Met Thalys-biljet od EuregioAIXpress

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Trainspotterke

Met Thalys-biljet od EuregioAIXpress

Bericht door Trainspotterke »

Stel, ik heb een Thalys-ticket gekocht van Brussel naar Aachen, maar ik mis men Thalys juist en de eerstvolgende is pas twee uur later.
Mag ik dan met datzelfde ticket de klassieke trein nemen naar Aachen (IC O Brussel - Luik en IR q Luik - Aachen)?
Of kan ik dat ticket zonder extra kosten gaan inwisselen voor een gewoon biljet naar Aachen?
wrpint

Re: Met Thalys-biljet od EuregioAIXpress

Bericht door wrpint »

Trainspotterke schreef:Stel, ik heb een Thalys-ticket gekocht van Brussel naar Aachen, maar ik mis men Thalys juist en de eerstvolgende is pas twee uur later.
Mag ik dan met datzelfde ticket de klassieke trein nemen naar Aachen (IC O Brussel - Luik en IR q Luik - Aachen)?
Of kan ik dat ticket zonder extra kosten gaan inwisselen voor een gewoon biljet naar Aachen?
Ik betwijfel ten zeerste het eerste.
Omruilen en eventuele terugbetaling met eventuele kosten hangt af van de gekozen reisformule. Met de promoties is dat doorgaans NIET mogelijk.

http://www.thalys.com/be/nl/reizigersgi ... p/omruilen
http://www.thalys.com/be/nl/reizigersgi ... ugbetaling
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Trainspotterke schreef:Stel, ik heb een Thalys-ticket gekocht van Brussel naar Aachen, maar ik mis men Thalys juist en de eerstvolgende is pas twee uur later.
Als je de Thalys mist door een aansluitende trein, mag je de eerstvolgende verbinding nemen, ook met andere treinen dan de Thalys. Het is wel verstandig om de vertraging op je gemiste aansluiting te laten aantekenen.
Als je door je eigen schuld de Thalys hebt gemist, hangt het van je ticket af of je met een andere terin kunt reizen, dan wel je ticket omboeken. Er zijn tickets waarbij geldt: trein weg = geld weg, b.v. Smilys.

Groetjes,

Rian
K V B

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef: Als je de Thalys mist door een aansluitende trein, mag je de eerstvolgende verbinding nemen, ook met andere treinen dan de Thalys. Het is wel verstandig om de vertraging op je gemiste aansluiting te laten aantekenen.
Als je door je eigen schuld de Thalys hebt gemist, hangt het van je ticket af of je met een andere terin kunt reizen, dan wel je ticket omboeken. Er zijn tickets waarbij geldt: trein weg = geld weg, b.v. Smilys.
Dat geld niet alleen voor Thalys, maar ook voor ICE. En het werkt in principe ook omgekeerd: Mis je door een vertraging de IR dan mag je met de Thalys mee.
Ik heb zo al eens met een ICE biljet de Thalys genomen tussen Köln en Brussel.
TMTHALYS

Bericht door TMTHALYS »

Sorry maar de regel is duidelijk.
Geen Thalys vervoerbewijs is gelijk aan betalen op de trein aan de TM. Vertraging van een IR of niet.
Als je een Thalys vervoerbewijs hebt en je hebt je trein gemist door een aansluiting mag je de volgende ICE of Thalys nemen en omgekeerd. Maar met een klassiek of een Euregio ticket mag het dus niet.
Natuurlijk zijn mijn collega's en ik soms heel breeddenkend en mag je mee maar dit is tegen alle regels is.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

TMTHALYS schreef:Sorry maar de regel is duidelijk.
Geen Thalys vervoerbewijs is gelijk aan betalen op de trein aan de TM. Vertraging van een IR of niet.
Als je een Thalys vervoerbewijs hebt en je hebt je trein gemist door een aansluiting mag je de volgende ICE of Thalys nemen en omgekeerd. Maar met een klassiek of een Euregio ticket mag het dus niet.
De CIV-regels gelden voor *alle* CIV-tickets, niet alleen voor sommige CIV-tickets. Een reiziger die in het bezit is van om het even welk CIV-ticket (daaronder in ieder geval "gewone" tickets en ik dacht ook Euregio-tickets) mogen de eerstvolgende verbinding gebruiken als ze door vertraging een aansluiting hebben gemist. Zie de AV-CIV, artikel 13.5

Groetjes,
Rian
Plaats reactie