Blog met foto's stuurposten

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
TOPCyber

Bericht door TOPCyber »

Steven,

Alvast bedankt voor deze lokaties. Een paar weet ik wel te vinden, dus zal daar al mijn oor te luisteren leggen.

Is de HLE13 ook zo makkelijk te vinden?
Steven

Bericht door Steven »

hle 13 is vooral merelbeke, muizen, oostende, vorst (sinds kort), antwerpen noord (wat vlaanderen betreft)
TOPCyber

Bericht door TOPCyber »

Op dinsdag 2 augustus 2007 heb ik foto's kunnen nemen van de stuurposten van een AM62 en een AM73.

De MS206 had een slechte remming, wat me onmiddellijk opviel.

Foto's te bekijken op mijn blog (url in het begin van dit item) :)

Ivan
Steven

Bericht door Steven »

hehe lol in de klassiekjes moet je opletten als je zegt slechte rem
ze zijn gewoonweg niet allemaal van dezelfde remmen voorzien
je hebt er met schijfremmen en met schijfremmen en blokken (vroeger ook nog met blokken alleen), het zijn de 200reeks die enkel schijven hebben (als ik me niet vergis) waardoor het gevoel bij het remmen totaal anders is als de stellen die wel schijven EN blokken hebben zitten

schijfrem (remzool die ingrijpt op een schijf die op de wielas is gemonteerd)
remblok (blok die rechtstreeks ingrijpt op het loopvlak van het wiel)
TOPCyber

Bericht door TOPCyber »

De TB had er mij ook al iets over gezegd :)

Toch vond hij het vreemd bij die 206. "Normaal reageert hij beter", wist hij mij nog te zeggen :)
Steven

Bericht door Steven »

tja normaal, das een relatief begrip ze, ik denk da soms ook, maar da kan even goed aan het opvattingsvermogen van de tb liggen wa minder goed geslapen en je hebt al snel het gevoel da er dingen anders reageren terwijl dat in werkelijkheid totaal niets van aan is :-)
TOPCyber

Re: Blog met foto's stuurposten

Bericht door TOPCyber »

Als mucoviscidosepatiënt is het spijtig genoeg onmogelijk om een job als treinbestuurder te krijgen. Ook zou het niet verenigbaar zijn met de zware therapie die ik elke dag moet doorstaan.

Een droom van mij is om met een treinbestuurder te kunnen meerijden op bv. lijn 54 of 52, daar deze lijnen in mijn buurt passeren. Maar andere lijnen zijn uiteraard ook interessant.

Ik heb deze vraag al eens gesteld aan de NMBS, maar kreeg een overduidelijke NEEN als antwoord.

Als iemand mij eens aan boord van een stuurpost wil nemen voor een mooie rit, mag je mij iets laten weten op mijn e-mailadres ivan.plettinckx [at] telenet.be

Groetjes

Ivan
Laatst gewijzigd door TOPCyber op 06 mar 2008, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Der Lobbelt

Re: Blog met foto's stuurposten

Bericht door Der Lobbelt »

Mooie foto's, ben ook wel benieuwd naar de stuurstand van HLE13! Ik passeer bijna elke week langs Muizen, en daar staan meestal een mooi aantal HLE13-en!
Plaats reactie