Afschaffing 2 IC's tussen Brussel en Amsterdam
Afschaffing 2 IC's tussen Brussel en Amsterdam
Van 16/7 tot 31/8 worden IC633 (Amsterdam-Brussel) en IC613 (Brussel-Amsterdam) afgeschaft.
Volgens de reisplanner wordt IC613 beperkt tot Roosendaal.
In een mededeling vermeldt de NMBS dat de treinen worden afgeschaft om 'technische redenen'.
Vermoedelijk is de reden dus het tekort aan HLE 11's.
De NMBS spreekt ook van daluren. In het toeristisch hoogseizoen kan je dit moeilijk daluren noemen voor deze treinen.
Nog maar eens het gevolg van het eindeloos geknoei met de HSL 4.
Men spreekt nu al van 2009 als mogelijk vroegste datum voor de ingebruikname.
Volgens de reisplanner wordt IC613 beperkt tot Roosendaal.
In een mededeling vermeldt de NMBS dat de treinen worden afgeschaft om 'technische redenen'.
Vermoedelijk is de reden dus het tekort aan HLE 11's.
De NMBS spreekt ook van daluren. In het toeristisch hoogseizoen kan je dit moeilijk daluren noemen voor deze treinen.
Nog maar eens het gevolg van het eindeloos geknoei met de HSL 4.
Men spreekt nu al van 2009 als mogelijk vroegste datum voor de ingebruikname.
Hallo,
En een 55: Tegen als de TB's de loc geleerd hebben, en tegen als de homologatie in orde is, en tegen als de beveiliging in orde is, zijn de Ansola-stellen er al lang...
Groeten,
Joris De Mol
Vergeet niet dat men geen Beneluxrijtuigen te kort heeft, maar Benelux-Locs.260689 schreef: of 55 met I6/I10 of mss wel I5 die staan toch ma weg te rotte
En een 55: Tegen als de TB's de loc geleerd hebben, en tegen als de homologatie in orde is, en tegen als de beveiliging in orde is, zijn de Ansola-stellen er al lang...
Groeten,
Joris De Mol
Huh, je bedoelt waarschijnlijk AnsaldoJoris schreef:En een 55: Tegen als de TB's de loc geleerd hebben, en tegen als de homologatie in orde is, en tegen als de beveiliging in orde is, zijn de Ansola-stellen er al lang...

Van dat laatste wat je zegt, zou ik nog zo zeker niet zijn...
Heeft er eigenlijk al iemand zelfs maar een foto gezien van zo een stel?
Het enige wat men steeds laat zien zijn zogenaamde 'artist impressions', maw tekeningen.
Het schijnt dat er in mei een afvaardiging van NS en NMBS zijn gaan kijken in Italië, ik weet niet wat ze daar te zien hebben gekregen, waarschijnlijk een bord spaghetti.
Ook op de website van Ansaldo vind je hier niets over. Het laatste nieuwsbericht dateert van 2005 !
En vergeet niet dat al de dingen die je opnoemt (opleiding TB's, homologatie, beveiliging) evengoed gelden voor die Ansaldo krengen.
ROVER en de BTTB protesteren tegen de afschaffing van de 2 Beneluxtreinen.
De reizigersverenigingen vinden het niet aanvaardbaar dat midden in het drukke vakantieseizoen treinen worden opgeheven.
Het Nederlands-Belgische vakblad Personenvervoer noemde de Benelux-treinen onlangs de meest onbetrouwbare internationale trein in Europa.
En dan te weten dat er een gloednieuwe HST-lijn ligt weg te roesten door de totaal onbegrijpelijke beslissing die HST-treinen bij Ansaldo te bestellen
De reizigersverenigingen vinden het niet aanvaardbaar dat midden in het drukke vakantieseizoen treinen worden opgeheven.
Het Nederlands-Belgische vakblad Personenvervoer noemde de Benelux-treinen onlangs de meest onbetrouwbare internationale trein in Europa.
