Inderdaad.
Op z'n minst displays in de ondertunneling en eventueel ook nog op de perrons zelf is vind ik toch wel een must voor een station als Hasselt. Op dit moment hangt er dus enkel een dubbele in de stationshal (2 naast elkaar waar exact hetzelfde opstaat, hang die tweede dan toch op een nuttigere plaats

). Als je trein bijvoorbeeld op spoor 7 aankomt, en je hebt een onmiddelijke aansluiting op spoor 5, mis je als 'leek' in de treinwereld ongetwijfeld je aansluiting als je nog eerst moet gaan uitzoeken wáár die 2 schermpjes hangen (plus dan de tijd die nodig is om naar het stationsgebouw en terug lopen). By the way, in heel Limburg is er geen enkel station te vinden waar er in de ondertunneling of op de perrons displays hangen (zelfs geen mechanische). Je moet al naar Leuven, Liège-Palais of Antwerpen-Berchem als dichtsbijzijnde stations die dat wel hebben. En dan zeggen ze dat Limburg al geruime tijd aan een geslaagde inhaling van de achterstand bezig is...
Wat die omroepster bestreft: volgens mij is het probleem niet dat zij onduidelijk spreekt, integendeel, het ligt enkel en alleen aan de slechte resonantie in het station, en zeker in de ondertunnel. En zó slecht is het nu ook weer niet te verstaan hé, alleen als er getallen worden omgeroepen (bijvoorbeeld bij een spoorwijziging) is het even de oren spitsen.
Tot slot nog iets over die renovatie: die komt er inderdaad, mét displays! Samen met die renovatie zou ook het versnellen van de inrit van het station komende van de lijnen 21, 15 & 35 gepaard gaan (is nu vreselijk lang en traag), maar dat is ofwel op de lange baan geschoven, ofwel is het al gebeurd en is het niet bepaald effectief (snelste meting Schulen - Hasselt die ik tot nog toe heb kunnen vaststellen is 7m50s, wat niet echt schitterend is). Enfin, ik heb er in ieder geval nog niets van gemerkt.
Goedenavond nog,