Tja , en het 'experiment' van de DB (feitelijk de vroegere DR) op de Rübelandbahn was ook niet erg succesvol , speciale loks , speciale stelplaats , etc ... en vreemd genoeg heeft de DB er maar 1 jaar BR185 en BR189 laten rijden ter vervanging van de oude BR171 , en die zijn nu ook al verjaagd door 'Blue Tigers/Red Tigers' van de HVLE (ex OHE-Sp) .. diesels laten rijden op een volledig geëlektrificeerde lijn , waar hebben we dat nog eens gehoord ?
Mij heeft men altijd verteld dat, moest de spoorwegen zijn elektriciteit zelf maken, het in veel goedkoper zou komen.
in België vragen/vroegen de elektriciteitsmaatschappijen ongelooflijk hoge bedragen voor piekmomenten, maar de spoorwegen zijn/waren verplicht hun elektriciteit daar aan te kopen.
De Duitse spoorwegen maken hun in vele gevallen hun elektriciteit zelf, en hebben daar ook de voordelen van.
de nmbs heeft een aantal dieselgroepen staan om in de spits bij te springen waardoor het verbruik dat ze afnemen van de prive afgevlakt word. zo een dieselgroep staat onder meer in de buurt van brussel noord
Steven schreef:de nmbs heeft een aantal dieselgroepen staan om in de spits bij te springen waardoor het verbruik dat ze afnemen van de prive afgevlakt word. zo een dieselgroep staat onder meer in de buurt van brussel noord
Wordt die nog gebruikt?
Of, anders gezegd, is die ooit gebruikt geweest, en hoe vaak?
sable schreef:Sedert waneer heeft Italië matrieel dat onder 25000V ~ kan lopen?
Al ruim 30 jaar ! Een project dat bestemd was voor Sardinie . De noord - zuid verbinding met locomotieven E 491 en E 492 voor goederen! De 30 locomotieven die ervoor besteld zijn en werden gebouwd hebben tot vandaag nog geen Km gereden, wegens project afgeblazen! In het station van Sardinie hangt allemaal bovenleiding om te gebruiken op 25000 volt, helaas de 50 km palen met wasdraad, mag je nu ook efectief gebruiken als wasdraad ! 0 volt erop al 28 jaar ! Schitterend ! Die locomotieven overigens zijn nog alleen geschikt voor....afbraak 0 Km.... Alleen de E 491 004 heeft wat testritten gedaan! Da's Italie !
Steven schreef:de nmbs heeft een aantal dieselgroepen staan om in de spits bij te springen waardoor het verbruik dat ze afnemen van de prive afgevlakt word. zo een dieselgroep staat onder meer in de buurt van brussel noord
Die is al een tijdje buiten gebruik omdat Electrabel hier tegen is. Blijkbaar staat er een clausule in het contract waarin dat die piekcentrale niet mag gebruikt worden. Bij mijn weten is/was dit ook de enige van het land...
Al ruim 30 jaar ! Een project dat bestemd was voor Sardinie . De noord - zuid verbinding met locomotieven E 491 en E 492 voor goederen! De 30 locomotieven die ervoor besteld zijn en werden gebouwd hebben tot vandaag nog geen Km gereden, wegens project afgeblazen! In het station van Sardinie hangt allemaal bovenleiding om te gebruiken op 25000 volt, helaas de 50 km palen met wasdraad, mag je nu ook efectief gebruiken als wasdraad ! 0 volt erop al 28 jaar ! Schitterend ! Die locomotieven overigens zijn nog alleen geschikt voor....afbraak 0 Km.... Alleen de E 491 004 heeft wat testritten gedaan! Da's Italie !
sammarco1 schreef:Alleen de E 491 004 heeft wat testritten gedaan!
Inderdaad, in Hongarije.. maar daar waren de Hongaren dus niet echt tevreden over en de locs zijn terug afgesteld geweest.
Ook de Bulgaren waren op een moment geïntresseerd, maar na de kostprijs te horen moesten die er ook niets van weten..
Misschien nog een kans om ze aan enkele privé-operatoren in Oost-Europa te verkopen ? Een privé-maatschappij in Bulgarije heeft Class'87 locomotieven van Porterbrook gekocht, en in Roemenië heeft een andere privé-maatschappij BB25500 locomotieven van de SNCF gekocht.Het eerste type dateert van 1973, het tweede is een 5 tal jaar ouder.. de Italiaanse locomotieven zijn maar van 1987/1988, dus feitelijk moet het toch kunnen ? Natuurlijk zal het probleem zijn dat voor die locomotieven, ondanks hun jongere leeftijd, geen wisselstukken meer gemaakt worden en ze dus daardoor eigenlijk gesloopt moeten worden..
msts.be schreef: ... Natuurlijk zal het probleem zijn dat voor die locomotieven, ondanks hun jongere leeftijd, geen wisselstukken meer gemaakt worden en ze dus daardoor eigenlijk gesloopt moeten worden..
Ik zie het wel gebeuren dat die loc's daar nog minimaal 50 jaar blijven staan...
msts.be schreef: ... Natuurlijk zal het probleem zijn dat voor die locomotieven, ondanks hun jongere leeftijd, geen wisselstukken meer gemaakt worden en ze dus daardoor eigenlijk gesloopt moeten worden..
Ik zie het wel gebeuren dat die loc's daar nog minimaal 50 jaar blijven staan...
Gegarandeerd...... k'zou der nie van verschieten....! Ik denk niet dat er nog onderhandelingen zijn voor die E 491-492ers ! Slopen zit er nog het meeste in....Pijnlijk, vooral om te weten dat die lokomotieven en fond nog spiksplinternieuw zijn ! Ik ben er in geweest, echt zonde !
Voor ons zou het fijn zijn als er 2 naar het museum gaan een 491 en een 492.....!
Sammarco1, waar loopt die lijn precies daar in Sardinië, want ik heb het met mijn broer over gehad en die vond het misschien wel een bezoekje waard voor volgende zomer.