Stoptrein Brussel Antwerpen via L27
Stoptrein Brussel Antwerpen via L27
Toen ik vandaag op de trein zat van Sint-Katelijne-Waver richting Antwerpen nam mijn trein, tot mijn grote verbazing, voorbij Kontich de wissel naar L27 om zo via Mortsel-Liersesteenweg en Mortsel in Antwerpen Berchem aan te komen. Dit volledig zonder enige aankondiging van de NMBS. Heeft iemand een idee waarom dit gebeurde.
GreetZ
Pieter
GreetZ
Pieter
Re: Stoptrein Brussel Antwerpen via L27
Waarom zouden ze daarvoor moeten aankondigen?Pieter schreef:Toen ik vandaag op de trein zat van Sint-Katelijne-Waver richting Antwerpen nam mijn trein, tot mijn grote verbazing, voorbij Kontich de wissel naar L27 om zo via Mortsel-Liersesteenweg en Mortsel in Antwerpen Berchem aan te komen. Dit volledig zonder enige aankondiging van de NMBS. Heeft iemand een idee waarom dit gebeurde.
GreetZ
Pieter

Re: Stoptrein Brussel Antwerpen via L27
Omdat er op deze trein mensen zitten die willen afstappen in Mortsel-Oude-God of Mortsel-Deurnesteen ...Trainspotterke schreef:Waarom zouden ze daarvoor moeten aankondigen?Pieter schreef:Toen ik vandaag op de trein zat van Sint-Katelijne-Waver richting Antwerpen nam mijn trein, tot mijn grote verbazing, voorbij Kontich de wissel naar L27 om zo via Mortsel-Liersesteenweg en Mortsel in Antwerpen Berchem aan te komen. Dit volledig zonder enige aankondiging van de NMBS. Heeft iemand een idee waarom dit gebeurde.
GreetZ
PieterDat kost nu ook niet zoveel extra tijd voor de omleiding.
Re: Stoptrein Brussel Antwerpen via L27
Ahja, het was de L-trein.Pieter schreef:Omdat er op deze trein mensen zitten die willen afstappen in Mortsel-Oude-God of Mortsel-Deurnesteen ...Trainspotterke schreef:Waarom zouden ze daarvoor moeten aankondigen?Pieter schreef:Toen ik vandaag op de trein zat van Sint-Katelijne-Waver richting Antwerpen nam mijn trein, tot mijn grote verbazing, voorbij Kontich de wissel naar L27 om zo via Mortsel-Liersesteenweg en Mortsel in Antwerpen Berchem aan te komen. Dit volledig zonder enige aankondiging van de NMBS. Heeft iemand een idee waarom dit gebeurde.
GreetZ
PieterDat kost nu ook niet zoveel extra tijd voor de omleiding.
De omroepinstallatie werkte wel, want hij riep rond, uitzonderlijke stop "Mortsel Liersesteenweg".Steven schreef:dan is er waarschijnlijk 1 iemand iets vergeten, kan traffic control zijn, kan de treinbegeleider zijn. of de omroepinstallatie deed het niet in uw rijtuig, maar dat merkt de treinbegeleider niet op de plaats waar hij afroept
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
-
- Berichten: 940
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
yep, bestaat nog.Molenbruch Y. schreef:Dag,
Ah, ik wist niet dat dat station nog bestaat sinds het niet meer bediend wordt. Is daar alles qua uitrusting van de perrons e.d. nog in goede staat?
Groeten,
Werd tot enige tijd terug dagelijks gebruikt tijdens de venieuwingswerken van lijn25. (ter vervanging van mortsel oude god)
Nu is het een stopplaats "in nood" als ik me goed herinner (te slecht weer om effe te gaan kijken

grts
o
Gaat de omnibus vanaf December niet altijd zo rijden ? Ik dacht dat lijn 25 de snelle treinen krijgt en 27 de trage.ostbahnhof schreef:yep, bestaat nog.Molenbruch Y. schreef:Dag,
Ah, ik wist niet dat dat station nog bestaat sinds het niet meer bediend wordt. Is daar alles qua uitrusting van de perrons e.d. nog in goede staat?
Groeten,
Werd tot enige tijd terug dagelijks gebruikt tijdens de venieuwingswerken van lijn25. (ter vervanging van mortsel oude god)
Nu is het een stopplaats "in nood" als ik me goed herinner (te slecht weer om effe te gaan kijken) dan ligt er steengruis. de plaatsaanduiding is er ook nog.
grts
o
-
- Berichten: 940
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
zou me verwonderen,dentheo schreef:
Gaat de omnibus vanaf December niet altijd zo rijden ? Ik dacht dat lijn 25 de snelle treinen krijgt en 27 de trage.
Oude God ligt heel wat beter dan Liersesteenweg, heb geen idee.
Voor Deurnesteenweg op 25 is dit geen verschil, ligt op 100 meter van Mortsel op L15 waar de L trein BRU-ANTW dan zou stoppen indien hij langs Liersesteenweg gaat.
afwachten,
grts
o
Daar geloof ik ook al niets van.dentheo schreef: Gaat de omnibus vanaf december niet altijd zo rijden? Ik dacht dat lijn 25 de snelle treinen krijgt en 27 de trage.
De lijn 27 is de goederenlijn bij uitstek.
Als ze al die omnibuskes via lijn 27 gaan trekken, gaan die hkm vanaf Antwerpen Noord al stapvoets moeten rijden.
Ik heb de indruk, dat er hier enorm veel gefantaseerd wordt.

Bart schreef:Daar geloof ik ook al niets van.dentheo schreef: Gaat de omnibus vanaf december niet altijd zo rijden? Ik dacht dat lijn 25 de snelle treinen krijgt en 27 de trage.
De lijn 27 is de goederenlijn bij uitstek.
Als ze al die omnibuskes via lijn 27 gaan trekken, gaan die hkm vanaf Antwerpen Noord al stapvoets moeten rijden.
Ik heb de indruk, dat er hier enorm veel gefantaseerd wordt.
"normaal" ging vanaf december de Thalys en de Ansaldo TGV over de 25 naar Brussel. wat er nu nog van in huis zal komen ??? Thalys wel, maar dat zijn maar 6 paar per dag ?
Mij anders niet.Steven schreef:over de 27 van kontich tot vilvoorde lijkt me logisch
In Mechelen de omnibus even opzij op den IC door te laten, gelijk ze het nu reeds doen lijkt me veel beter.
Ze zouden het aantal hkv op de lijn 27 tot een minimum moeten beperken, of hoogstens 1 IC erop laten rijden.