Overstaptijden

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Adler

Bericht door Adler »

Steven schreef:tja een trein naar de luchthaven, hoeveel mensen gbruiken die? ... de belgen die gebruiken massaal de grote parkings in zaventem. gaan dus met de auto.
En hoeveel mensen gaan met de trein op vakantie? Bijna niemand...
Men staat blijkbaar veel liever urenlang in de file met de auto.
En de spotgoedkope tarieven van de chartervliegtuigen en het afschaffen van bijna alle klassieke internationale treinen door de NMBS de laatste jaren bevordert ook niet het gebruik van de trein.
dentheo

Bericht door dentheo »

Adler schreef:
Steven schreef:tja een trein naar de luchthaven, hoeveel mensen gbruiken die? ... de belgen die gebruiken massaal de grote parkings in zaventem. gaan dus met de auto.
En hoeveel mensen gaan met de trein op vakantie? Bijna niemand...
Men staat blijkbaar veel liever urenlang in de file met de auto.
En de spotgoedkope tarieven van de chartervliegtuigen en het afschaffen van bijna alle klassieke internationale treinen door de NMBS de laatste jaren bevordert ook niet het gebruik van de trein.
Ik denk dat men daar niet over moet treuren, die markt is gewoon weg....
Ik ben nog zo gek van het te doen, maar het is dikwijls een ramp, ik durf het niemand voorstellen die geen treingek is.
Adler

Bericht door Adler »

dentheo schreef: Ik denk dat men daar niet over moet treuren, die markt is gewoon weg....
Ik ben nog zo gek van het te doen, maar het is dikwijls een ramp, ik durf het niemand voorstellen die geen treingek is.
Het is maar allemaal zoals je het bekijkt...
Als ik dikwijls die gestrande vliegtuigreizigers zie op het nieuws zou ik dat eerder een ramp durven noemen, en dan verwachten ze nog dat ze, voor die 40 euro die ze betaald hebben, een vier-sterren hotel krijgen als ze ergens vast zitten, om nog te zwijgen van de milieuramp die al die duizenden vluchten veroorzaakt.
Geef mij dan maar de trein.
Steven

Bericht door Steven »

voila adler zo is dat :-)
ik ben een vakantieganger per trein :-)
260689

Bericht door 260689 »

waar zijn de tijden van de autotreinen :evil: :evil:
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:voila adler zo is dat :-)
Hoho, ik ga ook met de trein maar het is en blijft pure treurnis.
Een nachtrein ook zo iets , al een seen deftige douche meegemaakt ?
Het blijft soort kamperen in een rijtuig...
K V B

Bericht door K V B »

dentheo schreef:
Ik ben ooit eens van Zürich naar Berlijn gereisd in een "Deluxe" cabine van de CNL. Helemaal in mijn eentje :-) Best luxe.
Maar goed, dat was voor 't werk. Privé is dat mij iets te duur.
Met een compartiment met wasgelegenheid in een slaaprijtuig kan ik mij echter ook prima redden. Een keer een douche overslaan is niet zo een ramp.
K V B

Bericht door K V B »

Steven schreef: de meeste treinen die ik dus verzeker naar de luchthaven zijn altijd grotendeels gevuld met niet belgen, de belgen die gebruiken massaal de grote parkings in zaventem. gaan dus met de auto.
Dat moet dus veranderen. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van grote luchthavens waar de meerderheid van de reizigers met de trein komt. Als echter de NMBS het de mensen niet eens mogelijk maakt handige verbindingen te vinden dan schiet het niet op.
dentheo

Bericht door dentheo »

K V B schreef:
dentheo schreef:
Ik ben ooit eens van Zürich naar Berlijn gereisd in een "Deluxe" cabine van de CNL. Helemaal in mijn eentje :-) Best luxe.
Maar goed, dat was voor 't werk. Privé is dat mij iets te duur.
Met een compartiment met wasgelegenheid in een slaaprijtuig kan ik mij echter ook prima redden. Een keer een douche overslaan is niet zo een ramp.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

In de Elipsos Talgo nachttreinen Paris-Barcelona/Madrid v.v. heeft ieder coupétje z'n eigen douche.
K V B

Bericht door K V B »

sncf-sncb schreef:In de Elipsos Talgo nachttreinen Paris-Barcelona/Madrid v.v. heeft ieder coupétje z'n eigen douche.
Alleen in de "Grand Class". De "Club" en "tourist" compartimenten hebben enkel een lavabo.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:niet zo zeer het stipt rijden wel het voorzien van standaard aansluitingen is er beter geregeld dan bij ons, hier spreekt men pas van een aansluiting wanneer je minstens 5 minuten hebt. onze dienstregeling is er op vele plaatsen ook ni op voorzien om bepaalde aansluitingen te geven.
Ik zal het nog eens herhalen dan:
Voor alle overstapstations zijn minimumoverstaptijden vastgelegd. Die zijn in België soms 5 minuten, maar soms ook 4 of 3 minuten. Het hangt van het station af. Ik ben echter wel van mening dat 4 minuten, zoals de NMBS kennelijk nog steeds hanteert voor Antwerpen-Centraal, te weinig is voor een overstap van +1 naar -2.

Groetjes,
Rian
Adler

Bericht door Adler »

rvdborgt schreef: Ik ben echter wel van mening dat 4 minuten, zoals de NMBS kennelijk nog steeds hanteert voor Antwerpen-Centraal, te weinig is voor een overstap van +1 naar -2.
Dit is absoluut juist. Het is volstrekt onmogelijk om in 4 minuten via de roltrappen zich van -2 naar +1 te begeven, zeker op het spitsuur als honderden mensen uitstappen op -2.
Bovendien zijn er treinen die altijd te laat aankomen en dan weer aansluitende treinen die altijd op tijd vertrekken zoals de L-trein naar Essen.
Bert

Bericht door Bert »

dentheo schreef:
En toch is het beter dan een nachtbus, auto of vliegtuig.
Al ooit een deftige slaapplaats gehad in een nachtbus, laat staan een lavabo.
Voor een auto geldt juist hetzelfde met als bijkomende nadeel, dat de kans bestaat dat je nog zelf mag rijden.
Een vliegtuig gaat dan wel sneller, maar een wasplaats heb ik nog nooit tegengekomen. (Toch niet op een gewoon vliegtuig) :wink:
K V B

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef:Ik zal het nog eens herhalen dan:
Voor alle overstapstations zijn minimumoverstaptijden vastgelegd. Die zijn in België soms 5 minuten, maar soms ook 4 of 3 minuten. Het hangt van het station af. Ik ben echter wel van mening dat 4 minuten, zoals de NMBS kennelijk nog steeds hanteert voor Antwerpen-Centraal, te weinig is voor een overstap van +1 naar -2.

Groetjes,
Rian
In Gent st. Pieters daarentegen is in 4 minuten overstappen vaak wel mogelijk, maar vindt de NMBS van niet.

Eigenlijk zou men Antwerpen Centraal voor het berekenen van overstappen in drie stations moeten delen. Dan kan men voor overstappen waar men op hetzelfde niveau blijft andere overstaptijden hanteren als voor als men van niveau wisselt.
Plaats reactie