En dan te weten dat er een gloednieuwe HST-lijn ligt weg te roesten door de totaal onbegrijpelijke beslissing die HST-treinen bij Ansaldo te bestellen
Laatst gewijzigd door Adler op 14 jul 2007, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
En een nieuwsbericht gekopieerd van http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewt ... 682#151682
Rover, de belangenorganisatie van reizigers in het openbaar vervoer, is ook teleurgesteld in de NS. De organisatie is er niet blij mee dat de twee ritten per dag van de Beneluxtrein met ingang van maandag vervallen. De uurdienst tussen Amsterdam en Brussel kampt met een tekort aan locomotieven.
De trein die normaal gesproken om 10.26 uur vertrekt vanuit Amsterdam, rijdt tot en met 31 augustus niet, net als de trein die om 13.40 uur richting Nederland vertrekt vanuit Brussel.
Van de twaalf locomotieven die geschikt zijn om te rijden op zowel Nederlands als Belgisch spoor, is bijna de helft kapot.
Compensatie
Rover vindt samen met de Belgische zusterorganisatie BTTB dat de Nederlandse Spoorwegen en de Belgische spooronderneming NMBS vervangende treinen moeten inzetten. "Midden in het drukke vakantieseizoen en zonder voldoende compensatie een trein tussen beide steden opheffen is voor de reizigers niet aanvaardbaar", aldus Rover.
NS heeft volgens een woordvoerder aangeboden om locomotieven in te zetten die straks worden gebruikt op HSL-Zuid. Tot nog toe heeft de NMBS geen gebruik gemaakt van dat aanbod. De reden daarvoor is onbekend. De NMBS was vrijdag niet bereikbaar voor commentaar.
Aansluiting
Tussen Rotterdam en Roosendaal zet NS de komende anderhalve maand wel twee extra intercity's in, zodat reizigers van en naar Zeeland hun aansluiting niet missen.
Dat is slechts een pleister op de wonde voor Rover en BTTB. Zij vinden dat het steeds slechter gaat met de Beneluxtrein. "Regelmatig valt hij uit en als hij wel rijdt, zijn er meestal veel te weinig zitplaatsen", aldus Rover.
"Het komt geregeld voor dat passagiers tussen Rotterdam en Antwerpen moeten staan. De laatste maanden wordt het met de Beneluxtrein van kwaad tot erger".
Rover, de belangenorganisatie van reizigers in het openbaar vervoer, is ook teleurgesteld in de NS. De organisatie is er niet blij mee dat de twee ritten per dag van de Beneluxtrein met ingang van maandag vervallen. De uurdienst tussen Amsterdam en Brussel kampt met een tekort aan locomotieven.
De trein die normaal gesproken om 10.26 uur vertrekt vanuit Amsterdam, rijdt tot en met 31 augustus niet, net als de trein die om 13.40 uur richting Nederland vertrekt vanuit Brussel.
Van de twaalf locomotieven die geschikt zijn om te rijden op zowel Nederlands als Belgisch spoor, is bijna de helft kapot.
Compensatie
Rover vindt samen met de Belgische zusterorganisatie BTTB dat de Nederlandse Spoorwegen en de Belgische spooronderneming NMBS vervangende treinen moeten inzetten. "Midden in het drukke vakantieseizoen en zonder voldoende compensatie een trein tussen beide steden opheffen is voor de reizigers niet aanvaardbaar", aldus Rover.
NS heeft volgens een woordvoerder aangeboden om locomotieven in te zetten die straks worden gebruikt op HSL-Zuid. Tot nog toe heeft de NMBS geen gebruik gemaakt van dat aanbod. De reden daarvoor is onbekend. De NMBS was vrijdag niet bereikbaar voor commentaar.
Aansluiting
Tussen Rotterdam en Roosendaal zet NS de komende anderhalve maand wel twee extra intercity's in, zodat reizigers van en naar Zeeland hun aansluiting niet missen.
Dat is slechts een pleister op de wonde voor Rover en BTTB. Zij vinden dat het steeds slechter gaat met de Beneluxtrein. "Regelmatig valt hij uit en als hij wel rijdt, zijn er meestal veel te weinig zitplaatsen", aldus Rover.
"Het komt geregeld voor dat passagiers tussen Rotterdam en Antwerpen moeten staan. De laatste maanden wordt het met de Beneluxtrein van kwaad tot erger".
