Ik denk dat verkiezingen weldegelijk zaken veranderen hoor!
Ik ga wel een kopstem geven aan een partij en geen persoon aanduiden daarvoor ken ik nog te weinig van politiek
Als jullie tevreden zijn met het lakse beleid van de huidige regering, stem dan vooral niet op VB.
Met Yves Leterme als premier zal er heus niet veel veranderen hoor.
Afin, ik weet in elk geval wél voor welke partij ik ga kiezen
er is nog geen enkel partij geweest die de laatste jaren grote veranderen gemaakt heeft in ons landje. de ene belasting gaat omlaag terwijl de andere omhoog gaat. ik onthoud 1 ding blauwe regering en openbaar vervoer gaan niet samen (heeft het dat ooit trouwens). ieder moet de keuze voor zich maken. de meeste geven hun stem aan een partijd of persoon om dat die al is blijven hangen met slogan of uitspraak.
hoeveel % zou echt stemmen op een partij omdat ze
1 het programma kennen van die partij
2 dit programma voor het grootste deel steunen
het antwoord? bitter weinig volgens mij, we zijn en blijven een apenland op vlak van politiek en ik zie dat niet snel veranderen.
zolang dat over en weer geloop tussen partijen blijft duren, het over en weer geloop van regionale naar nationale regeringen(en omgekeer), de zware dossiers (zoals PS in charleroi) blijven bovenkomen heeft politiek nog weinig gelovenswaardigheid.
Enkele weken geleden publiceerde de Standaard een rapport met een overzicht van de prestaties (aanwezigheden, mondelinge vragen, schriftelijke vragen,...) van alle parlementsleden.
De prestaties van de meeste VBers waren niet echt om over naar huis te schrijven. Ik herinner mij dat vooral Alexandra Colen uitblonk bij de afwezigheden.
Voor mij is het ook heel moeilijk om een keuze te maken. Ik ben zelf centrum-links van standpunten, maar ik moet niks weten van al die vlaamsgezindheid. Dat ze zicht met de echte problemen gaan bezig houden, met onze 7 parlementen hebben onze heren politici zichzelf erg goed bedeeld, en dan zie ik heel veel geknoei door dit systeem (kijk maar naar Zaventem).
Splitsen is in mijn ogen eenvoudigweg niet mogelijk (wat met brussel), de eerste politicus die blijk geeft van enige visie hieromtrent moet ik ook nog zien.
er zitten bij de nmbs zeker meerdere rotte appels tussen (zowel bij rijden als niet rijdend personeel), maar ik denk dat geen van de partijen dit veralgemeend hoor. Alleen durven sommige partijen pleiten voor een grote kuis in de nmbs terwijl anderen liever naar de vakbonden luisteren en dus niks doen
Tim schreef:Als jullie tevreden zijn met het lakse beleid van de huidige regering, stem dan vooral niet op VB.
Met Yves Leterme als premier zal er heus niet veel veranderen hoor.
Afin, ik weet in elk geval wél voor welke partij ik ga kiezen