Je bent niet ingelogd, of je hebt niet de rechten om deze pagina in te zien.
Vrachtwagen gegrepen door trein in Antwerpse haven
Da's inderdaad dagelijkse kost.
Ik vind het wel raar dat het steeds heet 'trein botst op truck' of iets dergelijks, terwijl in 99% van de gevallen de fout bij de trucker ligt die door t rood rijdt...
Ik had natuurlijk weer vakantie gisteren, anders had ik kunnen gaan zien.
t Was in de buurt van kaai 142 denk ik.
En de VRT had het over een 'trein' terwijl het een gewone losse rit was. (enkel een loc)
Ik vind het wel raar dat het steeds heet 'trein botst op truck' of iets dergelijks, terwijl in 99% van de gevallen de fout bij de trucker ligt die door t rood rijdt...
Ik had natuurlijk weer vakantie gisteren, anders had ik kunnen gaan zien.
t Was in de buurt van kaai 142 denk ik.
En de VRT had het over een 'trein' terwijl het een gewone losse rit was. (enkel een loc)
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
ik werk op katoennatie/riganatie, daar in de buurt loopt L10... + westlandspoor
daar zijn ook overwegen (logisch) maar zonder slagbomen, en als het rood is zullen er zeker zijn die er nog door rijden, maar zonder slagbomen is wel niet echt safe, maar anderzijds, vanaf het rood is en bel gaat, moet je stoppen.
maar ken je dat? In dat gebied zijn er veel die de "70" niet respecteren en over de 100 racen, is problemen vragen.
met die vrachtwagen weet ik het niet, maar die kunnen er ook wat van met hun gevaarlijk rijden.
daar zijn ook overwegen (logisch) maar zonder slagbomen, en als het rood is zullen er zeker zijn die er nog door rijden, maar zonder slagbomen is wel niet echt safe, maar anderzijds, vanaf het rood is en bel gaat, moet je stoppen.
maar ken je dat? In dat gebied zijn er veel die de "70" niet respecteren en over de 100 racen, is problemen vragen.
met die vrachtwagen weet ik het niet, maar die kunnen er ook wat van met hun gevaarlijk rijden.
Ik werk zelf bij B-cargo, maar vind het toch ook gevaarlijk hoe sommige overwegen gelegen zijn. En overwegen die totaal geen slagbomen of lichten hebben, zijn er ook.
Maar langs de andere kant : in de haven zijn er honderden van die overwegjes of sporen naar firma's op privegebied... als we die allemaal moeten beveiligen met dubbele slagbomen dat kost enorm veel geld (100.
000 € per overweg).
t Probleem zijn natuurlijk de buitenlandse truckers. En time is money.
Ik vraag me soms af waar die mannen hun rijbewijs gehaald hebben.
Maar langs de andere kant : in de haven zijn er honderden van die overwegjes of sporen naar firma's op privegebied... als we die allemaal moeten beveiligen met dubbele slagbomen dat kost enorm veel geld (100.
000 € per overweg).
t Probleem zijn natuurlijk de buitenlandse truckers. En time is money.
Ik vraag me soms af waar die mannen hun rijbewijs gehaald hebben.
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
Als de moderatoren het toelaten wil ik hier even reclame maken voor een forum over verkeersveiligheid. De perfecte plaats om buiten het spoorwegmilieu even te discussiëren over deze materie.
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php
Het zou boeiend zijn om enkele TB's te hebben op het forum om nu en dan vragen te beantwoorden aangaande spoorwegen.
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php
Het zou boeiend zijn om enkele TB's te hebben op het forum om nu en dan vragen te beantwoorden aangaande spoorwegen.
Hoi,trainfreak schreef:HLR80 is reeds enkele jaren buiten dienst, HLR81 nog langer...Stijn D.C. schreef:This denk ik ne HLR 80 of iets wat er op lijkt (kan ook 81/82 zijn)
zie vrt nieuws.
Het is dus ofwel een HLR82 of een HLR73, maar die laatste komen niet in Antwerpen Haven zeker?
Wat HLR82/73 betreft,zeker komen deze nog voor in de Antw' haven.
Wat rangeren betreft gaat er mijn voorkeur zelfs naartoe!