Er zijn belangrijkere en meer doorslaggevende factoren om mensen een trein te laten nemen. Liever wat meer treinen overdag en tijdens de avond dan een nachtnet hoor. Op veel lijnen rijdt de laatste trein wel erg vroeg. En 's nachts liggen de meesten in hun bed.
Joeri schreef:Er zijn belangrijkere en meer doorslaggevende factoren om mensen een trein te laten nemen. Liever wat meer treinen overdag en tijdens de avond dan een nachtnet hoor. Op veel lijnen rijdt de laatste trein wel erg vroeg. En 's nachts liggen de meesten in hun bed.
Voor degene die daar dan niet liggen en dringend weg moeten, kunne dan nog altijd gebruik maken van de trein. Dan heb je de auto 24 op 24 en de trein 24 op 24 (met wat beperkingen dan).
Verlichting op autosnelwegen tussen de afritten in, dat noem ik een echte verspilling.
En in de politiek (bv. Marleen van Brempt) leeft dit idee.
- Niet iedereen heeft een auto.
- Als je mensen die nu een auto bezitten wilt overhalen om naar het openbaar vervoer over te schakelen - jonge gezinnen in een stedelijke omgeving - dan is dat (misschien) een middel.
Dan moet de politiek wel haar verantwoordelijkheid opnemen wat de centjes betreft.
Het mag ook geen belemmering op HKM's geven.
ik vind ook dat als er een nachtnet is IC-treinen niet noodzakelijk zijn. Al enkele keren heb ik na een optreden in het sportpaleis de laatste trein naar mechelen genomen. op dat uur stoort het echt niet dat die onderweg nog stopt
Heb die ook al genomen en al een geluk dat die overal stopt, want ik moest eraf in Sint-Katelijne-Waver. Trouwens op deze trein was het in Antwerpen-Centraal kaartjescontrole alvorens de trein op te stappen!
Elgar schreef:Heb die ook al genomen en al een geluk dat die overal stopt, want ik moest eraf in Sint-Katelijne-Waver. Trouwens op deze trein was het in Antwerpen-Centraal kaartjescontrole alvorens de trein op te stappen!
dat is altijd zo heb ik de indruk wat mij ook opviel was dat er een stuk of 5 TBG's aan boord waren
da die controle voor het instappen gedaan wordt heeft te maken met het comfort van de treinbegeleider, de grootste kans op zwartrijders en miserie is dan al wat ontweken, in berchem en mechelen stapt dan ook nog wat volk op, da er nog treinbegeleiders opzitten wil zeggen da die gedaan hebben en da hun auto gaan zoeken in berchem of soms mechelen (al naargelang hun woonplaats )
Oplossing, dat de politiek dan met de nodige centjes (subsidies) over de brug komt.
-Elektriciteit is 's nachts goedkoper
-kans op vandalisme en dergelijke vermindert wanneer er constant treinen rijden (trein die hele nacht stilstaat in verlaten bundel is makkelijker doelwit dan als er beweging is in de bundel ,... ) .
-SGV en OSTCH moeten toch meestal volgens 3X8 systeem werken , dus kunnen ze nu ook 's nachts iets nuttig doen