Frage zu den Skizügen für 07/08
Frage zu den Skizügen für 07/08
Gibt es irgendwo schon Verkehrstage und Fahrzeiten für die Skizüge aus Belgien nach Österreich?
Danke!
Danke!
Re: Frage zu den Skizügen für 07/08
Nog niet, maar hou de website van TTC in de gaten.R4C-Fan schreef:Gibt es irgendwo schon Verkehrstage und Fahrzeiten für die Skizüge aus Belgien nach Österreich?
Danke!
Groetjes,
Rian
Hallo,
Ik denk dat we ons mogen verwachten aan Duitse, Franse of Zwitserse Bc wagens. (Bvb rijtuigen die in de zomer naar Lourdes gaan van de SNCF).
Verder komen er in Zwitserland, denk ik, wel een aantal Eurofima Bc rijtuigen vrij met het verdwijnen van de tak Basel-Brig-Rome in de EN Roma...
Bij mijn weten zijn er nog geen I6 Bc rijtuigen gerenoveerd, dus dat kan ook nog steeds.
Voorlopig is het dus nog afwachten...
Groeten,
Joris De Mol
Ik vrees dat dat niet het geval zal zijn. Men spreekt ergens trouwens van 'de vernieuwde Bergland Expres'.260689 schreef:ik vraag me af met welk materiaal ze gaan rijden de bergland nu de I5en nog in belgie staan gaan ze die gebruiken of niet?
Ik denk dat we ons mogen verwachten aan Duitse, Franse of Zwitserse Bc wagens. (Bvb rijtuigen die in de zomer naar Lourdes gaan van de SNCF).
Verder komen er in Zwitserland, denk ik, wel een aantal Eurofima Bc rijtuigen vrij met het verdwijnen van de tak Basel-Brig-Rome in de EN Roma...
Bij mijn weten zijn er nog geen I6 Bc rijtuigen gerenoveerd, dus dat kan ook nog steeds.
Voorlopig is het dus nog afwachten...
Groeten,
Joris De Mol
Hallo,
Volgens dat ik ergens las zouden alle I5 rijtuigen zo een PV moeten hebben...(Buiten die van Infrabel natuurlijk, maar die zullen wel niet naar TTC gaan.) Ik dacht dat ik zoiets op Railpassie gelezen had.
En de I6 rijtuigen zijn maar met 15 hé, dat is te weinig voor 3 Bergland Expressen in top seizoen
.
Nog iets nieuws op de site van TTC: bij de vertekplaatsen stond niet enkel Lille als nieuw, maar ook Utrecht en 's-Hertogenbosch.
Groeten,
Joris De Mol
Volgens dat ik ergens las zouden alle I5 rijtuigen zo een PV moeten hebben...(Buiten die van Infrabel natuurlijk, maar die zullen wel niet naar TTC gaan.) Ik dacht dat ik zoiets op Railpassie gelezen had.
En de I6 rijtuigen zijn maar met 15 hé, dat is te weinig voor 3 Bergland Expressen in top seizoen

Nog iets nieuws op de site van TTC: bij de vertekplaatsen stond niet enkel Lille als nieuw, maar ook Utrecht en 's-Hertogenbosch.
Groeten,
Joris De Mol
Hallo,
En in het Krokusverlof dit jaar waren de Bergland en de ontdubbelings Bergland meer dan 10 rijtuigen hoor.(De gewone zelfs 16 rijtuigen, de ontdubbelings zat dacht ik aan 14).
Dus: per trein op het maximum (ik reken 1 voor Frankrijk, en voor Oostenrijk/Italie 1+1 ontdubbelings)
Bar/Disco+ 2-4 WL, dan blijven er nog 10 mogelijke Bc wagens over.
Vergeet niet dat men met de iets meer dan 10 I5 rijtuigen dit jaar niet toekwam, en dat men dit jaar ook een pak I6 rijtuigen moest inzetten.
Groeten,
Joris De Mol
Zitrijtuigen zijn er bij TTC niet bij.Steven schreef:15 rijtuigen I6Bc maakt da als je ze eerlijk verdeeld 5 rijtuigen per trein, daar nog ne resto (of bardisco) bij, gewone zitplaatsen, rijtuigen met ligcomfort(= slaapwagens) en voor je het weet is uw trein ook weer 10 rijtuigen lang.
En in het Krokusverlof dit jaar waren de Bergland en de ontdubbelings Bergland meer dan 10 rijtuigen hoor.(De gewone zelfs 16 rijtuigen, de ontdubbelings zat dacht ik aan 14).
Dus: per trein op het maximum (ik reken 1 voor Frankrijk, en voor Oostenrijk/Italie 1+1 ontdubbelings)
Bar/Disco+ 2-4 WL, dan blijven er nog 10 mogelijke Bc wagens over.
Vergeet niet dat men met de iets meer dan 10 I5 rijtuigen dit jaar niet toekwam, en dat men dit jaar ook een pak I6 rijtuigen moest inzetten.
Groeten,
Joris De Mol