Opening Betuwelijn zaterdag 14:00 op tv

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Kwadronaut, die groene site gaat niet open, er is een probleem met het beveiligingscertificaat. Waarom is dit trouwens een beveiligde site?
Zijn die activisten zo achterdochtig?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

adler hij gaat wel open, de foutmelding negeren :-) waarschijnlijk een foutje bij het programmeren :-)
5941

Bericht door 5941 »

voor diegene die foto's willen zien zie volgende link
http://ivo-vandijk.magix.net/userwebsit ... t=15&pos=0
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Bericht door Bordensteker »

Intussen is de uitzending van de officiële opening inderdaad beschikbaar op http://www.uitzendinggemist.nl , en de directe link is: http://player.omroep.nl/?aflID=4868735& ... c8f6304371
5941

Bericht door 5941 »

hey de links werken niet ik krijg MySQL Database connection to 10.14.30.79 failed!

gr hans
Accelerat
Berichten: 2778
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Ik was gister met wat mensen wat met de auto rond aan het rijden voor een plek voor de openingstrein te spotten, plots stonden we naast mensen van Groen Front! die zichzelf vast hadden geketend op de rails en een politiebusje ging ook vrolijk pal op het spoor staan, ook hadden de vast geketende mensen een tent-constructie boven zich gemaakt zodat ze niet nat zouden worden. :roll:
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

hahaha, nuttelose acties!!!!

de lijn ligt er nu eenmaal!
sweek

Bericht door sweek »

Die potentiële vervoerders komen er nog wel, daar ben ik zeker van.
5941

Bericht door 5941 »

dat zal van de kostprijs afhangen

volgens mij de treinen van de maasvlakte naar kalderkirchen rijden al niet over deze route want deze gaan over venlo moesten ze er wel over rijden moeten ze een groote omweg maken en dat kost meer


gr hans
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Dienstregeling Betuwelijn "geheim"

Bericht door Bordensteker »

De dienstregeling van de Betuwelijn komt niet op internet. Zo wil exploitant Keyrail nieuwe acties van tegenstanders van de goederenspoorlijn voorkomen.
Vanochtend is de eerste trein leeg uit Zwijndrecht naar Duitsland vertrokken. Door technische problemen vertrok hij een uur later dan gepland. De lege trein rijdt niet harder dan 40 kilometer per uur om te voorkomen dat hij inrijdt op mogelijke demonstranten.
De Betuwelijn is zaterdag geopend door koningin Beatrix. Zij haalde een hendel over waarna een feesttrein ging rijden. De route was ingekort omdat de rails waren geblokkeerd door actievoerders.

Bron: NOS Teletekst
K V B
Berichten: 3384
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Bericht door K V B »

Dietrich schreef: De Eurotunnel kan je hier niet mee vergelijken, die vervoert op een jaar 16,9 miljoen ton goederen (vrachtwagens), 7,8 miljoen passagiers en dan nog eens 7,8 miljoen via de Eurostar (en nog eens 1,6 miljoen ton via SNCF). (bron)

Dat ze niet rendabel is is een andere zaak.
Dat niet rendabel zijn is heeft ook vaak politiek oorzaken. Zowel de Betuweroute, als de Eurotunnel zijn door inmenging van de politiek veel duurder geworden dan werkelijk nodig. Hetzelfde geldt voor de HSL.

Herinnert er zich iemand nog het allereerste TGV plan voor België?
bobby

Bericht door bobby »

zal nmbs (b-cargo) als vervoerder ook actief te zien zijn om de Betuwe lijn? (Heeft NMBS/b-Cargo uberhaupt locomotieven die op de betuwelijn mogen?)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ik dacht dat de betuwelijn onder 25kV zit, enkel de 13 is daarvan voorzien samen met de reeks 12, doch echter geen van beide locs die goederen doen is voorzien van etcs.
super1500

Bericht door super1500 »

Steven schreef:ik dacht dat de betuwelijn onder 25kV zit, enkel de 13 is daarvan voorzien samen met de reeks 12, doch echter geen van beide locs die goederen doen is voorzien van etcs.
zal dus wachten worden op de 4-spannigen versie van de T18
(immers langs nederlandse zijde heb je naast 25k ook 1500 V gedeeltes, en langs duitse zijde heb je ook 15k gedeeltes...)

of men zou ETCS moeten inbouwen in HLD-55 of HLD-77... (of diesel locs huren met krokodil & ATB & indusi & ECTS)
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Hahaha een stukje lachen , B-Cargo over de Betuwe ! Het wordt net andersom , RRF (Rotterdam Rail Feeding) , die ook treinen verzekeren over de Betuweroute met hun ex-DR V100 komen naar België ! Het certificaat is aangevraagd bij Infrabel/FOD Mobiliteit en Vervoer en zou zéér binnenkort afgeleverd worden.Dit houdt eveneens de goedkeuring van hun locs in , die al met ATBL (ATB+TBL/Memor) af fabriek voorzien zijn..

En neen , ze bieden niet enkel rangeerdiensten en werktreinen aan (zoals meestal in Nederland het geval is) , maar ook treinen in 100% eigen regie enz..

B-Cargo mag stilletjes aan beginnen te bibberen met al die privé-vervoerders.. RRF erbij , EWS gekocht door Railion , nu B-Cargo nog ? :twisted:
Plaats reactie