Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Adler
Berichten: 5302 Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01
Bericht
door Adler » 03 jul 2007, 13:52
Als ik twee 77/78 zie in treinschakeling die naar Nederland rijden, rijden die altijd met de lange neuzen naar mekaar gericht.
Is daar een reden voor ?
trainfreak
Berichten: 2659 Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere
Bericht
door trainfreak » 03 jul 2007, 14:16
Dat heeft iets te maken met de grondseinen.
Met de lange neus vooraan zou je die niet of zeer slecht zien.
Bert
Bericht
door Bert » 03 jul 2007, 15:36
77/78 is bij het rijden in Nederland enkel toegelaten met korte neus voorop. Anders kan de bestuurder de grondseinen minder goed zien.
Steven
Berichten: 23037 Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk
Bericht
door Steven » 03 jul 2007, 15:48
minder goed? zeg maar
niet zien want zo erg is het
Mark7758
Berichten: 578 Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:
Bericht
door Mark7758 » 03 jul 2007, 17:16
Met een 77er in NL moet je ongeveer 100 Meter voor het sein stoppen anders kan je het sein niet meer zien.
In Belgie kan je op 1cm voor het sein stoppen en het nog goed zien.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Wover
Bericht
door Wover » 03 jul 2007, 18:11
Hoe zit het eigenlijk als een 77 ergens in NL moet kopmaken? Of gewoon de andere richting terug uitmoet?
Dietrich
Bericht
door Dietrich » 03 jul 2007, 18:21
Aangezien ze per twee rijden met de korte huif naar buiten gericht is dat geen probleem.
Wover
Bericht
door Wover » 03 jul 2007, 18:29
Dietrich schreef: Aangezien ze per twee rijden met de korte huif naar buiten gericht is dat geen probleem.
Achzo
. Dus de 77'ers zijn ook enkel per twee toegelaten in NL dan?
Elgar
Berichten: 637 Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41
Bericht
door Elgar » 03 jul 2007, 18:57
Wover schreef: Dietrich schreef: Aangezien ze per twee rijden met de korte huif naar buiten gericht is dat geen probleem.
Achzo
. Dus de 77'ers zijn ook enkel per twee toegelaten in NL dan?
Idd
Of per drie, de middelste mag dan eender welke loc uit de reeks 77 zijn, dus eventueel zonder ATB. De twee uiterste moeten altijd met ATB zijn.
Sander
Bericht
door Sander » 04 jul 2007, 19:45
Dietrich schreef: Aangezien ze per twee rijden met de korte huif naar buiten gericht is dat geen probleem.
In Budel hebben ze de dwergseinen (grondseinen) zelfs vervangen door seinpalen om het rijden met reeks 77 mogelijk te maken......
dentheo
Berichten: 8269 Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout
Bericht
door dentheo » 04 jul 2007, 20:38
Sander schreef: Dietrich schreef: Aangezien ze per twee rijden met de korte huif naar buiten gericht is dat geen probleem.
In Budel hebben ze de dwergseinen (grondseinen) zelfs vervangen door seinpalen om het rijden met reeks 77 mogelijk te maken......
Is veruit de beste oplossing, als er in Nederland een botsing gebeurd is er bijna altijd een dwergsein bij "betrokken"