Opening Betuwelijn zaterdag 14:00 op tv
Ik heb vernomen dat B-Cargo 2 contracten van Veolia heeft binnengehaald voor het Belgische gedeelte (het Nederlandse en Franse gedeelte wordt door Veolia zelf gedaan) , er zouden er nog meerdere moeten volgen..
Dat was natuurlijk buiten Fret gerekend : morgen al is er topoverleg tussen B-Cargo en Fret en de kans is niet min dat de contracten algauw weer worden opgegeven..
Nu kunnen ze eens mee profiteren van de goede (!!!) vrije markt met een stabiele en degelijke privé-speler , nee , weer aan de broek hangen van een stijf , nagenoeg failliet FRET..
Ben je dan verwonderd dat de privé dan zelf hun materieel laat goedkeuren en stuk voor stuk contracten die eerst naar B-Cargo gingen uiteindelijk naar de privé gaan door dit idioot geklungel ? Moeten wij een bedrijf sponseren dat nagenoeg toch zo goed als stervende is ? Neen , en als het van de Vlaamse verantwoordelijken binnen B-Cargo afhing bleven de contracten van Veolia bij B-Cargo.. maar de Franstaligen (ik zeg opzettelijk 'Franstaligen' want het zijn niet altijd Walen die dingen tegenhouden) weten niet beter want de privé is toch zo'n vies woord..
Dat was natuurlijk buiten Fret gerekend : morgen al is er topoverleg tussen B-Cargo en Fret en de kans is niet min dat de contracten algauw weer worden opgegeven..
Nu kunnen ze eens mee profiteren van de goede (!!!) vrije markt met een stabiele en degelijke privé-speler , nee , weer aan de broek hangen van een stijf , nagenoeg failliet FRET..

Ben je dan verwonderd dat de privé dan zelf hun materieel laat goedkeuren en stuk voor stuk contracten die eerst naar B-Cargo gingen uiteindelijk naar de privé gaan door dit idioot geklungel ? Moeten wij een bedrijf sponseren dat nagenoeg toch zo goed als stervende is ? Neen , en als het van de Vlaamse verantwoordelijken binnen B-Cargo afhing bleven de contracten van Veolia bij B-Cargo.. maar de Franstaligen (ik zeg opzettelijk 'Franstaligen' want het zijn niet altijd Walen die dingen tegenhouden) weten niet beter want de privé is toch zo'n vies woord..

Het draait niet om marktaandeel in de wereld, het draait om winst. Maakt B-Cargo dat? Veolia, Rail4Chem, Trainsport en velen anderen wel.Steven schreef:bibberen? ze hebben nog steeds meer als 90% van de cargo in handen. als firma bibber je dan toch niet (of je nu rendabel bent of niet effe terzijde gelaten). ik denk dat ze bij bij cargo ten vroegste gaan bibberen als da marktaandeel meer als 20% zakt en dan hebben ze nog steeds een meerderheid.
uit het activiteitenverslag van de nmbs van 2006 blijkt het volgende:
Bruto exploitatieresultaat (EBITDA) (dit is de winst voor aftrek van rentekosten op reeds bestaande schulden, voor aftrek van belastingen en voor afschrijvingen)
+132 miljoen euro (stijging van 205 procent tov het jaar voordien)
Netto operationeel resultaat komt evenwel uit op -138,3 miljoen euro. desondanks daalt het verlies met bijna de helft (-221,5 miloen euro in 2005)
Dit relatief goede resultaat is te danken aan een verhoogde productiviteit van het personeel. De nettodotatie per reizigerkilometer is van 2001 tot 2006 gedaald met 16 procent.
B-cargo maakt inderdaad verlies (in het verslag staan, hoe kan het ok anders, geen cijfers over het verlies van B-cargo) maar kent een stijging van het goederenvervoer tot 59,4 miljoen ton goederen en een stijging van de omzet mlet 15 procent
Tot zover de cijfers,
eenieder zijn interpretatie ervan.... Maar B-cargo evolueert wel in de goede richting me dunkt..... Al zullen ze nog wel mrktaandeel verliezen, maar dat is normaal als voormalig monopolist (zie ook belgacom en fucking electrabel)
Groeten
Groetjes
Bruto exploitatieresultaat (EBITDA) (dit is de winst voor aftrek van rentekosten op reeds bestaande schulden, voor aftrek van belastingen en voor afschrijvingen)
+132 miljoen euro (stijging van 205 procent tov het jaar voordien)
Netto operationeel resultaat komt evenwel uit op -138,3 miljoen euro. desondanks daalt het verlies met bijna de helft (-221,5 miloen euro in 2005)
Dit relatief goede resultaat is te danken aan een verhoogde productiviteit van het personeel. De nettodotatie per reizigerkilometer is van 2001 tot 2006 gedaald met 16 procent.
B-cargo maakt inderdaad verlies (in het verslag staan, hoe kan het ok anders, geen cijfers over het verlies van B-cargo) maar kent een stijging van het goederenvervoer tot 59,4 miljoen ton goederen en een stijging van de omzet mlet 15 procent
Tot zover de cijfers,
eenieder zijn interpretatie ervan.... Maar B-cargo evolueert wel in de goede richting me dunkt..... Al zullen ze nog wel mrktaandeel verliezen, maar dat is normaal als voormalig monopolist (zie ook belgacom en fucking electrabel)
Groeten
Groetjes
Waar ging de overdracht gebeuren ? Essen of Roosendaal ?msts.be schreef:Ik heb vernomen dat B-Cargo 2 contracten van Veolia heeft binnengehaald voor het Belgische gedeelte (het Nederlandse en Franse gedeelte wordt door Veolia zelf gedaan) , er zouden er nog meerdere moeten volgen..
Dat was natuurlijk buiten Fret gerekend : morgen al is er topoverleg tussen B-Cargo en Fret en de kans is niet min dat de contracten algauw weer worden opgegeven..
Ben je dan verwonderd dat de privé dan zelf hun materieel laat goedkeuren en stuk voor stuk contracten die eerst naar B-Cargo gingen uiteindelijk naar de privé gaan door dit idioot geklungel ? Moeten wij een bedrijf sponseren dat nagenoeg toch zo goed als stervende is ? Neen , en als het van de Vlaamse verantwoordelijken binnen B-Cargo afhing bleven de contracten van Veolia bij B-Cargo.. maar de Franstaligen (ik zeg opzettelijk 'Franstaligen' want het zijn niet altijd Walen die dingen tegenhouden) weten niet beter want de privé is toch zo'n vies woord..
Blijkbaar betrof het enkel maar een trein Frankrijk-België.. maar toch de uitleg : In Dourges (Noord-Frankrijk) werd de trein overgenomen door bestuurders van Kortrijk (waarschijnlijk met HLE12, treinen van privé slepen met BB36000 zou straf zijn
) en die reed tot aan Schijnpoort.Van daaruit gaat het met een triple-HLR77 naar de Waaslandhaven tegen een tergend traag tempo...
De managers van Veolia vroegen waarom de trein niet rechtstreeks via L59 kon rijden ipv die idiote "heilige" omweg via L53 en L27 omdat de reisweg via die laatste 2 zo'n uur extra in beslag neemt.Komt de manager van B-Cargo op de proppen dat via L59 geen goederentreinen rijden.. hallo ? Het is toch perfect mogelijk om daar met goederentreinen over te rijden ?

