Aansluitend

msts.be schreef:Omdat die lijn :
a) de Nederlanders € 4,7 miljard belastingsgeld gekost heeft
b) uiteindelijk minder dan 1% van het totaal aantal te vervoeren containers vanaf de Rotterdamse haven zou vervoeren , zelfs in 2015 of later..
c) voorlopig geen geschikte aansluiting heeft op het Duitse spoor waardoor het in Emmerich een flessenhals dreigt te worden..![]()
In België slaan we politieke blunders (B-H-V , Generatiepact , Koningskwestie) , maar dit is er wel ook ééntje van enorm formaat.15 jaar lang politiek gebakkelei onder 5 ministers , bovengenoemd bedrag plus geen garantie dat de lijn ooit rendabel gaat zijn (binnenvaart kan tot 25% meer vervoeren tegen dezelfde prijs als nu) in tegenstelling tot de gisteren geopende Lötschenbergbasistunnel die wél rendabel zal zijn..
Kortom : de publieke opinie was (is) zo goed als genegeerd , de politiek heeft de bovenhand genomen en dat heeft nu zijn tol geëist..
niet rendabel is niet noodzakelijk nutteloos he (of vind jij de eurotunnel ook overbodig?) dit is al veel minder nutteloos dan lege metrotunnels of niet gebruikte smeerpijpenDietrich schreef:Ze zullen in Nederland jaloers geweest zijn op onze grote nutteloze werken, in België is het al meer dan 20 jaar de sport om zulke werken uit te voeren.
Ik heb vergeefs gezocht op http://www.uitzendinggemist.nl , maar kon het daar niet vinden, ook niet bij de soapsenrico schreef:zijn er nog heruitzendingen?
Ik heb het niet over het rendabel zijn en ook niet over ongebruikte zaken, er zijn in België ook bouwwerken die volledig nutteloos waren en die alleen maar geld gekost hebben. Voorbeeld? Scheepslift van Strepy-Thieu, kostprijs 625 miljoen euro en gezien het aantal schepen compleet nutteloos. Die was nog gepland in de tijd dat er nog zoveel steenkool versast werd via het kanaal, maar die zijn nu allemaal dicht, en bijna het enige dat je daar nog ziet zijn toeristen die op en af gaan.Shrek schreef:niet rendabel is niet noodzakelijk nutteloos he (of vind jij de eurotunnel ook overbodig?) dit is al veel minder nutteloos dan lege metrotunnels of niet gebruikte smeerpijpen
Wat is rendabel in zo een geval ?msts.be schreef:...plus geen garantie dat de lijn ooit rendabel gaat zijn (binnenvaart kan tot 25% meer vervoeren tegen dezelfde prijs als nu) in tegenstelling tot de gisteren geopende Lötschenbergbasistunnel die wél rendabel zal zijn..