nergens info te vinden op het internet in dat verband, maar ik vermoed dat als uw fiets in een draagtas zit (wielen zijn dus gedemonteerd) hij ook als bagage beschouwd kan worden zoals op de tgv
Steven schreef:nergens info te vinden op het internet in dat verband, maar ik vermoed dat als uw fiets in een draagtas zit (wielen zijn dus gedemonteerd) hij ook als bagage beschouwd kan worden zoals op de tgv
Dat is inderdaad de enige manier om in de ICE een fiets mee te nemen. De ICE heeft geen plaats voor gewone fietsen.
Gewone fietsen kan je wel meenemen op de meeste IC's en RE's tussen Frankfurt en Keulen (Fahrradmitnahme aanvinken bij de DB reisplanner).
Op sommige IC's is wel reservering verplicht voor fietsen.
Maar dan moet je natuurlijk nog in Brussel geraken.
Ik zal dus verplicht zijn om per IC van Frankfurt naar België terug te keren. Ik zou zelfs overwegen om het stuk Aachen - Welkenraedt per fiets i.p.v. per trein af te leggen :p
Ik zal dus verplicht zijn om per IC van Frankfurt naar België terug te keren. Ik zou zelfs overwegen om het stuk Aachen - Welkenraedt per fiets i.p.v. per trein af te leggen :p
De DB reisplanner geeft maar 1 oplossing met de fiets:
Met RE en/of IC van Frankfurt naar Münster(Westf)Hbf via Mainz en dan van Münster(Westf)Hbf naar Brussel met de DB nachttrein NZ 236 (Spar-Night tarief mogelijk)
Adler schreef:De DB reisplanner geeft maar 1 oplossing met de fiets:
Met RE en/of IC van Frankfurt naar Münster(Westf)Hbf via Mainz en dan van Münster(Westf)Hbf naar Brussel met de DB nachttrein NZ 236 (Spar-Night tarief mogelijk)
Dat komt doordat de NMBS geen informatie over fietsvervoer in België doorgeeft. De planner kent voor België alleen enkele internationale treinen met fietsvervoer, waaronder deze nachttrein. Andere oplossingen zouden moeten zijn: IC naar Keulen, RE naar Aken, IR naar Luik (of Verviers, dat is handiger voor de overstap met fiets), IC naar Brussel.
Ik zal dus verplicht zijn om per IC van Frankfurt naar België terug te keren. Ik zou zelfs overwegen om het stuk Aachen - Welkenraedt per fiets i.p.v. per trein af te leggen :p
waarom niet aachen eupen
Ja, Aachen - Eupen zou zelfs nog beter zijn. Zo ver is dat niet van mekaar, en dat spaart een overstap (met slechte aansluitingen) uit in Aachen en Welkenraedt.
Ook het feit dat je de op die manier de extra prijs van grensoverschrijding bovenop het gewone ticket niet moet betalen.