
10%

Totaal aantal stemmen: 50

Tim

Verkiezingen

Bericht door Tim »

Nog enkele dagen en we trekken alweer naar de stembus.

Op welke partij ga / zou je stemmen?
Shrek

Bericht door Shrek »

ik vermoed dat er wel eens een corelatie kan zijn tussen HGBTF-leden en politieke kleur. (Veel VB-loosers zitten hier niet denk ik :P terwijl ze in vlaanderen jammer genoeg nogal talrijk zijn :roll: )
Dietrich

Bericht door Dietrich »

'k Heb eerder de neiging van blanco te stemmen, langs de ene kant geen tijd en interesse gehad om er mij mee bezig te houden, langs de andere kant denk ik dat ze allemaal vanalles beloven, maar ook uitvoeren?

Voor het VB heb ik alleszins in geen geval sympathie.
Wover

Bericht door Wover »

Shrek schreef:ik vermoed dat er wel eens een corelatie kan zijn tussen HGBTF-leden en politieke kleur. (Veel VB-loosers zitten hier niet denk ik :P terwijl ze in vlaanderen jammer genoeg nogal talrijk zijn :roll: )
Ja, dat is enorm opvallend. Ik zit op verscheidene fora met verschillende thema's en het valt op hoe ver de peilingen uit elkaar zitten. Hier zal je waarschijnlijk veel groen en iets meer VLD dan elders vinden denk ik, terwijl je op een ander forum waar ik zit massaal veel VB-stemmers hebt (en helaas is dat een forum met meer dan 10 000 leden, dus dat kan al redelijk representatief zijn).
Steven

Bericht door Steven »

nochtans blauw en openbaar vervoer gaan niet echt samen is mijn vaststelling (ondanks ik het een mooie kleur vind krijgen ze geen stem van mij, zullen ze ook nooit krijgen). te liberaal komt over als eerst het geld en dan de service, terwijl ik liever eerst de service zie en op de tweede plaats pas winst. openbaar vervoer moet er voor iedereen zijn, dat is haar voornaamste taak. blauw is mede oorzaak van het splitsen van de nmbs in drie delen die eigenlijk nog grotendeels aan elkaar hangen, zodat we nu drie bazen te betalen hebben ipv 1 enige andere winst voor de klant? geen enkele in mijn ogen. ik vind dat de splitsing zelfs mede oorzaak is van het slechter communiceren in bepaalde gevallen. vooral naar de mensen toe
Kris

Bericht door Kris »

Shrek schreef:(Veel VB-loosers zitten hier niet denk ik :P terwijl ze in vlaanderen jammer genoeg nogal talrijk zijn :roll: )
Een klein beetje respect misschien voor de VB-stemmers?
Ze worden al genoeg op hun tenen getrapt...
Kris

Bericht door Kris »

Steven schreef:nochtans blauw en openbaar vervoer gaan niet echt samen is mijn vaststelling (ondanks ik het een mooie kleur vind krijgen ze geen stem van mij, zullen ze ook nooit krijgen). te liberaal komt over als eerst het geld en dan de service, terwijl ik liever eerst de service zie en op de tweede plaats pas winst. openbaar vervoer moet er voor iedereen zijn, dat is haar voornaamste taak. blauw is mede oorzaak van het splitsen van de nmbs in drie delen die eigenlijk nog grotendeels aan elkaar hangen, zodat we nu drie bazen te betalen hebben ipv 1 enige andere winst voor de klant? geen enkele in mijn ogen. ik vind dat de splitsing zelfs mede oorzaak is van het slechter communiceren in bepaalde gevallen. vooral naar de mensen toe
De oorzaak van het verdwijnen en marginaliseren van de internationale verbindingen in Europa? De liberalen.
De oorzaak van het slechte onderhoud van de treinen en infrastructuur? De liberalen.
Dus geen stem voor de VLD van mij.
Wover

Bericht door Wover »

Een ding is zeker: op Freya mag niemand stemmen want...

http://www.toptv.be/v1.1/index.php?page ... topcat=TOP

En op het VB best ook niet:

http://video.google.com/videoplay?docid ... 282004+%29
Laatst gewijzigd door Wover op 08 jun 2007, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Shrek

Bericht door Shrek »

ik zie ni echt veel van uw links :roll: maar om te weten da ge ni op het VB moet stemmen is een filmpke ni nodig ze, gewoon wa verstand is al genoeg :P
Wover

Bericht door Wover »

Ah sorry, zal ze direct aanpassen.

Het eerste filmpje is de mening van JP van Rossem over Freya, dus met een korreltje zout te nemen.

Het tweede is eigenlijk gewoon de geschiedenis van het VB van +- 1950 - nu. Het meeste ervan wist ik wel, maar dat bijna elk kopstuk ergens wel openlijk racistische en fascistische uitlatingen heeft gedaan, daar verschoot ik toch van.
Nekvin

Bericht door Nekvin »

tjah, van rossem heeft wel gelijk.

Wisten jullie btw dat hij ook nog met zijn politieke partij (Rossem) in het parlement heeft gezeten. Ik dacht zelfs dat hij 2 zetels had
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Wat er van Freya Van den Bossche en haar thesis waar is weet ik niet, maar zijn laatste woorden slagen wel de nagel op de kop: we leven qua politiek in één van de grootste apenlanden.

Die film over het VB is trouwens ook een grote aanrader, ik zou zeggen als je voor het VB wilt stemmen dan moet je eens deze film gezien hebben, hetgeen men daar vertelt zijn enkel beelden en feiten uit de archieven van BRTN en RTBF, al zou het mij niet verbazen dat menig VB'er de beelden als getrukeerd zou afdoen. :roll:
5307

Bericht door 5307 »

zondag blijf ik rustig uitslapen!!!

aangezien ik -18 ben, ben ik gerust
TBbart

Bericht door TBbart »

Ik weet nog altijd niet op wat ik ga stemmen,
tis den eerste keer en heb wel goed de politiek en actu gevolgd.
Ik ben al zeker en vast rechts gericht. Dus alle linkse partijen vallen al weg. Ik twijfel nu nog tussen NVA en Vlaams Belang...
er zijn aan allebei 2 spijtige kanten:

NVA doet mee met CD&V, waarschijnlijk puur omdat ze anders niet overleven.
Vlaams Belang wil Vlaanderen splitsen van Wallonië wat volgens mij ook weer een stap te ver is. t'Is niet omdat er massa's geld en tijd naar Wallonië gaat dat we België moeten splitsen. Dat er een oplossing moet komen voor de problemen tussen Vlaanderen en Wallonië oké maar geen splitsing.

Dus, ... welke van de 2 word het?
Wover

Bericht door Wover »

NVA wil evenzeer Vlaanderen splitsen hoor.

Bij alle partijen kan je wel een minpunt zetten eigenlijk, dus ik weet het net als jij ook nog niet.

Maar misschien nemen we het te serieus op omdat het de eerste (bij mij tweede) keer is. Verkiezingen veranderen toch niet veel...
Plaats reactie