vertrektijden van gent naar antwerpen???
-
- Berichten: 940
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
vertrektijden van gent naar antwerpen???
Moest vandaag in gent zijn.
Had geluk met het oprijden: een M4 trein, oef, kon m'n hoofd nog eens door de vensters steken. heerlijk, vooral mooi in de bochten!
deed me denken aan m'n trips in zwitserland. maar de SBB heeft nog wagens vanwaar de ramen helemaal naar beneden schuiven.
het was trouwens een stel met 2 21.. loks, de 2140 en denk 2159. waarschijnlijk was stuurstand defekt.
maar dan op de retour..... 2 treinen per uur: is ok maar je hebt 45 minuten geen trein en dan 2 op 15 minuten van elkaar???? jammer is dat.
Zag zoiets gisteren ook in de dienstregeing voor antwerp-lier op een werdag:
4 treinen per uur: knap maar ze vallen alle 4 binnen de 30 minuten, de volgende 30 minuten is er dan niets.
Hopelijk wordt hieraan gesleuteld, waarschijnlijk zijn er nog zo voorbeelden.
grts,
o
Had geluk met het oprijden: een M4 trein, oef, kon m'n hoofd nog eens door de vensters steken. heerlijk, vooral mooi in de bochten!
deed me denken aan m'n trips in zwitserland. maar de SBB heeft nog wagens vanwaar de ramen helemaal naar beneden schuiven.
het was trouwens een stel met 2 21.. loks, de 2140 en denk 2159. waarschijnlijk was stuurstand defekt.
maar dan op de retour..... 2 treinen per uur: is ok maar je hebt 45 minuten geen trein en dan 2 op 15 minuten van elkaar???? jammer is dat.
Zag zoiets gisteren ook in de dienstregeing voor antwerp-lier op een werdag:
4 treinen per uur: knap maar ze vallen alle 4 binnen de 30 minuten, de volgende 30 minuten is er dan niets.
Hopelijk wordt hieraan gesleuteld, waarschijnlijk zijn er nog zo voorbeelden.
grts,
o
Hoi,
Ook ik snap het nut niet van deze verschuiving! Vroeger had je in 't weekend evengoed een halfuurdienst tussen Gent en Antwerpen. Waarom men dit nu in de week heeft behouden en in het weekend weer veranderd heeft is mij een groot raadsel.
Het is volgens mij dan ook logisch dat de IC G steeds wat voller zit dan de IC C, omdat deze maar een 20-tal minuten van elkaar verschillen.
Het ergste van al is dat ook de busuren hierdoor veranderd zijn in Sint-Niklaas, waardoor de buslijnen onderling niet meer op elkaar aansluiten... 2x onlogisch nagedacht dus, want ook dat heeft geen effect gehad, aangezien de bussen wél nog steeds in een vaste kadans rijden, terwilj de trein dat niet meer doet.
Grtz,
Maikel
Ook ik snap het nut niet van deze verschuiving! Vroeger had je in 't weekend evengoed een halfuurdienst tussen Gent en Antwerpen. Waarom men dit nu in de week heeft behouden en in het weekend weer veranderd heeft is mij een groot raadsel.
Het is volgens mij dan ook logisch dat de IC G steeds wat voller zit dan de IC C, omdat deze maar een 20-tal minuten van elkaar verschillen.
Het ergste van al is dat ook de busuren hierdoor veranderd zijn in Sint-Niklaas, waardoor de buslijnen onderling niet meer op elkaar aansluiten... 2x onlogisch nagedacht dus, want ook dat heeft geen effect gehad, aangezien de bussen wél nog steeds in een vaste kadans rijden, terwilj de trein dat niet meer doet.
Grtz,
Maikel
Men heeft de dienstregeling van de IC E veranderd. Om de halfuurdienst Brugge-Brussel te behouden, moest men de IC A later doen vertrekken. Gevolg: De dienstregeling van de IC G verschilde maar één minuut van de IC A. Daarom heeft men de IC G vervroegd. De IC G stopt in Aalter, en om in de weekend meer zekerheid te hebben dat ze daardoor niet te dicht op elkaar zouden komen te zitten, vertrekt ze in weekend nog vroeger.
-
- Berichten: 940
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Nog steeds hetzelfde:
week-end: Gent St P.-Antwerpen: vertrekken op: ..:05 en ..:22 dus 2 treinen binnen de 17 min en dan 43 minuten geen trein, in de week is het 20/40
op week-dagen Antwerpen Berchem-Lier: vertrekken op: ..:21, 38, 48, 51
4 treinen op 30 minuten en dan niets.
er rijden zelfs 2 Elletjes op 3 minuten van elkaar
(omgekeerd zelfde situatie.)
wil nu niet moeilijk doen (begrijp de aansluitingsituatie in Lier) maar kan dit niet anders, bijvoorbeeld de Luik trein ergens om 05 laten rijden ipv 38 of zit die onderweg dan ergens achter? (iets voor de specialisten hier
)
grts
o
week-end: Gent St P.-Antwerpen: vertrekken op: ..:05 en ..:22 dus 2 treinen binnen de 17 min en dan 43 minuten geen trein, in de week is het 20/40
op week-dagen Antwerpen Berchem-Lier: vertrekken op: ..:21, 38, 48, 51
4 treinen op 30 minuten en dan niets.
er rijden zelfs 2 Elletjes op 3 minuten van elkaar

