West-Vlaming zet treinen in bocht van Ekeren op Youtube

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
TBbart

Bericht door TBbart »

Amai, ... den 5307 word bekend van Wervik tot Ekeren.
Die West-Vlamingen vind je toch overal hé, echte ondernemers zijn het :P .
Proficiat :P
5307

Bericht door 5307 »

héhé, danku !

ik wist niet dat het door zovelen gelezen zou worden :oops:

nuja, voor de GVA, zoveel te beter :wink:
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Proficiat! Zeer mooi!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
5941

Bericht door 5941 »

ik ben diegene die naast 5307 staat

gr hans
AzzurroNL

Bericht door AzzurroNL »

Ziet dr mooi uit mannen. Toch grappig dat dr in belgië wel wat aandacht aan wordt besteed, zelfs door de grotere (??) kranten.
Naast een camera heb je een fluojasje nodig. Treinbestuurders weten dan dat je een spotter bent en niet onder hun locomotief wil springen.
Is dat echt zo belangrijk of zijn jullie de enige die dr een gebruiken? Ik spot eigenlijk al lang zonder zo'n hesje, maar hou ook wel duidelijk afstand van het spoor...
Steven

Bericht door Steven »

dat hesje is geen plicht, voor bepaalde bestuurder is het zelfs verwarrend omdat ze er van uitgaan dat je dan spoorwegpersoneel zou kunnen zijn (toch op die plaats). voldoende afstand nemen is de beste regel die er bestaat. al de rest is enkel een mode van de laatste jaren.
5307

Bericht door 5307 »

Ik sta altijd 3 meter van het dichtste in dienst genomen spoor (of verder).
Bibke

Bericht door Bibke »

Ik heb me laten vertellen dat men best een geel hesje aandoet.
Een oranje is voor de mensen van de veiligheid.

Steven, is dat echt zo verwarrend voor de TB's? De uitleg is toch dat het hesje een veilig teken voor hen is dat het niet om zelfdoding gaat.
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Klopt. Maar het is ook zeer verwarrend.
Wat weet de persoon van alle veiligheidsregels en houdt hij zicht daar ook aan.
Wij (Spoormensen) krijgen verschillende cursussen over de gevaren. Maar die toevallige fotograaf niet.
Daarom draag alleen een veiligheidsvest als je het mag. Zoniet dan ook niet in of direct naast het spoor.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Steven

Bericht door Steven »

Bibke schreef:Ik heb me laten vertellen dat men best een geel hesje aandoet.
Een oranje is voor de mensen van de veiligheid.

Steven, is dat echt zo verwarrend voor de TB's? De uitleg is toch dat het hesje een veilig teken voor hen is dat het niet om zelfdoding gaat.
dat hesje is geen garantie dat het geen zelfmoord is, wie gaat u tegenhouden te springen? omdat je een hesje draagt is het dus ok?
en oranje hesje gebruiken de schildwachten van een werf, zo is het bij ons voorzien, dat zijn de mensen die toezien op de veiligheid van hun collega's en die dus instaan voor het geven van waarschuwingen dat is al.

maar een hesje aandoen omdat je foto's neemt? om op te vallen en beter zichtbaar te zijn ja, maar de bestuurder gaat daarom in u geen fotograaf zien, dat zie ik pas op moment dat de foto al genomen is dat jij een fototoestel in uw handen hebt hoor. maar zolang jij op ruim 3m van spoor staat en ergens op een veldbaan of prive eigendom, zie ik totaal geen nut van dat hesje.
Sander

Bericht door Sander »

Steven schreef:dat hesje is geen garantie dat het geen zelfmoord is, wie gaat u tegenhouden te springen? omdat je een hesje draagt is het dus ok?
Heb jij ooit iemand gezien die voor een trein sprong in een geel hesje? :roll:
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Nee. Maar ik wil het ook niet meemaken. :evil:
Je gaat ervan uit dat men opzij gaat en duidelijk zover mogelijk van het spoor wacht tot de trein voorbij is. Dat doet een hobbyist meestal niet!!
Laat het duidelijk zijn voor iedereen.
Het dragen van een geel of oranje vest in het spoor zonder de juiste toestemming is STRAFBAAR.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Bibke

Bericht door Bibke »

Sander schreef:Heb jij ooit iemand gezien die voor een trein sprong in een geel hesje? :roll:
Kijk dat is wat ik bedoel. Dat hesje zien, moet een TB toch een beter gevoel geven?
Sander

Bericht door Sander »

Mark7758 schreef:Je gaat ervan uit dat men opzij gaat en duidelijk zover mogelijk van het spoor wacht tot de trein voorbij is. Dat doet een hobbyist meestal niet!!
Een hobbyist staat (hoort te staan) al ver genoeg van het spoor vandaan. Dit in tegenstelling tot de meeste baanwerkers, die net buiten je profiel gaan staan en soms de dood recht in de ogen kijken. Als ik vanuit m'n loc bekijk, maakt zo'n hesje nogal een verschil: mensen zonder hesje bij het spoor is boem, mensen met hesje bij het spoor is zwaaien.
Het dragen van een geel of oranje vest in het spoor zonder de juiste toestemming is STRAFBAAR.
In Nederland of in België?
Plaats reactie