Steven schreef:over de 27 van kontich tot vilvoorde lijkt me logisch
Mij anders niet.
In Mechelen de omnibus even opzij op den IC door te laten, gelijk ze het nu reeds doen lijkt me veel beter.
Ze zouden het aantal hkv op de lijn 27 tot een minimum moeten beperken, of hoogstens 1 IC erop laten rijden.
Normaal krijg je over een lijn de meeste treinen gepompt als je dezelfde snelheden bij elkaar zet.Als ze allemaal even snel rijden krijg je er een door per drie minuten dus 20 per uur per richting (zie metro).
De gemiddelde snelheid van een omnibus ligt dichter bij een goederentrein, dus moet je die combineren, maar niet zoals nu (vroeger) Thalys (TEE) en goederentreinen.
eigenlijk zouden ze best L25/27 ombouwen naar zoiets als L36N. 2 snelle sporen in het midden en 2 trage sporen aan de buitenkant. Dan kan er op meerdere plaatsen gewisseld worden tussen de snelle en de trage lijn en is er een grotere capaciteit en snelheid mogelijk
Shrek schreef:eigenlijk zouden ze best L25/27 ombouwen naar zoiets als L36N. 2 snelle sporen in het midden en 2 trage sporen aan de buitenkant. Dan kan er op meerdere plaatsen gewisseld worden tussen de snelle en de trage lijn en is er een grotere capaciteit en snelheid mogelijk
Daar heb ik ook al eens over gedacht. Volgens mij kan men veel ruimte terug vrijmaken door het zo te doen, bv bij de fly-overs in Sint-Katelijne Waver en Mechelen.
Bij de Y's in Mechelen zouden dan wel veel tunneltjes gebruikt moeten worden...
Wover schreef:
eigelijk niet hoor, alleen tussen mechelen en nekkerspoel moet 1 spoor van L27 onder die van L25. L25 ligt daar toch al veel hoger dan L27 dus zo moeilijk kan dat niet zijn
de aansluiting van L27B is eigelijk al op de 2 buitenste sporen
Wover schreef:
eigelijk niet hoor, alleen tussen mechelen en nekkerspoel moet 1 spoor van L27 onder die van L25. L25 ligt daar toch al veel hoger dan L27 dus zo moeilijk kan dat niet zijn
de aansluiting van L27B is eigelijk al op de 2 buitenste sporen
Hoe gaat men 25 (B ?) de diabolo daartussen vlechten ??
Hoe gaat men 25 (B ?) de diabolo daartussen vlechten ??
Start die diabolo niet na Mechelen, ergens tusen Mech en Vilvoorde?
Volgens mij start de diabolo tussen Nekkerspoel en Mechelen, tussen het arsenaal en het station wordt nu toch ruimte vrijgemaakt voor twee bijkomende sporen met perron ?
dentheo schreef:
Volgens mij start de diabolo tussen Nekkerspoel en Mechelen, tussen het arsenaal en het station wordt nu toch ruimte vrijgemaakt voor twee bijkomende sporen met perron ?
Er komen inderdaad 2 nieuwe sporen aan de kant van de CW Mechelen.