Opening Betuwelijn zaterdag 14:00 op tv
voor diegene die foto's willen zien zie volgende link
http://ivo-vandijk.magix.net/userwebsit ... t=15&pos=0
http://ivo-vandijk.magix.net/userwebsit ... t=15&pos=0
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Intussen is de uitzending van de officiële opening inderdaad beschikbaar op http://www.uitzendinggemist.nl , en de directe link is: http://player.omroep.nl/?aflID=4868735& ... c8f6304371
Ik was gister met wat mensen wat met de auto rond aan het rijden voor een plek voor de openingstrein te spotten, plots stonden we naast mensen van Groen Front! die zichzelf vast hadden geketend op de rails en een politiebusje ging ook vrolijk pal op het spoor staan, ook hadden de vast geketende mensen een tent-constructie boven zich gemaakt zodat ze niet nat zouden worden. 

-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Dienstregeling Betuwelijn "geheim"
De dienstregeling van de Betuwelijn komt niet op internet. Zo wil exploitant Keyrail nieuwe acties van tegenstanders van de goederenspoorlijn voorkomen.
Vanochtend is de eerste trein leeg uit Zwijndrecht naar Duitsland vertrokken. Door technische problemen vertrok hij een uur later dan gepland. De lege trein rijdt niet harder dan 40 kilometer per uur om te voorkomen dat hij inrijdt op mogelijke demonstranten.
De Betuwelijn is zaterdag geopend door koningin Beatrix. Zij haalde een hendel over waarna een feesttrein ging rijden. De route was ingekort omdat de rails waren geblokkeerd door actievoerders.
Bron: NOS Teletekst
Vanochtend is de eerste trein leeg uit Zwijndrecht naar Duitsland vertrokken. Door technische problemen vertrok hij een uur later dan gepland. De lege trein rijdt niet harder dan 40 kilometer per uur om te voorkomen dat hij inrijdt op mogelijke demonstranten.
De Betuwelijn is zaterdag geopend door koningin Beatrix. Zij haalde een hendel over waarna een feesttrein ging rijden. De route was ingekort omdat de rails waren geblokkeerd door actievoerders.
Bron: NOS Teletekst
Dat niet rendabel zijn is heeft ook vaak politiek oorzaken. Zowel de Betuweroute, als de Eurotunnel zijn door inmenging van de politiek veel duurder geworden dan werkelijk nodig. Hetzelfde geldt voor de HSL.Dietrich schreef: De Eurotunnel kan je hier niet mee vergelijken, die vervoert op een jaar 16,9 miljoen ton goederen (vrachtwagens), 7,8 miljoen passagiers en dan nog eens 7,8 miljoen via de Eurostar (en nog eens 1,6 miljoen ton via SNCF). (bron)
Dat ze niet rendabel is is een andere zaak.
Herinnert er zich iemand nog het allereerste TGV plan voor België?
zal dus wachten worden op de 4-spannigen versie van de T18Steven schreef:ik dacht dat de betuwelijn onder 25kV zit, enkel de 13 is daarvan voorzien samen met de reeks 12, doch echter geen van beide locs die goederen doen is voorzien van etcs.
(immers langs nederlandse zijde heb je naast 25k ook 1500 V gedeeltes, en langs duitse zijde heb je ook 15k gedeeltes...)
of men zou ETCS moeten inbouwen in HLD-55 of HLD-77... (of diesel locs huren met krokodil & ATB & indusi & ECTS)
Hahaha een stukje lachen , B-Cargo over de Betuwe ! Het wordt net andersom , RRF (Rotterdam Rail Feeding) , die ook treinen verzekeren over de Betuweroute met hun ex-DR V100 komen naar België ! Het certificaat is aangevraagd bij Infrabel/FOD Mobiliteit en Vervoer en zou zéér binnenkort afgeleverd worden.Dit houdt eveneens de goedkeuring van hun locs in , die al met ATBL (ATB+TBL/Memor) af fabriek voorzien zijn..
En neen , ze bieden niet enkel rangeerdiensten en werktreinen aan (zoals meestal in Nederland het geval is) , maar ook treinen in 100% eigen regie enz..
B-Cargo mag stilletjes aan beginnen te bibberen met al die privé-vervoerders.. RRF erbij , EWS gekocht door Railion , nu B-Cargo nog ?
En neen , ze bieden niet enkel rangeerdiensten en werktreinen aan (zoals meestal in Nederland het geval is) , maar ook treinen in 100% eigen regie enz..
B-Cargo mag stilletjes aan beginnen te bibberen met al die privé-vervoerders.. RRF erbij , EWS gekocht door Railion , nu B-Cargo nog ?
