De nieuwkomer langs lijn 58: zondag geopend, gisteren ingehuldigd, hoogtijd dus om zelf eens te gaan kijken.

En dan tijd om terug te keren:

Ik denk niet dat die binnen de tien jaar zal sluiten!dentheo schreef:Voorziet men ook een minimum aantal passagiers ?Dietrich schreef:Mooi, hopelijk volgen er nog heropende stopplaatsen binnen enige tijd.
bv; na vijf jaar geen 200 na 10 jaar geen 600... sluiten maar.
Anders worden onze stoptreinen echt "bommeltjes"
De investering moet niet bepalen of ze openblijft, wel het aantal reizigers...Trainspotterke schreef:Ik denk niet dat die binnen de tien jaar zal sluiten!dentheo schreef:Voorziet men ook een minimum aantal passagiers ?Dietrich schreef:Mooi, hopelijk volgen er nog heropende stopplaatsen binnen enige tijd.
bv; na vijf jaar geen 200 na 10 jaar geen 600... sluiten maar.
Anders worden onze stoptreinen echt "bommeltjes"Er is fors geïnvesteerd geweest in die stopplaats, dus zie ik een sluiting niet direct gebeuren. En er worden al niet veel stopplaatsen heropend, dus zal er wel een grondige motivatie achter zitten om deze stopplaats te heropenen, hé!
Allemaal pure speculatie. De heropening van Evergem is gewoon een jaren oude verzuchting van de BTTB, die daar trouwens een lijncomité heeft. Na jaren lobbywerk is het er nu eindelijk van gekomen.TBbart schreef:misschien woont er een belangrijke nmbs baas in evergem
of een politici... je weet maar nooit hé,
Néné, ik denk dat het wel een goede zaak is.
De nmbs wil gewoon reizigers van de Lijn afsnoepen...
maar de tram van evergem naar Gent St. Pieters - Expo...
doet er zeker langer over dan 10 minuten zeker in de spits.
Dus dan is de trein toch wel de beste keuze,