(omgekeerd zelfde situatie.)
wil nu niet moeilijk doen (begrijp de aansluitingsituatie in Lier) maar kan dit niet anders, bijvoorbeeld de Luik trein ergens om 05 laten rijden ipv 38 of zit die onderweg dan ergens achter? (iets voor de specialisten hier

grts
o
treinen Gent - Antwerpen
Je mag niet denken dat alleen maar IC ' s van de sporen gebruik maken.
Die 43 minuten dat er zogezegd geen trein rijdt zal wel gebruikt worden
door goederentreinen, diensttreinen of onderhoud aab het spoor.
Die 43 minuten dat er zogezegd geen trein rijdt zal wel gebruikt worden
door goederentreinen, diensttreinen of onderhoud aab het spoor.
-
- Berichten: 940
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: treinen Gent - Antwerpen
toch wel een slechte dienstverlening, ik hoop nog steeds dat de nmbs de strijd tegen de auto wint maar op deze manier zal dat niet lukken.Braintrain schreef:Je mag niet denken dat alleen maar IC ' s van de sporen gebruik maken.
Die 43 minuten dat er zogezegd geen trein rijdt zal wel gebruikt worden
door goederentreinen, diensttreinen of onderhoud aab het spoor.
grts,
o
-
- Berichten: 940
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Sorry kan het niet laten om dit af en toe weer naar boven te brengen...

Dacht vandaag aan het volgende toen ik natuurlijk de IC Oostende-Antwerpen weer aan m'n neus voorbij zag rijden in Gent Dampoort en weer 45 minuten moest wachten op het Lille-Flandres stel.
laat die 2 treinen rijden met AM96 materieel dan kunnen ze in Gent gekoppeld en ontkoppeld worden.
Dit geeft misschien de mogelijkheid om personeel extra vakantie te laten nemen in de zomermaanden.
En voor het treinaanbod gent-antwerpen maakt het geen verschil. Of er nu 2 treinen rijden volgens: 45 minuten niets en dan op 15 minuten 2 of 1 per 60 minuten dan kan dat kwartiertje er ook nog wel bij.
Eigenlijk dit gezever om te zeggen dat ik eigenlijk niet begrijp hoe het kan dat er IC's zo slecht gepland worden... (goederentreinen of loc's heb ik niet gezien, een loc 23xx moest zelfs 15 minuten wachten in dampoort tot wij wegwaren)
voor de rest alles ok.
zat vandaag in een I11 combinatie met stuurstandrijtuig en 2 21xx locs en 's avonds in een AM96 dus...
grts
o

