Materieel GEN-CR
Ze zijn dus normaal voor de CR/GEN-lijnen, maar of die daar ook gaan blijven durf ik wel te betwijfelen. Je hebt zo nog Breaks ook met opschrift "Brussels Airport Express", toch vreemd dat ik die dan zie rijden op IC L richting West-Vlaanderen. Op den duur raken die toch vermengd. Misschien van zodra er meer echte GEN-stellen geleverd zijn zou je ze wel eens kunnen zien buiten het GEN-netwerk (als die livrei er dan nog is natuurlijk, de CR zal dan wel niet meer bestaan).
Steven schreef:waarom zou je moeten rechtstaan, in de twee kleine middenste ruimtes zijn stoelen voorzien die kunnen dichtklappen voor het geval er een fiets, kinderwagen of rolstoel meegaat. anders kan je daar perfect zitten net zoals bij een M6 multifunctioneel het geval is op het onderste verdiep.
Gingen ze ze de GEN-CR-stellen niet all banken wegdoen in de toekomst?
(Is een tijdje geleden dat ik dit hier heb opgevolgd

Dat is eerder de schrik van sommigen, en ook de indruk die wat werd gegeven met dat moderniseringsvoorstel (3D-beeld met PC gemaakt). Daar zag je zo een ruimte met "staanplaatsen" (lees: klapstoelen).OO-MSS schreef:Gingen ze ze de GEN-CR-stellen niet all banken wegdoen in de toekomst?
Dat ze alle zitplaatsen zouden wegdoen lijkt mij zeer twijfelachtig of zelfs onbestaande, sommige trajecten duren gemakkelijk een uur, niemand gaat een uur rechtstaan om in Brussel te raken. De CR's van nu hebben trouwens ook altijd zitplaatsen net als al het andere materieel, dus het zou een fameuze sprong naar beneden zijn door in de toekomst alleen staanplaatsen te voorzien.
Hallo,
Een vraagje: gaat het GEN-project nog veranderen van naam, of blijft City-Rail de naam om de voorstadstreinen aan te duiden? Eigenlijk zou dat wel best zijn, want, CR is voor Vlamingen en Walen hetzelfde (GEN zal wel een andere lettercombinatie opleveren), en GEN is nu ook weer niet zo goe in de mond liggend als City-Rail, S-Bahn, RER,... ,maar dat is natuurlijk ene persoonlijke mening.
Het is anderszijds wel vrij stom dat men nu reclame zou maken voor een treinsoort die dan nog van naam zou veranderen...
Groeten,
Joris De Mol
Een vraagje: gaat het GEN-project nog veranderen van naam, of blijft City-Rail de naam om de voorstadstreinen aan te duiden? Eigenlijk zou dat wel best zijn, want, CR is voor Vlamingen en Walen hetzelfde (GEN zal wel een andere lettercombinatie opleveren), en GEN is nu ook weer niet zo goe in de mond liggend als City-Rail, S-Bahn, RER,... ,maar dat is natuurlijk ene persoonlijke mening.
Het is anderszijds wel vrij stom dat men nu reclame zou maken voor een treinsoort die dan nog van naam zou veranderen...
Groeten,
Joris De Mol
In het Staatsblad stond nog eens wat interessants (in de editie van vrijdag en maandag). Er komen 95 nieuwe stellen waarvan de levering eind 2009 begint, levering van 30 stellen per jaar waarbij ook Eurofima betrokken is voor de financiële kant.Merijn schreef:Duikbril AM86 schreef:Nu we in de topic De Panne- Kortrijk - Gent -Brussel-Luchthaven - Landen toch over rollend materiaal hebben heb ik een vraag over dat tekort.
Is er nu eigenlijk al nieuw rollend materiaal besteld in kader van het GEN alsook om het tekort te verhelpen?
De NMBS is precies niet zo snel om het tekort aan rollend materiaal aan te pakken??