Eurostar vraagje

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
OO-MSS

Eurostar vraagje

Bericht door OO-MSS »

Ik ben een tripje aan het plannen met de Eurostar van Lille naar Brussel. een paar vraagjes.

Vermits iedereen vanuit London/Ashford al door de Franse douane gepasseerd is, moet ik ook 30 minuten op voorhand zijn enzo??

Vermits ik met de IC-713 uit Kortrijk zal aankomen te Lille Flanders, zal ik nog genoeg tijd hebben voor de overstap (14h50-15h33)??

mvg,
Marc
Wover

Bericht door Wover »

Waarom vertrek je dan geen uurtje vroeger naar Lille, dan kan je daar eventueel nog wat door de stad lopen.

Lille was vorig jaar of twee jaar geleden culturele hoofdstad van Europa, dus er zal vast en zeker iets te zien zijn ;).
Shrek

Bericht door Shrek »

ik denk dat je zoizo wel zal moeten inchecken, je komt immers binnen de steriele zone, waar ook reizigers rondlopen die naar groot britannie gaan. Dus je zou een bom ofzo kunnen doorgeven :P
FLV-FGSP

Re: Eurostar vraagje

Bericht door FLV-FGSP »

OO-MSS schreef:Ik ben een tripje aan het plannen met de Eurostar van Lille naar Brussel. een paar vraagjes.
Vermits iedereen vanuit London/Ashford al door de Franse douane gepasseerd is, moet ik ook 30 minuten op voorhand zijn enzo??
Nee, 30 minuten is zwaar overdreven, de laatste keer dat ik de E* van Rijsel naar Brussel nam, ging de check-in pas 10 minuten voor het vertrek open.
OO-MSS schreef: Vermits ik met de IC-713 uit Kortrijk zal aankomen te Lille Flanders, zal ik nog genoeg tijd hebben voor de overstap (14h50-15h33)??
Je gaat je nog vervelen... Overigens is de TGV handiger, da's zonder check-in en ID-controle.
Wover

Bericht door Wover »

Niet vergeten dat je van Lille-Flandres naar Lille-Europe moet ;).
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

En dat is maar 5 minuten lopen ofzo :P
260689

Bericht door 260689 »

ik ben eens naar Lille-Europe en de eurostar richting brussel kan je gewoon ticket kopen en op de eurostar zonder door beveiliging te gaan.
ik heb nog foto (wel slechte) dat ik daar een eurostar kon fotograferen
Bert

Bericht door Bert »

NSNMBS schreef:En dat is maar 5 minuten lopen ofzo :P
Neem maar ietsje langer. Rekening houden met ev vertragingen.
Jules

Bericht door Jules »

De eurostar's richting Brussel komen normaal niet op een steriel spoor in Lille. Die van 15:33 kan makkelijk halen als je aankomt om 14:50.
TMTHALYS

Bericht door TMTHALYS »

Zoals hierboven aangehaald en jammer genoeg voor ons Trainmanagers is er GEEN identiteitscontrole of ticketcontrole/check-in in Lille Europe richting Brussel-Zuid. Je kan dus perfect 5 minuten voor vertrek op het perron komen en opstappen. Er is dus geen verschil tussen de E* en een TGV wat het traject Lille - Brussel betreft.
Shrek

Bericht door Shrek »

TMTHALYS schreef:Zoals hierboven aangehaald en jammer genoeg voor ons Trainmanagers is er GEEN identiteitscontrole of ticketcontrole/check-in in Lille Europe richting Brussel-Zuid. Je kan dus perfect 5 minuten voor vertrek op het perron komen en opstappen. Er is dus geen verschil tussen de E* en een TGV wat het traject Lille - Brussel betreft.
die trein komt toch aan in de steriele zone in brussel? dan kan je op die manier toch perfect een bom of zoiets binnensmokkelen :roll:
Patrick

Bericht door Patrick »

Shrek schreef:die trein komt toch aan in de steriele zone in brussel? dan kan je op die manier toch perfect een bom of zoiets binnensmokkelen :roll:
De steriele zone is toch de zone voorbij de checkin (dus ID-controle en bagagecontrole)? Bij aankomst is er geen controle meer op de perrons.
Plaats reactie