De managers van Veolia vroegen waarom de trein niet rechtstreeks via L59 kon rijden ipv die idiote "heilige" omweg via L53 en L27 omdat de reisweg via die laatste 2 zo'n uur extra in beslag neemt.Komt de manager van B-Cargo op de proppen dat via L59 geen goederentreinen rijden.. hallo ? Het is toch perfect mogelijk om daar met goederentreinen over te rijden ?
Ofwel heeft die manager van b-cargo een fout gemaakt want er rijden natuurlijk wel treinen over l59... Ofwel is het niet juist dat hij dat gezegd heeft... ofwel...
Ik denk dat die omleiding te maken heeft met de kennedytunnel, die beperkingen oplegt qua last. Deze beperkingen zijn verschillend afhankelijk van de richting waarin je de tunnel doorkruist... Er zijn ook nog andere beperkingen. Zo mag een goederentrein remregime g in de richting van antwerpen slechts 70 km per uur , in de andere richting is dat 80 of 90 km per uur, afhankelijk van het remmingsbulletin.
Eens de boog van lijn 59 naar lijn 10 zal klaar zijn, zullen treinen rechtstreeks naar de waaslandhaven kunnen rijden zonder locwissel of zonder verandering van rijrichting.
Ik denk dat die omleiding te maken heeft met de kennedytunnel, die beperkingen oplegt qua last. Deze beperkingen zijn verschillend afhankelijk van de richting waarin je de tunnel doorkruist... Er zijn ook nog andere beperkingen. Zo mag een goederentrein remregime g in de richting van antwerpen slechts 70 km per uur , in de andere richting is dat 80 of 90 km per uur, afhankelijk van het remmingsbulletin.
Eens de boog van lijn 59 naar lijn 10 zal klaar zijn, zullen treinen rechtstreeks naar de waaslandhaven kunnen rijden zonder locwissel of zonder verandering van rijrichting.
super1500 schreef:jep, dat liep van Brussel naar Olen, en splitste daar in een Noordelijke tak (naar Nederland) en een Oostelijke tak (naar Duitsland...K V B schreef: Herinnert er zich iemand nog het allereerste TGV plan voor België?
en dan de groene jongens maar protesteren tegen de TGV...
jammer dat deze plannen nooit gerealizeerd zijn, dan hadden de Kempen ten minste een deftige trein onsluiting gehad richting Brussel, Nederland en Duitsland...
Nee want er lag geen station op.....pietmol schreef:super1500 schreef:jep, dat liep van Brussel naar Olen, en splitste daar in een Noordelijke tak (naar Nederland) en een Oostelijke tak (naar Duitsland...K V B schreef: Herinnert er zich iemand nog het allereerste TGV plan voor België?
en dan de groene jongens maar protesteren tegen de TGV...
jammer dat deze plannen nooit gerealizeerd zijn, dan hadden de Kempen ten minste een deftige trein onsluiting gehad richting Brussel, Nederland en Duitsland...