Dacht vandaag aan het volgende toen ik natuurlijk de IC Oostende-Antwerpen weer aan m'n neus voorbij zag rijden in Gent Dampoort en weer 45 minuten moest wachten op het Lille-Flandres stel.
laat die 2 treinen rijden met AM96 materieel dan kunnen ze in Gent gekoppeld en ontkoppeld worden.
Dit geeft misschien de mogelijkheid om personeel extra vakantie te laten nemen in de zomermaanden.
En voor het treinaanbod gent-antwerpen maakt het geen verschil. Of er nu 2 treinen rijden volgens: 45 minuten niets en dan op 15 minuten 2 of 1 per 60 minuten dan kan dat kwartiertje er ook nog wel bij.
Eigenlijk dit gezever om te zeggen dat ik eigenlijk niet begrijp hoe het kan dat er IC's zo slecht gepland worden... (goederentreinen of loc's heb ik niet gezien, een loc 23xx moest zelfs 15 minuten wachten in dampoort tot wij wegwaren)
voor de rest alles ok.
zat vandaag in een I11 combinatie met stuurstandrijtuig en 2 21xx locs en 's avonds in een AM96 dus...

grts
o
Re: treinen Gent - Antwerpen
Blijkbaar zou er een derde IC komen in december. Zou deze dan Gent als eindbestemming hebben ?ostbahnhof schreef: toch wel een slechte dienstverlening, ik hoop nog steeds dat de nmbs de strijd tegen de auto wint maar op deze manier zal dat niet lukken.
grts,
o
Re: treinen Gent - Antwerpen
Bij ons in de depot wordt er nog steeds Blankenberge gezegd dat erbij komt vanaf december, en dat zou dus de derde trein richting Gent worden. Maar er zijn er andere bij die dit dan weer tegen spreken.ronny schreef: Blijkbaar zou er een derde IC komen in december. Zou deze dan Gent als eindbestemming hebben ?
Ik denk dat ze het zelf nog steeds niet weten.
Wat volgens mij ook een mogelijkheid zou kunnen zijn is, dat ze de L trein Antwerpen Sint-Niklaas gaan doortrekken tot Gent, en deze dan laten stoppen in A'pen Zuid, Zwijndrecht, Melsele, Beveren, Nieuwkerken, St-Niklaas, Belsele, Sinaai, Lokeren, Dampoort, Gentbrugge & Sint Pieters.
In het Waasland zijn politieke kopstukken al enkele maanden bezig met onderhandelingen met de NMBS om een beter treinaanbod tussen Sint-Niklaas & Brussel te krijgen, de "te lange" stilstand in Dendermonde, en stilstanden in gehuchten (Belsele, Sinaai & Zele) zijn daarbij het grote struikelblok.
Re: treinen Gent - Antwerpen
Is Freddy W er ook bij ?Bart schreef:[In het Waasland zijn politieke kopstukken al enkele maanden bezig met onderhandelingen met de NMBS om een beter treinaanbod tussen Sint-Niklaas & Brussel te krijgen, de "te lange" stilstand in Dendermonde, en stilstanden in gehuchten (Belsele, Sinaai & Zele) zijn daarbij het grote struikelblok.
Laatst gewijzigd door am62 op 10 aug 2007, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: treinen Gent - Antwerpen
De reden voor de verwarring is dat er bij Reizigers zeker plannen bestaan voor verbetering en uitbreiding van een aantal treinseries. Er zijn echter maar nauwelijks genoeg bestuurders om de bestaande dienst te rijden.Bart schreef:Bij ons in de depot wordt er nog steeds Blankenberge gezegd dat erbij komt vanaf december, en dat zou dus de derde trein richting Gent worden. Maar er zijn er andere bij die dit dan weer tegen spreken.
Ik denk dat ze het zelf nog steeds niet weten.
Blankenberge is - zoals ik in een ander topic al meldde - zeker niet voor december 2007. Over andere aanpassingen wordt eind deze maand beslist.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Men zou, als alle omstandigheden het toelaten, misschien beter eens nadenken over een paar extra P-treinen Sint-Niklaas -> Brussel en vice verca via de boog bij Gent, zoals er nu als dagelijks 2 zijn. Op die manier vermijdt je het kopmaken in Dendermonde en geef je in een even snelle tijd ook de reizigers uit Gentse Dampoortbuurt een rechtstreekse verbinding met Brussel. Met goede aansluitingen vanuit Eeklo lijkt me dat wel daar wel potentieel in te zitten. Bovendien rij je op die manier Brussel langs de zuidkant binnen, zodat dat zeker voor reizigers die daar moeten zijn toch wel een goede en snelle optie is. Maar de situatie op de lijnen 50 en 50A moet het natuurlijk toelaten, en dat zie ik niet in 1 2 3 zitten.
Groeten,
Groeten,