Wat is me dat voor iets ? Nog liever doodvallen dan hulp aan te nemen.sweek schreef: NS heeft volgens een woordvoerder aangeboden om locomotieven in te zetten die straks worden gebruikt op HSL-Zuid. Tot nog toe heeft de NMBS geen gebruik gemaakt van dat aanbod. De reden daarvoor is onbekend. De NMBS was vrijdag niet bereikbaar voor commentaar.
Deze locs zijn nog niet gehomologeerd, en dat weten ze in Nederland maar al te goed. Verder is dit zever in pakskes daar er dan nog typeopleiding moet gegeven worden... Dit alles zal waarschijnlijk gewoon even lang duren als de periode waarin deze treinen zijn afgeschaft.Adler schreef: Wat is me dat voor iets ? Nog liever doodvallen dan hulp aan te nemen.
Het probleem rond de homolegatie zou hem trouwens ergens bij een ingangsfilter situeren, heeft men mij wijsgemaakt.
edit: effe de typefouten eruit gehaald...
Laatst gewijzigd door Nils op 16 jul 2007, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach ja en dan meet men het persluchtverbruik ook op een iets andere manier dan men het in Brussel ooit uitgedacht heeft....Nils schreef:Deze locs zijn nog niet gehomologeerd, en dat weten ze in Nederland maar al te goed. Verder is dit zever in pakskes daar er dan nog typeopleiding moet gegeven worden... Dit alles zal waarschijnlijk gewoon even lang duren als de periode waarin deze treinen zijn afgeschaft.Adler schreef: Wat is me dat voor iets ? Nog liever doodvallen dan hulp aan te nemen.
Het probkeem rond de homolegatie ou hem trouwen ergens bij een ingangsfilter situeren, heeft men mij wijsgemaakt.
Als dat zo voortgaat kan het nog jaren duren...
Volgens HOV van deze maand zouden er vanaf 3 september ook enkele Traxxen op de Benelux worden ingezet. Dat klopt ook zo'n beetje met de beperkte dienstregeling van de Benelux.dentheo schreef:Ach ja en dan meet men het persluchtverbruik ook op een iets andere manier dan men het in Brussel ooit uitgedacht heeft....
Als dat zo voortgaat kan het nog jaren duren...
Groetjes,
Rian
Re: Afschaffing 2 IC's tussen Brussel en Amsterdam
Volgens de treinplanner is IC633 ook beperkt tot Roosendaal. Gisteren in Roosendaal was er echter van deze trein niks te zien...Adler schreef:Van 16/7 tot 31/8 worden IC633 (Amsterdam-Brussel) en IC613 (Brussel-Amsterdam) afgeschaft.
Volgens de reisplanner wordt IC613 beperkt tot Roosendaal.
Vergeet niet dat die stellen eigenlijk niet gehomelogeerd zijn in Nederland. Ze mogen slechts tot Roosendaal en terug rijden, ze bezitten ook geen ATB. Net als de klassiekjes en reeks 13 die heen en weer naar Maastricht rijden.260689 schreef:alle en al die andere keren reden ze met 800 naar roosendaal waarom nu ni zo oplossen.
Wat ik me afvraag; waarom geen loc wissel in Roosendaal? Bijvoorbeeld de rijtuigen tot Roosendaal laten slepen door een NS 1800, en deze daar afwisselen met een NMBS HLE 27 of 13. Er komen wel eens meer 27'ers in Roosendaal, bijvoorbeeld met de bedevaarttrein. Uitzonderlijk komt er zelfs wel eens een HLE 12 met een nucleaire trein voor Frankrijk.
Lokwissel duurt langer en is veel omslachtiger dan mensen laten overstappen. Bij grotere vertraging kun je de aansluiting ook opblazen.FlyingDutchman schreef:Vergeet niet dat die stellen eigenlijk niet gehomelogeerd zijn in Nederland. Ze mogen slechts tot Roosendaal en terug rijden, ze bezitten ook geen ATB. Net als de klassiekjes en reeks 13 die heen en weer naar Maastricht rijden.260689 schreef:alle en al die andere keren reden ze met 800 naar roosendaal waarom nu ni zo oplossen.
Wat ik me afvraag; waarom geen loc wissel in Roosendaal? .