Materieel GEN-CR
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Hallo,
Hoe zit het nu eigenlijk met het voorzien van displays bij die stellen? Ik heb begrepen dat wat de buitenkant betreft die kleine dingetjes boven de kopdeur daarvoor moeten doorgaan, maar worden er in de cityrailstellen zelf ook aangebracht? Zo ja, in alle compartimenten of enkel in het multifunctionele gedeelte?
Groeten,
Hoe zit het nu eigenlijk met het voorzien van displays bij die stellen? Ik heb begrepen dat wat de buitenkant betreft die kleine dingetjes boven de kopdeur daarvoor moeten doorgaan, maar worden er in de cityrailstellen zelf ook aangebracht? Zo ja, in alle compartimenten of enkel in het multifunctionele gedeelte?
Groeten,
die displays laten werken als er maar 1 stel in de samenstelling voorzien is van dit systeem is wat zot, ze hebben ook een andere weergave modus.
de kleine displays op de neus heeft als doel de CR-lijnnummer weer te geven (zoals bij een bus). als ik het goed begrepen heb zou langs binnen in elk compartiment 1 display moeten zijn. (da maakt al één displays meer per rijtuig dan een ms 96 heeft als je een beetje kan tellen
)
de kleine displays op de neus heeft als doel de CR-lijnnummer weer te geven (zoals bij een bus). als ik het goed begrepen heb zou langs binnen in elk compartiment 1 display moeten zijn. (da maakt al één displays meer per rijtuig dan een ms 96 heeft als je een beetje kan tellen

Wanneer komen die stellen eigenlijk eens in Vlaanderen langs, tot heden zijn er dus al 3 exemplaren van deze vernieuwde generatie geluidsketels.Shrek schreef:
Daarstraks gezien, alsook zijn tweelingbroertje dat blijkbaar al rondrijdt![]()
Vanbuiten zien ze er ferm uit vindek, alleen spijtig da de displays nog niet werken
Steven schreef:normaal is het niet de bedoeling om ze in het vlaamse achterland te zien rijden, evenmin voor de walen. in een straal van 30 km rond brussel kan je ze zien
alle CR lijnen dus
tot aalst, zottegem, dendermonde, geraardsbergen, dendermonde, leuven, ottignies (louvain la neuve), nijvel, brain le compte
hopelijk blijven ze dan op die lijnen. Ik zie het niet zitten om grote afstanden al rechtrstaand te doen (Kortrijk-Brugge;Leuven-Hasselt;Gent-Mechelen,...)
Volgens het CR-alfabet behoor lijn 89 tot CR-lijn 4, maar ik heb der tot op heden nog geen enkele zien rijden.Steven schreef:normaal is het niet de bedoeling om ze in het vlaamse achterland te zien rijden, evenmin voor de walen. in een straal van 30 km rond brussel kan je ze zien
alle CR lijnen dus
tot aalst, zottegem, dendermonde, geraardsbergen, dendermonde, leuven, ottignies (louvain la neuve), nijvel, brain le compte

CR 4: Zottegem - Burst - Haaltert - Denderleeuw-> Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord (CR 4 gaat over in CR 5)
Geraardsbergen - Ninove - Denderleeuw (enkel tijdens de spits)
Ook in Aalst of Denderleeuw heb ik nog geen exemplaar gezien, ik ben wel benieuwd om ze eens van dicht te kunnen bekijken. Als ze niet te veel lawaai maken he, die geluidsketels!

wwwwwwwwwwmmmmmmmmmmmmmmm
Tja, ik had ook eerst veel schrik dat het zo van die stellen gingen zijn waar rechtstaan de grootste troef was, maar gezien die klapstoelen alleen in het middendeel aanwezige zijn zou dat nog kunnen meevallen.
