Im letzten Spoorwegjournaal (best zu vergleichen mit Eisenbahn Kurier , die ich auch regelmäßig kaufe..) gab es eine Reportage der RSI (ex-CIWL) Werk in Oostende.Auch waren viele Fotos von abgestellen Wagen dabei nach den Insolvenz von RSI..
Wahrscheinlich händelt es sich um folgende Wagen (die zerlegt worden..) :
-Railion "Overnight-Express" Wagen (umgebaute DBPost Post-mrz Wagen)
-Einige noch nicht umgebaute DBPost Post-mrz Wagen (in originale ozeanblau-beige Farben !)
-NS M-wagen (ex-FS , M-Wagen sind MU-Wagen mit nur 1.Klasse Abteilen und hatten eine Klimaanlage ab ihren Ablieferung)
Folgende Wagen können auch dabei sein , sie sind aber nicht blau:
-ehem. SNCF Grand Confort Wagen , viele in Euraffaires-farben , minimal ein Wagen tragt noch die alten TEE-Farben
-Royal Mail Mk1 Postwagen
In Nederlands dan :
Het zou waarschijnlijk om volgende wagens gaan : (die in de reportage van de laatste SJ stonden)
-Railion "Overnight-Express" wagens , dit zijn omgebouwde DBPost postrijtuigen
-Enkele van die originele DBPost postrijtuigen , in originele kleuren (blauw-beige)
-NS M-wagens (ex-FS , zijn MU-rijtuigen met enkel 1ste klasse afdelingen en hadden airco sinds hun aflevering..)
Volgende wagens kunnen er ook nog bijzitten maar die zijn niet blauw:
-ex-SNCF "Grand Confort"-wagens , vele in Euraffaires-kleuren , minimaal eentje zou nog de TEE-liverij dragen
-Royal Mail Mk1 postrijtuig (moest verbouwd worden in een "barriercar" voor de Engelse Pullmann-Express maar nu RSI failliet is zal dat niet meer doorgaan..)
Het zou spijtig zijn moesten ze allemaal gesloopt worden , sommigen (vooral die postrijtuigen) zouden nog in stuurrijtuigen ofzo omgebouwd kunnen worden , maar ja , het zal te kostelijk zijn..
Als je idd. die verhalen leest wat de laatste jaren daar allemaal van projecten waren (Xotic met hun ex-GC rijtuigen , miljonair die een panorama wilde hebben vanuit zijn bad

) en ze dan verdwenen is het makkelijk te begrijpen hoe RSI failliet kon gaan..