Zo weten we ook hoe het er ter plaatse uitziet.
opnieuw ongeval in Loppem
-
't Seinerke
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
- Locatie: Brugge
-
Trainspotterke
Nee, omdat vlak na de overweg een kruispunt ligt met de grote baan naar Brugge. En met het feit dat er vlak na de overweg een fietspad ligt, zouden de auto's op de overweg zelf moeten stoppen en dan kun je door de struiken langs de spoorlijn nog niet eens het aankomende fiets- en autoverkeer zien.Fles schreef:edit: is dat niet heel erg onlogisch dan?Trainspotterke schreef: De Kattestraat die begint aan deze overweg was een straat met éénrichtingsverkeer (in de richting weg van de fotograaf), maar sinds kort omgevormd tot tweerichtingsstraat, behalve de overweg zelf, die bleef éénrichting en dan hebben ze dat spel en dat verkeersbord daar dus gezet.
-
FlyingDutchman
-
Trainspotterke
Het is allemaal niet zo simpel, hoor!FlyingDutchman schreef:Veroorzaakt door een onoverzichtelijk verkeerspunt dus.Er moet eerst een ongeluk gebeuren voordat men wakker wordt en het punt aanpast.
Men zou de overweg kunnen afschaffen, maar die wordt nog veel gebruikt door schoolkinderen die van/naar de nabijgelegen basisschool gaan.
Vandaag is Infrabel ook de krokodil van sein A 62 komen vervangen, die beschadigd geraakt was door het autowrak!
-
Fles
Zo zo, dat is lekker op tijd. EN wanneer kan het treinverkeer dan hervat worden? Want ik neem aan dat er geen verkeer kan bestaan op baanvakken met beschadigde beveiligingsinstallaties?Trainspotterke schreef: Vandaag is Infrabel ook de krokodil van sein A 62 komen vervangen, die beschadigd geraakt was door het autowrak!
-
Fles
-
Wover
Dat dacht ik vroeger ook, maar om de positie van een trein te bepalen worden stroomkringen in de sporen gebruikt. Elke sectie (ruimte tussen twee seinen, waar dus een trein kan rijden) heeft zo zijn stroomkring. Als deze wordt kortgesloten door de wielen van de trein, dan "weet" het systeem waar de trein zich bevindt.
-
Wover
De krokodil dient enkel om signalen door te geven naar de trein. Er worden verschillende spanningsniveau's gebruikt om de seinbeelden door te geven.
Ik geloof dat positief een beperkend sein is (dus dubbel geel, geel-groen,...) en negatief is groen.
Rood heeft geen spanning en de bestuurder krijgt dus geen signaal wanneer hij door het rood rijdt.
Je hebt ook nog herinneringskrokodillen, deze worden aangeduid met bordjes en staan bv bij tijdelijke snelheidsbeperkingen om de aandacht van de treinbestuurder daarop te vestigen.
Ik geloof dat positief een beperkend sein is (dus dubbel geel, geel-groen,...) en negatief is groen.
Rood heeft geen spanning en de bestuurder krijgt dus geen signaal wanneer hij door het rood rijdt.
Je hebt ook nog herinneringskrokodillen, deze worden aangeduid met bordjes en staan bv bij tijdelijke snelheidsbeperkingen om de aandacht van de treinbestuurder daarop te vestigen.
de krokodil maakt dus deel uit van een seinherhalingssysteem, het doet een groene lamp branden (of een belletje gaan) op de stuurtafel bij een groen sein (negatieve impuls) en bij een seinbeeld dat een beperking opgeeft (twee gele, groen geel horizontaal, groen geel vertikaal) moet de bestuurder een waakzaamheidsknop induwen waardoor een gele lamp gaat branden, bij het binnenkomen van de impuls (positief) gaat de lamp uit en kan de bestuurder de knop loslaten waardoor de lamp nadien terug gaat branden.
deze gele lamp die ter memorisatie gebruikt word blijft zolang branden tot
de bestuurder ze terug zelf (nadat de beperking voorbij is) uitdoet, of hij een groen sein kruist.
deze gele lamp die ter memorisatie gebruikt word blijft zolang branden tot
de bestuurder ze terug zelf (nadat de beperking voorbij is) uitdoet, of hij een groen sein kruist.
-
paljas
De Kattestraat is al altijd 2-richtingsverkeer geweest met uitzondering van de overweg. Het is pas sinds enkele maanden dat ze dit nu eens duidelijker gemaakt hebben.Trainspotterke schreef:Nee, omdat vlak na de overweg een kruispunt ligt met de grote baan naar Brugge. En met het feit dat er vlak na de overweg een fietspad ligt, zouden de auto's op de overweg zelf moeten stoppen en dan kun je door de struiken langs de spoorlijn nog niet eens het aankomende fiets- en autoverkeer zien.Fles schreef:edit: is dat niet heel erg onlogisch dan?Trainspotterke schreef: De Kattestraat die begint aan deze overweg was een straat met éénrichtingsverkeer (in de richting weg van de fotograaf), maar sinds kort omgevormd tot tweerichtingsstraat, behalve de overweg zelf, die bleef éénrichting en dan hebben ze dat spel en dat verkeersbord daar dus gezet.
-
Dietrich
Denk dat er op het eerste zicht inderdaad niet veel aan de situatie te doen is. Ik vraag mij alleen af hoe die aangereden auto dan stond. Als die de verboden rijrichting in gereden is en vervolgens vastgeraakt is op de overweg... dan is het zijn eigen schuld lijkt mij. Op de foto te zien is het wel zeer duidelijk dat de overweg eenrichtingsverkeer is.